شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

استاندار خوزستان گفت: به علت نبود بازار برای برخی رشته های دانشگاه در خوزستان، اغلب فارغ التحصیلان خوزستان به جمعیت بیکاران افزوده می شوند.

حجازی تصریح کرد: سالانه 54 هزار فارغ التحصیل دانشگاه داریم که بخش زیادی از این فارغ التحصیلان به دلیل اینکه بازار کار برای رشته های تحصیلی آنها اشباع شده، به بیکاران استان اضافه می شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت ما در استان با توجه بر مطالعات و شناخت از خوزستان بر پنج محور شکل گرفت، گفت: مهمترین و نخستین محور فعالیتها در استان محور نیروی انسانی بوده است.

حجازی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بر نیروی انسانی، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ما و موتور محرکه عمرانی و اقتصادی و پیشرفت ما مردم و جوانان هستند و اگر قرار باشد مردم در هر عرصه ای به رفاه خوبی برسند، جوانان باید توانمند از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی افزود: مشکل عمده باقیمانده استان از دوران مهاجرت جمعیتی به خاطر جنگ و آواره شدن در اردوگاه ها و شهرهای مختلف کشور، عمدتا پسروی در توانمند سازی نیروی انسانی بود.

حجازی با اشاره به خروج کارآفرینان و سرمایه های استان گفت: اولین کاری که بعد از جنگ باید مورد توجه و اهمیت قرار می گرفت توجه به نیروی انسانی بود و اگرچه در دولتهای قبل بر این موضوع نیز توجه شده اما خروجیها نشان از ضرورت فعالیت بیشتر در این راستا دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به تاثیر آموزشهای فنی و حرفه ای در پرورش نیروی کار ماهر اظهار کرد: در مجموعه فنی حرفه ای در سال 86 حدود 21 مرکز فعال بودند که این مراکز هم اکنون به 48 مرکز افزایش یافته اند.

وی با بیان اینکه در هنرستانهای کار و دانش آموزش و پرورش از 21 درصد تحت پوشش به 39 درصد رسیده ایم، افزود: تا پایان دولت دهم این رقم به 45 درصد می رسد که به این ترتیب در حالی که به نسبت میانگین کشور بیش از ده درصد عقب بودیم اما از میانگین کشور دو درصد بالاتر می رویم.

حجازی با تاکید بر سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری آموزشهای فنی حرفه ای و مهارت آموزی به عنوان مسیر صحیح برای رسیدن به اشتغال پایدار گفت: مقوله آموزش در بخشهای فنی و مهارتی اولویت اول است.

وی با بیان اینکه این آموزشها به همراه دیگر آموزش ها ی کاربردی و نظری به توانمند سازی خوزستان کمک کرده است،

رئیس کارگروه اشتغال خوزستان افزود: ارتقای قبولی کنکور و بالارفتن رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی که سالانه 30 درصد در حال افزایش است از تاثیرات این آموزشها به شمار می رود.

استاندار خوزستان با تاکید بر گسترش آموزشهای مهارتی تصریح کرد: این مراکز به پیشرفت استان و کاهش نرخ بیکاری کمک خواهند کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار