اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
با اجرای طرح 550 هزار هکتاری؛
وقتی زمین حاصلخیز و آب جاری باشد دلیلی ندارد آب جای دیگری برود و ادعای خوزستان قابل دفاع می شود...

استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری خوزستان از بزرگترین طرح های منطقه و از طرح های مهم در زمینه تولید و اشتغال زایی، افزایش تولیدات کشاورزی این استان از سه میلیون تن به 11 میلیون تن را موجب خواهد شد.

غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد نمایشگاه هفته دولت در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان که این همه دغدغه آب داریم نمی توانیم بدون منطق ادعا کنیم آب به جایی منتقل نشود، بلکه مصرف بهینه آب در این طرح توجیه گر آن است.

وی اضافه کرد: وقتی زمین حاصلخیز و آب جاری باشد دلیلی ندارد آب جای دیگری برود و ادعای خوزستان قابل دفاع می شود چرا که محل استفاده آب به صورت بهینه است و مصرف آن در کل کشور خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان نیاز خوزستان به آب برای زمین های کشاورزی از جمله طرح کشاورزی 550 هزار هکتاری گفت: طرح های انتقال آب ممکن است که ضرورت داشته باشد ولی آثار سوء زیست محیطی خود را دارد.

وی در ادامه گفت: در هفته دولت بر کارهای اساسی و کلی دولت از جمله برجام، طرح تحول سلامت، مسائل زیست محیطی و برخورد با حقوق های نامتعارف تمرکز و اطلاع رسانی شود.

وی گفت: کار ملی برجام اقدام خوبی بود که باید گفته شود و مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

شریعتی با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد هم در حوزه نظری باید بررسی شود، افزود: مساله فیش های نجومی و محاسبه کل مبلغ این فیش ها و مقایسه آن با اختلاسی که در زمان های دیگر رخ داده و همچنین زمان شروع این فیش ها روشنگری شود؛ همچنین برخورد منطقی دولت و شاید هم افراط در برخورد یادآور شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این فیش ها حتی اگر هیچ خلاف قانونی انجام نشده اما غیرمنطقی بودن فیش ها مورد برخورد دولت قرار گرفت و همین که دولت برخورد کرده نشان از صداقت و شفافیت دولت با مردم دارد.

وی گفت: از مسایل دیگری که باید در برگزاری نمایشگاه دولت در خوزستان تاکید و بررسی شود مسائل زیست محیطی است و اینکه رئیس جمهوری تاکید کرده هیچ پروژه ای که آثار زیست محیطی سوء داشته باشد حق اجرا ندارد.

شریعتی در ادامه اظهارکرد: حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در هفته جاری در خوزستان، برای آغاز طرح سامانه دفع بهداشتی فاضلاب های پتروشیمی ماهشهر است که پساب های صنعتی به دریا ریخته نشود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین با حضور خانم ابتکار آیین حذف واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام که نقش مهمی در آلودگی منطقه دارد، برگزار می شود.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد آلودگی زیست محیطی خوزستان صنعتی است که با تبدیل گازهای آلوده کننده محیط زیست به گازهای مفید می توان اقدام موثر در جلوگیری از آلودگی انجام داد.

شریعتی همچنین بیان کرد: در هورالعظیم نیز برای حفظ طبیعت، اقدامات شرکت نفت برای حفاری تنها در آب صورت می گیرد، چون عوارض زیست محیطی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم گفت: این طرح ملی که مردم بسیار نیازمند آن هستند در ابتدا تنها در بخش درمان بود و سپس در حوزه بهداشت هم اجرایی شد.

استاندار خوزستان افزود: طرح تحول نظام سلامت همه نقاط خوزستان را در برمی گیرد و کل بیماری های واگیر و غیرواگیر زیر پوشش این طرح هستند.

شریعتی اضافه کرد: در حوزه بهداشت بیش از 100 پایگاه و 30 مرکز در خوزستان زیر پوشش قرار دارند که هزینه 600 میلیارد ریالی این طرح درخوزستان از منابع استانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.

هفته دولت در هفته نخست شهریور و در آستانه شهادت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می شود.

منبع/ ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار