اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
وزیر نفت: گزارش بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی سینا بزودی نهایی می‌شود
بنابر درخواست مدیران بخش پتروشیمی و با توجه به ابهام های که آنها داشتند قرار شد بررسی دقیق تری در این زمینه انجام شود.

وزیر نفت با بیان این که گزارش کاملی از بررسی حادثه پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر تهیه شده است، اعلام کرد: گزارش این حادثه پس از بررسی ها دقیق تر بزودی نهایی می شود.

به گزارش شانا ، وی درباره نتیجه گزارش دلایل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر با بیان این که گزارش بررسی این حادثه بصورت کامل و در همان هفته نخست پس از آتش سوزی تهیه شده است، افزود: بنابر درخواست مدیران بخش پتروشیمی و با توجه به ابهام های که آنها داشتند قرار شد بررسی دقیق تری در این زمینه انجام شود.

زنگنه با بیان این که ما نمی خواهیم عجولانه عده ای را محکوم کنیم و یا از خطای عده ای، اگر خطایی انجام دادند بگذریم، تصریح کرد: گزارش کامل این حادثه هفته پیش با حضور مسئولان هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی و اچ اس یی وزارت نفت در جلسه ای ارائه شد.

وی با بیان این که در این جلسه اعلام شد بر روی دو نکته هنوز ابهام وجود دارد، پیش بینی کرد نتیجه گیری درباره این ابهام ها بزودی انجام  شود و گفت: گزارش کامل این حادثه را پس از بررسی های دقیق بزودی می دهیم، ضمن این که ما در مسائل مربوط به HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) و بویژه ایمنی هیچ اغماضی نمی کنیم.

پتروشیمی بوعلی سینا شامگاه چهارشنبه، ١٦ تیرماه دچار آتش سوزی شد و پس از خاموش کردن برج پارازایلین و مهار آتش مخزن در روز پنجشنبه (١٧ تیرماه)، بار دیگر آتش این مخزن شعله ور شد. وزیر نفت پنجشنبه راهی ماهشهر شد و پس از آن اعلام کرد که تا خاموش شدن آتش در ماهشهر می ماند. آتش مخزن نفتا پتروشیمی بوعلی سینا بامداد شنبه (١٩ تیرماه)  و پس تلاشهای شبانه روزی خاموش شد.

پیش نویس قراردادهای جدید نفتی پس از مصوبه دولت تنظیم می شود

وزیر نفت درخصوص نهایی شدن پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی در وزارت نفت با بیان این که باید نخست مصوبه دولت در خصوص چارچوب و شرایط  این قراردادها را دریافت کنیم و بر مبنای این مصوبه، پیش نویس نهایی شود، افزود: بدون داشتن مصوبه دولت که چارچوب و شرایط عمومی مدل جدید قراردادهای نفتی است، نمی توان پیش نویس این مدل از قرارداد را نوشت و در اختیار افراد قرار داد.

زنگنه تاکید کرد: پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی به محض دریافت مصوبه چارچوب کلی این قراردادها، تنظیم و نهایی می شود.

به گزارش شانا، تاکنون چندین پیش نویس از مدل جدید قراردادهای نفتی تهیه شده است که هیچکدام از این پیش نویسها نهایی نیست؛ با وجود انتقادهای که درباره این مدل از قراردادها مطرح می شود، بررسی کارشناسی نشان می دهد که با این مدل از قراردادها می توان ٣٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب صنعت نفت کرد.

برپایه این گزارش، چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی پس از بحث و تبادل نظر مفاد و جزئیات آن ٢٢ تیرماه امسال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت و با اعمال اصلاحات لازم، در نهایت به تایید این ستاد رسید.

افزایش تحرک در پارس جنوبی و غرب کارون

وزیرنفت درباره افزایش تحرک در پارس جنوبی و نصب سکوها در هفته های گذشته هم گفت: نصب سکوها در پارس جنوبی، مقدمه افزایش تولید است، با پایان یافتن حفاری چاهها در واقع نصب سکوها آغاز شده و در حال انجام است، سکوی فاز ١٩ پارس جنوبی هم اکنون نصب و سکوی فازهای ٢١ و ١٨ نیز بزودی در محل خود قرار می گیرند.

وی با بیان این که کارهای بزرگی هم اکنون در پارس جنوبی در حال انجام است، دریافت گاز از دریا را هدف اصلی توسعه این میدان مشترک دانست و افزود: همچنین کارها در خشکی و در پالایشگاهها سرعت خوبی دارد و تا پایان امسال فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ و ١٨ وارد مدار تولید می شوند.

به گفته زنگنه، تلاش این است فاز ١٨ پارس جنوبی که هم اکنون با گازهای فازهای ٦و ٧و ٨ در حال تولید است با دریافت گاز از دریا فعال کنیم.

وزیر نفت درباره افزایش تولید از میدانهای غرب کارون هم اظهارکرد: امیدواریم تولید نفت از میدانهای غرب کارون بزودی از ٢٠٠ هزار بشکه در روز فراتر رود و در مرحله بعد به ٣٠٠ هزار بشکه برسد.

به گزارش شانا، تولید نفت از میدانهای غرب کارون که مهمترین اولویت وزارت نفت در میدانهای مشترک نفتی است پیش از سال ٩٢ حدود ٥٠ هزار بشکه در روز بوده که این رقم هم اکنون به نزدیک ٢٠٠ هزار بشکه در روز  رسیده است و بزودی از این میزان فراتر می رود.

آزادگان، یادآوران و یاران از جمله میدانهای بزرگ مرزی ایران و به میدانهای غرب کارون معروف هستند که با هدف سهولت عملیات و توسعه میدانها، این سه میدان بزرگ به پنج میدان تقسیم شده است؛ به این صورت که میدان آزادگان و میدان یاران هر کدام به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده‌اند که عملا پنج پروژه را شامل می‌شود. براساس برخی برآوردها، حجم میدانهای غرب کارون حدود ٦٠ میلیارد بشکه است.

عراق درست در سمت مقابل و در خاک خود، میدانی به نام مجنون دارد.

در نواحی نزدیک به عراق حدود ١٣ میدان قرار دارند که تعدادی از آنها مشترک و تعدادی هم مستقل هستند. این حوزه متشکل از چند میدان بزرگ و مهم و تعدادی میدان کوچک است.  آزادگان، یادآوران و یاران از جمله میدانهای بزرگ مرزی و میدانهای بندر کرخه، سهراب، جفیر، اروند، سپهر، امید، سوسنگرد، مشتاق و خرمشهر جزء میدانهای کوچک و مستقل بشمار می‌روند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار