اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۲۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیران جهاد نصر
مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر: از ایده و طرح هایی که موجب به ثمر نشستن و احیای هر چه بهتر طرح 550 هزار هکتاری...
شوشان: نشست هم اندیشی با حضور مهندس مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر، براتی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان و مدیران برخی رسانه ها در سالن اجتماعات موسسه جهاد نصر برگزار شد.


مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر هدف برگزاری چنین جلساتی را کسب نظرات و دیدگاههای اصحاب رسانه در قبال پیشبرد هر چه بهتر اجرای طرح 550 هزار هکتاری بیان کرد و اظهار داشت: از ایده و طرح هایی که موجب به ثمر نشستن و احیای هر چه بهتر طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری شود استقبال میکنیم و دست اندرکاران رسانه ها طرحی دارند به موسسه جهاد نصر ارائه کند.

وی همچنین تاکید کرد: به دنبال بالا بردن سطح آگاهی مردم از اقدامات و اهداف طرح 550 هزار هکتاری هستیم زیرا متاسفانه این طرح برای اکثر مردم ناشناخته مانده است.



مطیعی همچنین از تاثیرات طرح 550 هزار هکتاری بر کشاورزی و ایجاد شغل در خوزستان اشاره کرد و افزود: اجرای کامل این طرح موجب رونق اقتصادی، فرهنگی، اشتغال، صنایع جانبی، صادرات و اثرات اجتماعی بسیاری برای خوزستان خواهد شد، البته باید در نظر داشته باشیم بعد از اجرای کامل این طرح ضمینه های بازار فروش و صادرات محصولات کشاورزی به دیگر کشورها محیا شود.

مطیعی اضافه کرد: طی پیش بینی های انجام شده بعد از تکمیل طرح 550 هزار هکتاری 300 هزار فرصت شغلی ایجاد و شاهد افزایش تولیدات کشاورزی از 13 میلیون تن به 23 میلیون تن خواهیم بود.

مدیر ستاد اجرایی احیای طرح 550 هزار هکتاری مدت زمان هدف گذاری شده جهت اتمام طرح را چشم انداز سال 1400 برشمرد و گفت: امیدواریم طرح 550 هزار هکتاری با توجه خوبی که طی سال های گذسته به آن شده به بهره برداری کامل برسد.


مطیعی به تاکید استاندار سابق خوزستان مقتدایی به ساختن فیلمی در ارتباط با طرح 550 هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد استاندار سابق درخواست ساخت فیلمی را به محمود رحمانی یکی از کارگردانان بسیار حرفه ایی خوزستان در امر مستند سازی دادیم و خوشبختانه بعد از اتمام کارگردانی فیلم دست اندارکاران تهیه فیلم اذعان داشتن تابحال فکر نمیکردم خوزستان از چنین ظرفیت و امکاناتی برخوردار باشد و این برای ما کافی است که کارگردانی به چنین باور برسد.

وی مشکلات پیش روی طرح 550 هزار هکتاری را بسیار برشمرد و گفت: مدت زمانی چندین ساله طرح 550 هزار هکتاری به طور کامل کند پیش رفت و رو به تعطیلی کامل بود اما از سال 92 و با عنایت رهبری و پیگیری رئیس جمهور با تامین اعتبار 5/1 میلیارد دلاری و تزریق به طرح جان تازه ایی گرفت و خوشبخاته طی چند سال اخیر پیشرفت های خوبی داشتیم.


مطیعی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تاکید رئیس جمهور و البته نگاه بلند رهبر معظم انقلاب طرح 550 هزار هکتاری مشکلی به نام تخصیص اعتبار ندارد، اما باید در زمینه تخصیص آب هم به فکر رفع مشکلات بود.

وی یادآور شد: تاکنون 215 هزار هکتار از دشتهای خوزستان آماده کشاورزی می باشد اما به علت وجود برخی مشکلات همه آن قابل کشت نیست.

مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر اضافه کرد: اجرای طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری از سال 89  به موسسه جهاد نصر واگذار شده و در حال حاضر این طرح در قالب 70 کارگاه با مبالغ قراردادی بالغ بر 2000  میلیارد تومان در 18 شهرستان استان خوزستان در حال اجراست.

در پایان این نشست تعدادی از مدیران رسانه ها به بیان دیدگاه خود پرداختند و خواستار برگزاری جلسات متعدد دیگری شدن و مطیعی مدیر ستاد مجری طرح احیای اراضی دشت های خوزستان و ایلام موسسه جهاد نصر از رسانه ها درخواست کرد ابعاد طرح 550 هزار هکتاری را هر چه می توانند بیشتر انعکاس داده تا مردم از جزییات و تاثیراتی که بر استان دارد اطلاع پیدا کنند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
1
0
comment سلام دوستان صادق
طرح 750 هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری در سال 75 تبدیل به 550 هزار هکتار شد و سپس 50 هکتار آن به ایلام تعلق گرفت و پس از رایزنی های نیرو و موسسه نصر به 380 هکتار تقلیل یافت پس دیگر نگویید 550 هزار هکتاری.
طرحی که شامل شبکه های آبیاری اصلی و فرعی بود تبدیل به اجرای شبکه های فرعی برای شبکه های اصلی موجود شد !!!! یعنی عملا 750 و 550 و 380 تبدیل به صفر شد.
هدف طرح توسعه نیست بلکه بهبود وضعیت آبیاری و صرفه جویی در مصارف پایین دست بمنظور ایجاد امکان توسعه در بالا دست است.
این طرح یک نفر را هم به اشتغال جاری اضافه نمی نماید چون اراضی تحت پوشش آن در حال حاضر هم تحت آبیاری و کشت است و کشاورز و آبیار و .... مشغول به کار هستند.
دروغ چراااااا تا قبر آآآ آآآآ آآآآآ سه انگشت فاصله است.
comment
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
comment
0
1
comment سلام به اطلاع می رساند مهندس مطیعی حدود یک سال است که دیگر مدیر ستاد نیستند . لطفا اصلاح فرمایید . با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار