اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
نماینده اهواز گفت: تمام آلایندگی‌های خوزستان از سوی مسئولان حفاظت محیط زیست استان ذکر می‌شود ولی از آلودگی ناشی از صنایع نیشکر یادی نمی‌شود!

به گزارش ایسنا ، جواد کاظم نسب الباجی در نشست مشترک رییس سازمان محیط زیست با نمایندگان و مدیران استان اظهار کرد: بسیار جای سوال است که از سوی مسئولان حفاظت محیط زیست استان تمام آلایندگی‌های استان ذکر شود ولی از آلودگی ناشی از صنایع نیشکر یادی نمی‌شود!

وی افزود: ‌همچنین با وجود این که اعتبار لازم جهت تکمیل تصفیه خانه شرق اهواز از وزارت نیرو اختصاص داده شده است ولی تاکنون اقدامی از سوی سازمان آب و برق خوزستان در خصوص جذب این اعتبارات و راه اندازی این تصفیه خانه انجام نشده است و این جای سوال دارد.

نماینده اهواز با انتقاد از آسیب‌های ناشی از صنایع نفت به محیط زیست خوزستان گفت: شرکت نفت در خوزستان حق مردم استان را ادا نمی‌کند و اگر در این خصوص اقدامی انجام ندهد در صحن مجلس از حق مردم دفاع خواهیم کرد.

همچنین ظاهری، نماینده مسجدسلیمان، با بیان این‌که باید عزم جدی برای حل مشکلات خوزستان وجود داشته باشد، عنوان کرد: ‌انتظار این است که توجه ویژه‌ای به محیط زیست خوزستان شود و باید جاری شدن آب در تالاب هورالعظیم تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ تمام نمایندگان خوزستان با برداشت آب از سرشاخه‌های کارون مخالف هستند؛ انتظار داریم در این خصوص رییس سازمان محیط زیست ورود جدی داشته باشد و مانع از اجرای این طرح‌ها شود.

نماینده مسجدسلیمان عنوان کرد:‌ نمایندگان خوزستان مصمم هستند که از برنامه های دولت حمایت کنند و انتظار داریم که سازمان حفاظت محیط زیست نیز در خصوص مشکلات خوزستان تلاش‌های اساسی انجام دهد.

همچنین علی ساری، نماینده اهواز در این نشست اظهار کرد:‌ با حجم انتقال آبی که در طرح‌های گذشته انجام شده است، ظرفیت آب شرب استان‌های مقصد تامین شده ولی اکنون ظرفیت آب شربی که برای انتقال در نظر گرفته شده حدود 40 میلیون نفر است. این سوال مطرح می‌شود که آیا جمعیت افرادی که در آن استان‌ها زندگی می‌کنند فراتر از 40 میلیون نفر است؟

وی با بیان این‌که طرح انتقال آب به محیط زیست آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند، عنوان کرد: ‌با توجه به این‌که انتقال آب موجب برهم زدن اکوسیستم می‌شود و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اگر به فکر مردم خوزستان نیست، باید در ابعاد جهانی هم پاسخگوی این مساله باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار