اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
رئیس فراکسیون امید گفت:‌ هرگونه اظهارنظر فردی درباره انتخابات سال 96 خارج از تصمیم‌گیری‌های جبهه اصلاحات است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با  جمعی از فعالان سیاسی استان مرکزی و گیلان از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که عده ای معدود برای تخریب فراکسیون امید و انشقاق بین جبهه اصلاح‌طلب دست به دامن جعل خبر می‌شوند.

وی افزود: فراکسیون امید با آسیب‌شناسی عملکرد خود و با استفاده از نظرات دلسوزان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به فراکسیون با قوت هر چه تمام‌تر فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تحت تأثیر برخی جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.

عارف با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان مرکزی و گیلان بویژه در  حوزه های صنعت و کشاورزی بر ضرورت استفاده از پتانسیل نیروی انسانی کارآمد در هر استان جهت پیشرفت و توسعه تأکید کرد و گفت: مدیران اصلاح‌طلب در هر سطحی که قرار دارند باید اولویت اصلی‌شان مطالبات مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها باشد البته همه مشکلات یک ‌شبه حل نمی‌شود ولی باید با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی هدفمند نسبت به رفع مشکلات اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی معضل بیکاری را دغدغه جدی مردم بخصوص جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اشتغال آبرومند حق طبیعی همه مردم است. درشان نظام اسلامی ما نیست که آمار جوان تحصیل‌کرده بیکار روز به روز افزایش پیدا کند. متأسفانه برخی بوروکراسی‌های غیر ضروری هم زمینه بیکاری جوانان را تشدید می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمار ناهنجاری‌های اخلاقی بسیار نگران کننده است، تأکید کرد: دلیل عمده بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی بیکاری است دستگاه‌های مسئول اگر فکر عاجلی برای مشکل اشتغال نکنند گناه ناهنجاری‌های اخلاقی که متأسفانه به مرز بحران رسیده است به پای آن‌ها نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی آمادگی هرگونه همکاری برای حل معضل بیکاری است  و فراکسیون امید هم در تلاش است با همکاری دولت  مشکلات بیکاری و معیشتی را به حداقل ممکن برساند.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جریان اصلاحات جریان مسئولی است و دنبال سهم خواهی نیست، گفت: جریان اصلاحات باید پویایی و نشاط خود را حفظ کند و با آسیب‌شناسی عملکرد خود بخصوص در دهه 80 و عبرت گیری از برخی تجربه‌های تلخ، مسیر عقلانی که طی سالیان اخیر بر جریان اصلاحات حاکم شده است را با جدیت بیشتری ادامه دهد.

وی با تأکید بر مراقبت از دستاوردهای ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبی، اظهار کرد: در مقطع فعلی برای حفظ انسجام در خانواده بزرگ اصلاحات همه نخبگان و جوانان اصلاح طلب از هرگونه تک‌روی و اظهارنظرهایی که  به گفتمان اصلاح‌طلبی آسیب می‌زند باید خودداری کنند.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: برای رسیدن به اهداف ارزشمندی که جریان اصلاحات برای برنامه‌های خود ترسیم کرده است که مهم‌ترین آن مردم‌سالاری و پاسخگویی به مطالبات مردم است باید هزینه داد و کسانیکه باور عمیق به گفتمان اصلاح‌طلبی دارند باید آمادگی پرداخت هزینه را داشته باشند.

رئیس فراکسیون امید تعهد تشکیلاتی را اصلی مهم برای یک جریان سیاسی دانست و گفت: پایبندی به تعهد تشکیلاتی و رعایت اخلاق رمز موفقیت یک جریان سیاسی است و کسانیکه رفتار تشکیلاتی نداشته باشند و بر اساس منافع فردی عمل کنند در بین مردم جایگاهی نخواهند داشت.

وی مبارزه ریشه‌ای با فساد را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: معضل اصلی کشور ما نبود شفافیت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصاد است. استفاده از رانت‌های اطلاعاتی سرمنشأ بسیاری از فسادهای اقتصادی است و جناح‌های سیاسی هم سعی می‌کنند همدیگر را در موضوع فساد تخریب کنند در حالیکه مبارزه با فساد موضوعی ملی و فراجناحی است و به عزم ملی نیاز دارد.

عارف با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها در سال 96 هرگونه اظهارنظر فردی درباره این دو انتخابات را خارج از تصمیم‌گیری‌های جبهه اصلاحات اعلام کرد و با گلایه از برخی بی‌اخلاقی‌ها در فضای رسانه‌ای کشور گفت: جای تأسف است که عده ای معدود برای تخریب فراکسیون امید و انشقاق بین جبهه اصلاح طلب دست به دامن جعل خبر می‌شوند. 

فراکسیون امید با آسیب‌شناسی عملکرد خود و با استفاده از نظرات دلسوزان به‌ویژه جوانان علاقه‌مند به فراکسیون با قوت هر چه تمام‌تر فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تحت تأثیر برخی جوسازی‌ها قرار نمی‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار