شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶

این مراسم که با حضور ریاست سازمان حج و زیارت ، مدیران ،کارگزاران ،عوامل اجرائی حج وزیارت و دیگر مسئولان استانی برگزار شده بود از زحمات دل آرام رئیس سابق حج و زیارت استان خوزستان تقدیر و ناصر حویزایی را به عنوان مدیر سازمان حج و زیارت استان خوزستان معارفه کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان ضمن تقدیر از زحمات مدیر سابق سازمان حج و زیارت استان خوزستان گفت: استان خوزستان نیروهای خوب و زبده ای در عرصه های مختلف در خود پرورش داده که میتوانند با دلسوزی و برنامه ریزی کارها را پیش برده و سهم خوزستان را از مرحله فعلی بالاتر برند.

وی در بخشی از سخنان خود با شاره به تعداد زائرین کشور در سال جاری گفت: امسال 440 کاروان در حج تمتع داریم که از این تعداد 224کاروان مدینه قبل و 216 کاروان نیز مدینه بعد خواهند بود.

وی با بیان اینکه حج و زیارت نقش بسیار وسیعی در در جهت معنویت مردم ایران دارد افزود: ظرفیت حج بسیار بالاست به همان اندازه که استان ظرفیت ایجاد کند پشتیبانی خواهیم کرد و نباید اجازه دهیم کمترین زائران از مرزهای استان خوزستان باشند.

سید احمد موسوی خاطر نشان کرد: افزایش زائرین به بهبود امکانات و خدماتی که در استان است بر میگردد و مدیریت استان باید تلاش کند تا امکانات موجود در مرزها را افزایش دهد که دیگر استان ها خود پیش گام در عبور از مرزهای استان باشند. نباید اجازه دهید که زائرین تنها به خاطر وجود کمترین امکانات در مهران آن را به چذابه ترجیح دهند.

وی تصریح کرد: از4 مرزی که زائران از آنها عبور میکنند دو مرز در خوزستان است و با ایجاد امکانات لازم و بهبود شرایط میتوانیم براحتی زائرین عتبات را از خوزستان عبور دهیم و این مهم بسته به همت مدیران خوزستانی دارد.

وی در خصوص اهداف سازمان حج زیارت گفت: عتبات مقوله خاص و ویژه ای خواهد داشت وعنایت ویزه ای خواهیم داشت. نمیخواهیم سازمان حج خلاصه به حج باشد و فقط یک ماه در سال فعال شود آنچه که بر عهده ماست انجام دهیم و از پتانسیل ها و ظرفیت های استان استفاده کنیم.

ریاست سازمان حج زیارت خطاب به مدیران و کارگزاران حج زیارت استان اظهارداشت: کارگزاران باید توجه ویژه به زائرین داشته باشند و بر اساس سلیقه نسبت افراد رفتار نکنند .

وی با اشاره به اینکه باید برای چندین سال آینده سازمان برنامه ریزی خاصی داشته باشیم افزود: در شرایط کنونی حدود 1 نیم میلیون نفر در حج تمتع و 6نیم میلیون نفر نیز در صف عمره مفرده هستند و این یعنی ما میدانیم که تا 10 سال آینده زائر ما کیست و چه کار باید کرد. سازمان حج زیارت باید برنامه ریزی کند و برنامه های فرهنگی خود را به طور مداوم ارائه دهد نه اینکه آنها را تنها برای دوران خاصی ویژه زائرین برگزار کند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل پیروزی در مدیرت اشاره کرد و گفت: کارگزاران و مدیران سازمان باید در مقابل دیگران تواضع ، احسان و وقار داشته باشند تا بدین وسیله احساس معنویت و دوستی را در وجود زائرین بیشتر کنید و یقین داشته باشید خیر و برکتش به همه ما خواهد رسید.

وی علم و بردباری را از دیگر عوامل پیروزی و موفقیت در مدیریت دانست و گفت: هر جایی که عبادتش بیش تر ثوابش بیش تر باشد حضور بیشتری در آن است . ما نوکر زوار و مردم هستیم ، پولی که میگیریم و سهمی که اختصاص یافته باید بیش تر از سال های گذشته باشد و در ارزشیابی و نظرسنجی استان خوزستان باید اول باشد.

سید احمد موسوی به کارگزاران توصیه کرد تا اطلاع رسانی دقیق به زائرین را انجام دهند و بیان کرد: اکثریت مشکلات ما از عدم اطلاع رسانی است.زائرین باید از تمام اطلاعات مربوط به سفر خود اطلاع دقیق یابند و نشانه های محل اقامت و .. را بدانند.

وی افزود: بر اساس سیاستی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند تا آن جایی که امکان دارد باید هزینه کنیم و بستر های لازم را برای زائران فراهم کنیم .باید خروجی معنوی داشته باشیم و بازرسی ما روی معنویت باشد نه مادیات و تلاش کنیم تا بیان ما نیز معنوی باشد.

ریاست سازمان حج زیارت کشور اجرای دقیق دستورالعمل های سازمان را از دیگر مواردی خواند که باید مدیران و کارگزاران به آن توجه جدی داشته باشند و اعلام کرد: بر اساس سیاست ها و ارتباطاتی که داریم سعی بر این بوده که روابط سیاسی را با روابط ما دخالت ندهیم و توجه کنید دستورالعمل هایی که صادر میشود هر بند آن ناشی از چندین مذاکره است و باید اجرا شود.

وی شناسایی نیروهای مستعد در کاروان ها ،بررسی پیشنهادات و انتقادات ، برگزاری برنامه های فرهنگی در کاروان و رعایت خطوط قرمز عربستان را از دیگر نکاتی دانست که کارگزاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند و با سعه ی صدر کارها را پیش ببرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار