اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت / نورالله حسن زاده : منطقه آزاد اروند پتانسیلی بالایی برای توسعه خوزستان دارد / اخلاق محمدیان: در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکلات بسیاری داریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان به کشت چغندر اختصاص می یابد.


شوشان: نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و خبرنگاران در سالن اجتماعات شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد.

به گزارش شوشان ، حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان داشت: منظور و مفهوم اقتصاد مقاومتی در تولیدات کشاورزی، صنعتی، معدن و تجارت می باشد که متاسفانه بحث تولید در کشور به خوبی در کشور انجام نشده است.

حسن زاده به مشکلات تولید در کشور اشاره کرد و افزود: تولید در کشورهای دیگر با هزینه های بسیار کم انجام می شود و در فضای پیش آمده در پسا برجام کشور می تواند در امر تولید و سرمایه گذاری در صنایع بسیار خوب عمل کند اما با وجود موانع و مشکلاتی مانند نرخ سود بالای وام های بانکی و تورم موجود در کشور این روند با اختلال روبرو شده است.

اقدامات دولت برای رفع مشکلات صنایع  

به گزارش شوشان ، وی یکی از اقدامات دولت را رفع مشکلات صنایع عنوان کرد و گفت: تاکنون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حدود 133 جلسه را با حضور استاندار و معاونین برگزار کردند و ابتدا مشکلات واحدهای تولید با حضور دستگاه های مربوطه از سازمان آب و برق و اداره گاز بررسی شد و در آخر دستورالعمل تامین مالی صنایع کوچک و بزرگ مصوب شد.

حسن زاده درخصوص نتایج مصوبات جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد:‌ در این جلسات سهم صنایع خوزستان از منابع مالی 410 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که البته هیچ محدودیتی در این زمینه وجود نداشت و  خوشبختانه از این مرز نیز عبور کردیم و در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 453 مصوبه برای حل مشکلات صنایع تصویب و از این تعداد در نهایت 152 مصوبه اجرایی شد.

 

عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 

وی همچنین عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را خوب ارزیابی کرد و گفت: ‌از زمان ابلاغ دستورالعمل تامین مالی صنایع کوچک و بزرگ 51 جلسه کمیته کارشناسی و 6 جلسه بزرگ با حضور استاندار برگزار و 1270 واحد تولیدی متقاضی دریافت این تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، که در نهایت اعطای 487 میلیارد تومان تسهیلات به 424 واحد تولیدی با افزایش یا حفظ اشتغال 9 هزار و 466 نفر مصوب شد.

وی اضافه کرد: تعداد 160 واحد مربوط به بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان تسهیلات مصوب با افزایش یا حفظ اشتغال 1041 نفر و 264 واحد مربوط به بخش صنعت با اعتباری بالغ بر 422 میلیارد تومان تسهیلات مصوب و افزایش یا حفظ اشتغال 8 هزار و 425 نفر بوده است، البته با این وجود از کل 487 میلیارد تومان تسهیلات مصوب در ستاد تسهیل، تنها 5 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که نسبت به تسهیلات مصوب شده رقمی بسیار ناچیز است و در جلسه آینده ستاد تسهیل از بانک‌های استان گزارش عملکرد در این زمینه را خواستار خواهیم شد.

دستورالعمل تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط ی 

به گزارش شوشان ، حسن زاده در خصوص دستورالعمل تامین مالی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط یادآور شد: واحد هایی واجد شرایط دریافت تسهیلات می باشند که پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد داشته و تا  پایان سال به بهره‌ برداری برسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: ایران دارای بیشترین فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در سطح جهان است اما نامناسب بودن فضای کسب و کار در شاخص آزادی اقتصادی جهان موجب شده سرمایه ‌گذاران با وجود اطلاع از این شرایط از سرمایه گذاری در ایران امتناع کنند. 


منطقه آزاد اروند پتانسیلی بالایی برای توسعه خوزستان دارد 

وی منطقه آزاد اروند را پتانسیلی بسیار خوب برای خوزستان دانست و با اشاره به وجود بیش از 15 هزار هکتار زمین قابل واگذاری در این منطقه بیان کرد: فضای کسب و کار در منطقه آزاد اروند باید مناسب و خوب باشد تا سرمایه ‌گذاران خارجی بتوانند ورود کنند البته تاکنون ارتباط خوبی با منطقه آزاد اروند داشتیم اما کافی نیست و امیدواریم بتوانیم در خصوص استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
حسن زاده در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد:‌ یکی از مهمترین بخش‌های صادراتی کشور، خدمات فنی و مهندسی است که در این راستا تلاش‌های زیادی کردیم و اکنون چند شرکت ایرانی در کشور عراق در حال انجام اقداماتی نظیر اتصال گاز، احداث خط لوله و سیستم‌های فاضلاب هستند.
  
50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان به زیرکشت چغندر می رود 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: 50 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان به کشت چغندر اختصاص می یابد.

نوراله حسن زاده بیان کرد: طرح 550 هزار هکتاری 9 میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان اضافه می کند و این طرح می تواند ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف به ویژه در افزایش تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد. وی گفت: مقرر شده که سه کارخانه 10 هزار تنی قند چغندری در خوزستان تاسیس شود. 


محمدیان: تاسیس شرکت ‌های مدیریت صادرات در شهرک ‌های صنعتی
 
 اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و روز حمایت از صنایع کوچک بیان کرد: به منظور بهره‌ گیری از ظرفیت بسیار خوب صادرات تولیدات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، پیگیر تاسیس شرکت‌های مدیریت صادرات در شهرک‌های صنعتی هستیم و در این راستا تاکنون 2 شرکت به ثبت رسیده است.
 
وی همچنین اضافه کرد: تعداد 70 شرکت و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که به علت نداشتن مسجد یا نمازخانه ‌ای تصمیم به ساخت 2 مسجد در شهرک ‌صنعتی شماره 4 اهواز و شهرک صنعتی ایذه کردیم.
 
اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از سال 93  

محمدیان در خصوص اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از سال 93 تاکنون بیان داشت:‌ ساخت مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز، ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی ایذه و شهرک صنعتی شماره 2 اهواز، آغاز به کار 3 تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی شماره یک اندیمشک و شماره 2 دزفول و شهرک صنعتی رامهرمز، خرید و استقرار 6 دستگاه خودرو آتش‌نشانی و جذب 11 مورد سرمایه‌گذار خارجی با سرمایه‌گذاری 582 میلیون دلار و اشتغالزایی برای 360 نفر در شهرک‌های صنعتی بخشی از اقدامات انجام شده هستند.
 
وی درخصوص منابع مالی انجام و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی درون شهرک‌ها عنوان کرد: منابع داخلی شرکت از محل واگذاری زمین و حق انتفاع و همچنین منابع عمرانی از بودجه شرکت شهرک به دست می‌آید که برای تکمیل و ساخت زیرساخت‌های عمرانی از این دو منبع مالی استفاده می‌کنیم. در سال‌های 93 و 94 رشد مطلوبی در زمینه جذب منابع داخلی خود داشتیم و در این مدت حدود 40 میلیارد تومان از منابع داخلی صرف تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شد.
 

میانگین قراردادهای منعقد شده در شهرک‌های صنعتی  

مدیر عامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی خوزستان در خصوص سنوات قبل از سال 93 بیان داشت: میانگین قراردادهای منعقد شده در شهرک‌های صنعتی استان 80 فقره بوده که در دو سال اخیر با تکمیل به موقع زیرساخت‌‌های عمرانی میانگین قراردادها در هر سال به 150 فقره افزایش یافت، به طوری که در سال 93، 155 فقره قرارداد، در سال گذشته 154 فقره و در 4 ماهه سال جاری نیز 16 قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شد.
 
محمدیان مساحت زمین‌های واگذار شده در سال 93 را 153 هکتار و در سال گذشته 90 هکتار و در چهار ماهه سال جاری 11.6 هکتار زمین در شهرک‌های و نواحی صنعتی استان واگذار شده و همچنین در دو سال اخیر در زمینه به بهره‌برداری رساندن طرح‌های تولیدی با رشد قابل توجهی مواجه شدیم، به طوری که در سال 93، 83 طرح، در سال گذشته 90 طرح و در 4 ماهه سال جاری 8 طرح تولیدی به بهره‌برداری رسید.
 
بازگرداندن صنایع راکد به چرخه تولید  

وی بازگرداندن صنایع راکد به چرخه تولید را یکی از دستورکارهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان دانست و تصریح کرد: سال 93، 48 واحد، سال گذشته 36 واحد و در 4 ماهه سال جاری 17 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شدند، همچنین اکنون 57 شرکت و ناحیه صنعتی دارای برق و 49 شرکت و ناحیه صنعتی دارای آب هستند و در دو سال اخیر نیز 15 شهرک و ناحیه صنعتی مجهز به تلفن شدند.
 
پیگیری استاندار خوزستان

محمدیان در خصوص بازدید استاندار خوزستان از شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: استاندار تکمیل امکانات شهرک صنعتی شماره 2 مسجدسلیمان را مورد پیگیری قرار دادند و در بازدید خود از شهرک‌های صنعتی شماره 3، 4 و 5 اهواز نیز از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک‌ها قرار گرفت.

در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکلات بسیاری داریم 

 وی با بیان این‌که طبق قانون تکمیل شبکه‌های خدماتی و محورهای ارتباطی نظیر آب، برق،‌ گاز و تلفن تا درب شهرک‌های صنعتی جزو وظایف دستگاه‌های مربوطه است، عنوان کرد: ‌در این زمینه در برخی از شهرک‌های صنعتی مشکلات بسیاری داریم. برای مثال در شهرک‌ صنعتی شماره 5 اهواز عملا با چالش زیست محیطی مواجه هستیم. همچنین در این شهرک راه دسترسی مستقیمی برای استفاده از آزاد راه وجود ندارد. در هر صورت ما وظایف خود را در زمینه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی انجام می‌دهیم و استاندار قول داد که به صورت ویژه پیگیر مشکلات شهرک صنعتی شماره 5 باشد.

 قانون نوسازی صنایع بزرگ 

محمدیان خاطرنشان کرد: ‌برای نوسازی تجهیزات و خط تولید واحدهای صنعتی بزرگ اجرای قانون نوسازی صنایع بزرگ را پیگیری و همچنین در راستای نوسازی تجهیزات فرسوده و خط تولید صنایع کوچک تسهیلاتی از بودجه خود اعطا می‌کنیم. دستور تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط تولیدی نیز قطعا به نوسازی تجهیزات فرسوده واحدهای تولیدی کمک خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار