اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
ما هنوز تا انتخابات 96 فاصله ی زیادی داریم و هنوز استارت انتخابات زده نشده است، اظهار کرد: پس چگونه است که از همین حالا این مسئله مطرح می شود که گزینه اصلاح طلب ها و گروه های دیگر چه کسانی باشند؟!
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان این که مخالفان دولت سعی دارند بین اصلاح طلبان و دولت شکاف ایجاد کنند، گفت:  امروز اصلاح طلب ها پشتیبان و حامی دولت دکتر روحانی هستند و قصد ندارند از وی عبور کنند.

به گزارش جماران، منتجب نیا همچنین به برخی اصلاح طلب ها توصیه کرد حرمت و احترام کار جمعی را حفظ کنند.

 رسول منتجب نیا  در خصوص تلاش ها برای تک دوره ای معرفی کردن دولت حسن روحانی و زمزمه هایی در مورد گزینه های جایگزین از طرف اصلاح طلبان در انتخابات 96 گفت: اولاً رقبای ما به خصوص مخالفین دولت، این روزها از انواع شگرد ها و روش های بعضاً غیر اخلاقی برای تضعیف دولت استفاده می کنند و هر چند روز یک بار سوژه هایی را در راستای تشویش افکار عمومی، دلسرد کردن مردم از دولت تدبیر و امید و از طرفی ایجاد شکاف و فاصله بین دولت و هواداران دولت، مخصوصاً اصلاح طلب ها مطرح کرده و شایعه سازی می کنند.

وی ادامه داد: شما ملاحظه کردید که چگونه  این گروه برای سرپوش گذاشتن به تخلفات و اختلاس های ده ها هزار میلیاردی،  چگونه بر طبل فیش های حقوق نجومی کوبید و می کوبند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن بیان این که این مسئله هم سوژه دیگری است که طرح آن از جانب مخالفین دولت است، گفت: همان اتاق توطئه و تخریبی که چندی پیش صحبت آن بود یکی از اهدافش این است که دولت را تضعیف کند و از همین حالا  این را مطرح کند که اطلاح طلب ها گزینه دیگری برای انتخابات 96 دارند و به دنبال فرد دیگری هستند، تا در نتیجه هم بین اصلاح طلبان اختلاف ایجاد شود و هم به این وسیله روحیه دولت و رئیس جمهور  را برای ادامه کار ضعیف کنند.

وی همچنین تاکید کرد: آنچه که مسلم است امروز اصلاح طلب ها پشتیبان و حامی دولت دکتر روحانی هستند، این دولت را از خودشان می داند و از آن حمایت می کنند؛ چرا که عملکرد دولت قابل دفاع و قابل قبول است و شعارها و گفتمانی که دارد همان گفتمان و شعار است که اصلاح طلب ها به دنبال آن هستند. پس دلیلی ندارد که اصلاح طلب ها از این دولت فاصله بگیرند و از آن حمایت نکنند.

وی افزود: این حمایت کلی است و در بین همه احزاب، شخصیت ها و فعالان سیاسی اصلاح طلب این تفکر حاکم است و در باره این موضوع اجماع و اتفاق نظر وجود دارد.

این سیاستمدار اصلاح طلب همچنین با بیان این که، نکته دیگر این است که ما هنوز تا انتخابات 96 فاصله ی زیادی داریم و هنوز استارت انتخابات زده نشده است، اظهار کرد: پس چگونه است که از همین حالا این مسئله مطرح می شود که گزینه اصلاح طلب ها و گروه های دیگر چه کسانی باشند؟!

وی ادامه داد: این اصول گراها هستند که متحیرند که چه باید بکنند، آیا از روحانی دفاع کنند یا به سراغ احمدی نژاد بروند؟! یا گزینه دیگری داشته باشند؟ آنها در حال حاضر دچار سرگردانی هستند چرا که نمی توانند از آقای روحانی دل بکنند، چون ایشان وجهه مردمی پیدا کرده است و به واسطه کارهای بزرگی که انجام داده است، مردم به او علاقه مند شده اند. از طرف دیگر نمی توانند گزینه ای مانند احمدی نژاد و افرادی مانند او را مطرح کنند زیرا به دلیل سابقه بدی که این گروه از خود بر جای گذاشته اند، مردم آنها را ملامت می کنند . گزینه مناسب و شایسته دیگری هم برای مطرح کردن ندارند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: ولی گزینه ما آقای روحانی است. هر چند ما در زمان خودش در این باره بحث می کنیم. اصلاح طلبان قطعاً در جلسات خودشان در مورد انتخابات 96 تصمیم می گیرند. اما در حال حاضر گزینه قطعی ما آقای دکتر روحانی است و تصمیم نداریم که از روحانی عبور کنیم.

وی تاکید کرد: من از همین اینجا اعلام می کنم که موضع اصلاح طلب ها و حزب اعتماد ملی حمایت و طرفداری از آقای روحانی است، ضمن این که ما در زمان خود، انتقاد های خودمان را به دولت مطرح کرده ایم و در آینده نیز مطرح خواهیم  کرد. حمایت ما از دولت به معنای مطلق دانستن و بدون ضعف و اشکال دانستن آن نیست، ولی در مجموع ما دولت ایشان را قابل قبوال و قابل حمایت می دانیم.

 قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین در خصوص صحبت های انفرادی و خارج از اجماع برخی از اصلاح طلبان اظهار کرد: ما از این نظرهای فردی که بر خلاف اجماع است زیان های فراوان دیده ایم، اخیراً نیز از آنهایی که آمدند و بر خلاف اتفاق نظر اصلاح طلب ها تحلیل هایی را ارائه کردند صدمه دیدیم. ما در انتخابات ریاست مجلس شاهد بودیم که اصلاح طلب ها بر روی آقای عارف به  اتفاق نظر رسیده بودند؛ ولی چند نفر از اصلاح طلب ها تحلیل هایی کردند که این تحلیل ها برای خودشان محترم بود ولی این نظرات موجب شکاف و اختلاف شد.

وی اضافه کرد: من معتقدم یکی از دلایل شکست ما در انتخابات ریاست مجلس همین اظهار نظر های انفرادی و بر خلاف اجماع بود. بعضی ها بدون توجه به جمع اصلاح طلب ها و تصمیماتی که اتخاذ شده بود مصاحبه های بر خلاف اجماع کردند و باعث شدند برخی از نمایندگان دلسرد شوند و تعداد آراء  دکتر عارف کاهش پیدا کند.

وی در پایان ضمن بیان این که :توصیه من به این عزیزان این است که نظر شخصی آنها برای ما محترم است؛ اما چون در یک جناح و جریان قرار دارند حرمت و احترام این جناح و جمعیت را محفوظ بدارند، گفت: بالاخره کار سیاسی یک کار جمعی است، به خصوص که آقایان در یک جناح بسیار گسترده ای که ده ها حزب و صد ها شخصیت بزرگ در آن هستند فعالیت می کنند، احترام این جمع و کار گروهی را حفظ کنند و کارهای انفرادی و اختلاف افکنانه را مطرح نکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار