اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
بهبود کیفیت آب زهکش کشت و صنعت ها
تحقیقاتی که در خصوص پرورش ماهی با استفاده از زه آب های کشت و صنعت های نیشکری انجام شده است نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشت
شوشان: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان گفت: با بهبود کیفیت آب زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر و کاهش EC این زه آب ها به حدود 6 میلی موس شرایط آب این کانال زهکش به گونه ای بهبود پیدا کرده است که می توان علاوه بر مصارف کشاورزی از این زه آب برای پروش ماهی نیز استفاده کرد.




به گزارش شوشان ، ستار شکیبا افزود: تحقیقاتی که در خصوص پرورش ماهی با استفاده از زه آب های کشت و صنعت های نیشکری انجام شده است نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشت لذا تصمیم گرفته شد با همکاری و مشارکت اداره شیلات خوزستان گام های موثری در جهت ارتقای صنعت پرورش ماهی برداشته شود.

وی اظهار کرد: از جمله برنامه های ما که با هماهنگی اداره شیلات صورت گرفت رها سازی 400 هزار قطعه بچه ماهی در کانال زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر می باشد که هم اکنون تعداد 50 هزار قطعه از این بچه ماهی ها با نظارت اداره شیلات در این کانال رهاسازی شده اند و امیدواریم این گام موفقیت آمیزی در جهت ارتقای صنعت پرورش ماهی در استان خوزستان باشد و بدون شک این اقدام علاوه بر رونق صیادی، باعث بهبود و ارتقاء شرایط محیط زیستی نیز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان خاطرنشان کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره بهبود وضعیت محیط زیستی خود را مد نظر داشته است و لازم به ذکر است که زه آب کشاورزی کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان هیچ وقت به رودخانه کارون ریخته نشده است و با برنامه ریزی و تصمیمات مسئولین امنیتی و نظامی این زه آب به سمت مرز و مناطق بایر و لم یزرع که کانون ریزگردها بودند با هزینه های سنگین این شرکت هدایت شد و خوشبختانه در حال حاضر حدود 26 هزار هکتار تالاب از زه آب کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر به وجود آمده است که در کنترل ریز گردها و همچنین تلطیف هوا بسیار موثر می باشد.

در ادامه غلامرضا قربان زاده کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان اداره شیلات خوزستان گفت: طبق درخواستی که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از اداره شیلات داشته اند با نمونه برداری هایی که از آب کانال زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر انجام شد و مورد آزمایش قرار گرفت آب این زهکش شرایط لازم را برای رهاسازی و پرورش ماهی دارا می باشد.


وی افزود: شرکت توسعه نیشکر از اداره شیلات تعداد 400 هزار قطعه بچه ماهی برای رهاسازی در کانال مشترک زهکش کشت و صنعت های نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر درخواست کرد که در مرحله اول 50 هزار قطعه بچه ماهی در این کانال رها سازی شده است و مراحل بعدی رهاسازی بچه ماهی ها نیز انجام خواهد شد. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
comment
0
0
comment می شود مشخص شود چه ایتم هایی را برای پرورش ماهی در این اب در نظر گرفتید ؟ شاخص های استاندارد برای تولید ماهی چه می باشد ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار