اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
  عضو اتحادیه مرغداران گوشتی ایران علت گرانی مرغ را افزایش هزینه تولید دانست و گفت:با توجه به افزایش حدود 100 درصدی هزینه تولید مرغ در سه سال اخیر قیمت مرغ در حال حاضر به جایگاه واقعی خود رسیده است.

قیمت مرغ کشتار روز در بازار شمال استان خوزستان از مرز کیلویی 92 هزار ریال نیز فراتر رفته است. هر کیلوگرم مرغ زنده در واحدهای مرغداری شمال استان خوزستان 67 هزار و 500 ریال عرضه می شود.

قیمت خرید مرغ از کشتارگاه کیلوگرمی 87 هزار و 500 ریال بوده که این قیمت تا رسیدن مرغ به دست مصرف کننده تا کیلوگرمی 92 هزار و 500 ریال نیز رسیده است.

محمدحسین زمانی راد روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر در کشور را بین 48 تا 58 هزار ریال عنوان کرد و افزود:با توجه به اینکه حدود 85 درصد نهاده های طیور با ارز وارد کشور می شوند بعد از حذف ارز مرجع از حدود سه سال پیش و جایگزین آن با ارز مبادله ای هزینه تولید مرغ تا 2 برابر افزایش یافت.

وی اظهار کرد: به رغم افزایش 100 درصدی هزینه تولید قیمت مرغ در بازار تغییر چندانی نکرد لذا تولیدکنندگان مرغ گوشتی مرغ را بعضا با کیلویی 20 هزار ریال زیر قیمت تمام شده به بازار عرضه کردند که این امر ضرر و زیان فراوانی به مرغداران وارد کرد.

زمانی راد اظهار کرد:در سه سال گذشته کلیه سرمایه مرغداران بر اثر کاهش بی سابقه قیمت مرغ و 2 برابر شدن هزینه تولید از دست رفت که منجر به ورشکستگی و خروج از تولید چهار تا پنج هزار واحد مرغداری در کشور شد.

رئیس اتحادیه مرغداران استان خوزستان و عضو اتحادیه مرغداران گوشتی ایران افزود:در سه ماه اخیر نیز قیمت هرکیلوگرم ذرت حدود چهار هزار ریال افزایش یافت و قیمت جوجه یک روزه نیز بیش از 2 برابر شد ضمن اینکه گرمای شدید و بی سابقه و شیوع بیماری بین طیور در برخی از واحدهای مرغداری باعث تلف شدن 50 درصدی جوجه ها شد که این عوامل تنها گوشه ای از عوامل گران شدن قیمت مرغ می باشد .

وی تولید کنندگان را خادمان ملت دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان با ارائه تسهیلات بانکی و یارانه به تولید کنندگان باعث شکوفایی واحدهای تولید مرغ در کشور و کاهش قیمت تولید و عرضه این ماده پروتئینی در بازار شوند.

زمانی راد با تاکید بر اینکه اگر مسئولان به تولیدکنندگان در ارائه تسهیلات و یارانه کمک کنند شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود اظهار کرد:متاسفانه تنها چیزی که در کشور ثبات نداشته و با نوسان بسیاری روبرو شده قیمت مرغ می باشد .

وی زمان رشد هر جوجه یک روزه را بین 45 تا 50 روز دانست و گفت و افزود:در حال حاضر با افزایش 30 درصدی قیمت مرغ در کشور مواجه شده ایم در حالی که هزینه تولید مرغ نیز در سه ماه اخیر بین 40 تا 50 درصد افزایش یافته است .

وی گفت:بیش از 26 هزار واحد مرغداری در سطح کشور وجود دارد که به دلیل مشکلات پیش آمده بین چهار تا پنج هزار واحد به علت ناتوانی مالی از چرخه تولید خارج شدند.

بیش از 930 واحد مرغداری در استان خوزستان و افزون بر 200 واحد مرغداری در شمال استان خوزستان فعال است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار