اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۴۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
توضیحات عباس حیصمی پیرامون حواشی نشست فعالین عرب / بر بی رغبتی خود به پیشنهاد معاونت سیاسی استانداری در شرایط بدون تغییر کنونی تاکید دارم
اگر اطمینان به رعایت شرع و قانون و شایسته سالاری بود،ب ی شک دیگر عسر و حرجی نمی بود و ضرورتی برای این قیل و قالها نبود

شوشان: عباس حیصمی که در نشست فعالین عرب به عنوان گزینه معاونت سیاسی استانداری مطرح شده بود پیرامون اتفاقات این نشست و حواشی پیش آمده توضیحاتی ارائه کرد. 

به گزارش شوشان ، در مطلب حیصمی آمده است: بر اساس تماس تلفنی برخی شما عزیزان و آنچه از نوشتارها متوجه شدم روز گذشته با تلاش و همت مشترک شماها و در ادامه حراک سیاسی قبلی فعالان و نخبگان جلسه ای بی نظیر به میزبانی نمایندگان لیست امید و در محل دفتر جناب آقای دکتر ساری تشکیل گردیده و طی آن مباحث ارزشمندی(بجز یک مورد که متاسفانه بنام این حقیر رقم خورده است) طرح و مورد مداقه قرار گرفته است.

لذا بر خود فرض دانستم که ضمن تشکر از بانیان و میزبانان و شرکت کنندگان گرانقدر نکاتی را در جهت تنویر افکار عمومی بیان نمایم

1 - وجود نظرات موافق و مخالف و ایجاد طوفان فکری، مصداق هم اندیشی و از ضروریات لم الشمل است. پس خواهشمندم که هیچ کس در این خصوص در پی القای خسران فرد یا گروهی و ظفرمندی دیگری نباشد.

بنده بر این باورم که موضوعیت با اصل جلسه است که تابلوئی از شمول و خودباوری و طرح مطالبات بدور از واسطه گری مدعیان جریانی و صرفا با اتکای به خود بوده است و یقینا حاصل این جلسات  که مبتنی بر رعایت خطوط قرمز و اعتماد به نظام است؛ پویائی، امید به آینده ، افزایش مشارکت، تقویت امنیت عمومی ، برقراری توازن و انسجام اقوام و رفع تبعیض خواهد شد و برآیند آن را مثبت میدانم.

2 - صمیمانه انتظار دارم که تمرین تحمل حرف مقابل از قرارهای اولیه فی ما بین همه ما باشد و بدانید که لازمه لم الشمل حقیقی و غیر تعارفی "ان نبلع ال ما ینبلع" می باشد.

لذا هرچند که شاید مطالب بیان شده از سوی جناب آقای دکتر حرج چلداوی با فاصله از ذائقه جمع بوده باشد، اما به نظر اینجانب در قاعده کلی هم اندیشی و اصالت گفتمان و نخبه پروری،مطالب ایشان قابل اعتناء و تامل بوده است.ضمن اینکه ارتباط برخی دوستان ما با استاندار محترم، نه خلاف شرع است و نه شرم آور بلکه می تواند مصداق فرصت باشد و مهم برآیند تعاملات است که باید درنهایت به سود مردم باشد و بتواند کمک به رفع تبعیض نماید. لذا ان شاءالله این مناقشات اخیر بهانه جدیدی برای فرقه سازی و تفرق گرائی  وسوء استفاده فرصت طلبان نباشد.

3 - این جانب که قبل از برگزاری جلسه، از طریق تماس برخی دوستان، متوجه احتمال طرح مصادیق با هدف خیر اندیشانه و در جهت پیکربندی و انسجام فعالان استان و نیل به توازن و رفع تبعیض مخرب در استان شدم، ضمن تشکر ازحسن ظن آن بزرگواران، صمیمانه تقاضا داشتم که محبت فرمایند و از ذکر مصادیق بویژه نام بنده اجتناب شود؛ زیرا هر چند این حقیر خود را وقف وحدت و همدلی و به شرط اجماع دوستان کرده ام، اما در این خصوص شرایط و ملاحظاتی دارم که معلوم نیست با اوضاع و احوال کنونی حاکم بر استان سازگاری داشته باشند و هرچند ظاهرا این درخواست ما مورد اعتناء قرار گرفته بود و انتظار تحقق آنرا داشتم، ما گویا جو غالب در جلسه مذکور به سود این درخواست نبوده و علی رغم میل حقیر ما را شرمنده محبت خود نمودند. لذا مجددا بر بی رغبتی خود به پیشنهاد مذکور،در شرایط بدون تغییر کنونی،تاکید مینمایم.

4 - نکته مهم اینکه باید دانست که هر چند برخی دوستان معتقدند در جلسه اخیر اشکال شکلی رخ داده است اما یقینا این ایراد ماهوی، حاصل رفتار و پندار عزیزان برگزار کننده و میزبانان و حاضرین در جلسه (موافقین و مخالفین ) نیست. بلکه بخش عمده آن ناشی از اراده و رفتارهای مشمئز کننده نمایندگان قبلی دولت و برخی فعالان جریانی سیاسی در استان است که تبعیض را در استان کلونیزه و نهادینه کرده اند و اکنون نیز برخی دیگر در ارائه برنامه و عملیاتی کردن دستور صریح رئیس جمهوردر جلسه انتخاب و معرفی استاندار جدید و تاکید بر کارکرد رفع تبعیض، همچنان تعلل می نمایند و درحالی که خود مولود اعتراض عمومی مردم ستم کشیده از تصمیم سازیهای کابینه تبعیض آفرین قبلی بوده اند، در سالم سازی کابینه کاری تاخیر می ورزند و این چنین به تلاطم و غلیان اجتماعی کنشگران سیاسی واجتماعی کمک میکنند.لذا صرفنظر از مصداقیت مطرح شده در جلسه باید عرض کنم که ما نباید در شناخت علت و معلول به خطاء بیفتیم.

دکتر حرج چلداوی و دکتر خمیسی و مهندس دسومی و... خود معلول تبعیض اند و آنرا با تلخ کامی تمام تجربه کرده اند و بی شک موافق ایجاد و دوام آن نیستند. ایشان از فرزندان مردم ستمدیده و محروم ما هستند و آقای دکتر حرج چلداوی شاید صرفا در پی تبین قاعده وا ختیارات قانونی انتخاب مدیران و اصلاح در شیوه طرح موضوع بوده اند. هر چند که البته این قاعده امروز جای خود را به عرف رایج لابیگری داده است و حتی انتصابات اخیر استان هم حاصل همین عرف جایگزین بوده است و صد البته که اگر اطمینان به رعایت شرع و قانون و شایسته سالاری بود،ب ی شک دیگر عسر و حرجی نمی بود و ضرورتی برای این قیل و قالها نبود.

پس نباید چنین تصور کرد که طرف مخاطب ما و شما ایشان است .ایشان خود عضوی از ما است و این بی مهری ها را از نزدیک لمس کرده اند و مقام مسئولی که باید پاسخگوی اراده عامه باشد هیچکدام ازطرفین مناقشه حاضر در جلسه مذکورنبوده اند.

استدعای من حفظ بصیرت همیشگی و خودداری از هدف گیریهای خطاء و جلوگیری از دلخوری های بی سبب و تفرق در صفوف و اهتمام بر ایجاد بنیان مرصوص است. اینجانب ضمن اینکه از ادامه این جلسات تعقلی هم اندیشی و طرح مطالبات ، بدور از صف بندیهای جریانی سیاسی و بدون اتکای به واسطه های نامانوس با درد این مردم و پیگیری مطالبات از طریق مبادی قانونی،از جمله اختیارات اعتماد به اختیارات قانونی نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی،اظهار خرسندی مینمایم و امید وافر به حصول نتیجه و رفع تبعیض دارم، اما از اینکه شنیدم با موضوعیت نام این حقیر، هر چند بیشتر در نحوه و شکل پیشنهاد ، اختلاف نظر و دلخوری هائی فی ما بین برخی از دوستان بروز نموده است، شدیدا متاسف و اظهار شرمندگی مینمایم.

امید که خداوند و شما بندگان خوب حضرتش بر این بنده حقیر ببخشید. در نهایت دست همه شما را میفشارم و استدعای ادامه دوستی و مودت همه شما بزرگواران را دارم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment به نظر من اينگونه جلسات با ذكر نام قوميت ها بغير از تفرقه و ايجاد شبه چيزي عايد مردم سخت كوش خوزستان نميكند ايكاش هماهنگ كنندگان اينگونه جلسات كمي هم به اين موضوع توجه ميكردند و اگر قرار بود با همفكريتصميم گرفته ميشد بدور از قوميتها دست به انتخاب ميزدند
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
comment
0
0
comment تازمانی که قومیتی برخود کنیم خوزستان همین هست و خواهد بود عرب و‌عجم ندارد باید غیربومی بیایند و سکان اداره خوزستان رو بگیرن تا طایفه بازی نشود مثل حق التدریس آموزش و پرورش که آقای [...] و [...] نفوذ مستقیم داشتن حالا هم افتادن به دخالت در آزمون نفت،آقای [...] و [...]شما که به اسم [...] اومدید بالا این رسمش نیست [...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار