شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

فوق تخصص قلب كودكان و آنژیوگرافی تهاجمی بیمارستان گلستان اهواز، از انجام اولین عمل آنژیوگرافی تهاجمی قلب كودكان در بیمارستان گلستان اهواز برای اولین بار در خوزستان و استان های همجوار خبر داد.

دكتر مهدی قادریان اظهار داشت: زهرا 4ماهه، نوال 7 ساله و فاطمه 6 ساله تحت این نوع درمان قرار گرفتند.

وی افزود: آنژیوگرافی می تواند برای تشخیص و یا درمان كاربرد داشته باشد كه روش آنژیوگرافی تهاجمی (Interventional Angiography)، روشی درمانی است.

قادریان تصریح كرد: بیماران با این روش برای بازكردن عروق تنگ با بالن، گشاد كردن عروق با استنت گذاری، گذاشتن وسیله ای به نام امپلاتزر (Amplatzer) كه جهت بستن ارتباط های غیرمعمول بین دهلیزها، بطن ها و شریان هاست درمان می شوند.

فوق تخصص قلب اطفال ادامه داد: این روش، هزینه و عوارض كمتری نسبت به عمل قلب باز دارد و در جراحی قلب باز بیمار حدود 10 روز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت های ویژه است اما در این روش، فقط به طور معمول یك روز بستری در بیمارستان لازم است و پس از بستری فرد می تواند به زندگی روزمره بازگردد.

وی اضافه كرد: این موضوع در كودكان از اهمیت ویژه برخوردار است چون كودكان پس از یك روز می توانند به بازی های روزمرۀ خود ادامه دهند و مراقبت والدین در این روش آسان تر است كه البته باید در نظر داشت كه كلیه بیماران قلبی می بایست در طول زندگی تحت نظر متخصصان قلب باشند.

قادریان گفت: با توجه به اینكه این امكان در استان های همجوار و استان خوزستان و حتی برخی كشورهای همجوار وجود ندارد، بیمارستان گلستان اهواز می تواند پذیرای این بیماران باشد و این درمان در كشور ما می تواند زمینه ساز جذب توریست سلامت از كشورهای دیگر منطقه باشد چرا كه هزینه انجام این نوع آنژیوگرافی در ایران بسیار كم هزینه تر است.

این فوق تخصص قلب كودكان اظهارداشت: برخی كشورهای همجوار نیز قابلیت انجام این نوع آنژیوگرافی را ندارند.

وی ادامه داد: ممكن است كودكان با بیماری های مادرزادی قلبی متولد شوند و اگر والدین علائمی مانند تند تند نفس كشیدن، ضربان قلب تند، لب و دهان سیاه و كبود، خستگی و یا عرق نمودن نوزاد در هنگام شیرخوردن و یا وزن غیر طبیعی با توجه به معیارهای سنجش نوزادان را در كودكان خود ملاحظه نمودند حتما به متخصصان قلب كودكان مراجعه نمایند تا متخصص قلب كودكان با معاینه، اكو و دیگر روش های تشخیصی، در صورت تشخیص بیماری، برای كودك طراحی درمان را انجام دهد و بنا به تشخیص اقدامات لازم مانند آنژیوگرافی، جراحی و ... انجام شود.

لازم به ذكر است بیمارستان گلستان، اولین مركز جراحی قلب استان خوزستان در سال 1374 است و اولین دستگاه آنژیوگرافی نیز در این بیمارستان نصب شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار