اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
ما انتظار داریم مقاماتی از اتحادیه اروپا، پارلمان و شورای اروپا به ترکیه سفر کنند و حمایت خود را از ارزش‌های دموکراتیک مشترکی که با هم و شانه به شانه یکدیگر آن‌ها را تشریک می‌کنیم، حمایت کنند.
وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه ضمن انتقاد از این بلوک به خاطر ناکامی در حمایت از ترکیه درجریان ناآرامی‌های اخیر، تاکید کرد، "گولن خطرناک‌تر از بن لادن است."

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه در کنفرانسی خبری گفت: فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا که رهبر این "تروریست‌ها"(کودتاچیان) محسوب می‌شود خطرناک‌تر از اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده است.

وی افزود: بسیار متعجب شدم که با گذشت یک هفته از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه مقامات ارشد اتحادیه اروپا به کشور سفری نکردند.

عمر چلیک ادامه داد: ما انتظار داریم مقاماتی از اتحادیه اروپا، پارلمان و شورای اروپا به ترکیه سفر کنند و حمایت خود را از ارزش‌های دموکراتیک مشترکی که با هم و شانه به شانه یکدیگر آن‌ها را تشریک می‌کنیم، حمایت کنند.

چلیک در ادامه از تمامی متحدان ترکیه به خاطر پیام‌های حمایتشان قدردانی کرد و گفت: شکی وجود ندارد ارزش‌هایی که به خطر افتاده‌اند، ارزش‌های مشترک برای همه ما به حساب می‌آیند. ما به اندازه کافی قدرت داریم تا از دموکراسی خودمان حفاظت کنیم.

 وزیر امور اتحادیه اروپا در ترکیه همچنین گفت: هدف از حالت فوق‌العاده کنونی "حفاظت از دموکراسی، قانون، حقوق و آزادی‌های شهروندانمان و صلح" در کشورمان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار