اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
در خبطه های نماز جمعه خوزستان چه گذشت؟
چرا باید با آب استان خوزستان مناطق کویری کشور سیراب شوند؟ مسئولان باید فکری به این معضل کنند.
امام جمعه آبادان: قطره ای از آب خوزستان را به استان های دیگر نمی دهیم

 امام جمعه آبادان گفت: خوزستان مشکل آب دارد و قطره ای از آب این استان را به دیگر جای دیگر نمی دهیم. حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان افزود: بیشتر نقاط استان خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر، برای آب شرب و آب کشاورزی با مشکل بی آبی روبه رو هستند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه مشکل کم آبی استان خوزستان را وارد بحرانی جدی خواهد کرد اجازه نمی دهیم قطره ای از آب این استان به جای دیگری انتقال یابد. خطیب جمعه آبادان گفت: چرا باید با آب استان خوزستان مناطق کویری کشور سیراب شوند؟ مسئولان باید فکری به این معضل کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور در ادامه با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهارکرد: امروز دشمنان اسلام حقوق بشر را دستاویز برای فریب افکار عمومی و شعاری توخالی در کوبیدن بر سر مخالفان استفاده می کنند.

وی گفت: اگر به حقوق بشر اعتقاد دارند پس چرا از مظلومان عالم حمایت نمی کنند و اجازه می دهند تکفیرها خون بی گناهان را بریزند. خطیب جمعه آبادان همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهارکرد: این امام بزرگوار با وجود تمام توطئه های دولت بنی عباس با هوشیاری تمام توانست در راه اعتلای دین اسلام گام بردارد و سیره آن بزرگوار روشن کننده راه همگان است. 

وی در ادامه با اشاره به کشف محموله بزرگ قاچاق در استان هرمزگان گفت: کشف این قاچاق بزرگ حسن های خوب و بدی دارد؛ حسن خوب آن تلاش نیروی خادم انتظامی است که امنیت را در کشور فراهم کرده، اما حسن بد آن بر می گردد به اضمحلال تولید داخلی و این مساله نگرانی ما در تشدید بیکاری و تولیدات داخلی را بیشتر می کند. خطیب جمعه آبادان با اشاره به آغاز هفته حج افزود: حج بعنوان یکی از ارکان اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در ادامه خطبه ها گفت: کنگره عظیم حج دستاورد سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی دارد که امسال با کمال تاسف آل سعود به فرمان اربابانش به بهانه های واهی و شرایط ظالمانه مردم ایران را از سفر حج محروم کرد.

امام جمعه خرمشهر:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از استعدادهای کشور استفاده کرد

امام جمعه خرمشهر گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت و استعدادهای کشور استفاده کرد.  حجت‌الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از ملزومات نظام مقدس اسلامی در بحث اقتصادی است که از دو نوع نگاه برخوردار است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و استعدادهای کشور از نگاه و مطالبات مقام معظم رهبری است که باید مسؤولان به آن اهتمام ورزند.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه رهبر انقلاب به دنبال ایجاد چرخه تولید در کشور و بحث اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: اقتصاد مقاومی موتور محرک اقتصاد کشور است و این واژه بسیار در بیانات مقام معظم رهبری دیده می‌شود اما متاسفانه تاکنون از سوی مسئولان اجرا نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به مدیران پویا و خلاق نیازمند است و نباید مدیران نالایق و کسانی که با وسوسه‌های شیطان داخلی و خارجی بلرزند، در راس باشند.

موسوی با تاکید بر لزوم پاک دستی مدیران، بیان کرد: اگر مدیر یک مجموعه آلوده باشد و برای منافع شخصی و حزبی خود کار کند، قطعا توان تامین مطالبات مقام معظم رهبری را ندارد. وی گفت: مدیران باید فقر و معیشت مردم و اشتغال جوانان را درک کنند و برای آنها دل بسوزانند و شب به دلیل غصه خوابشان نبرد.

امام جمعه خرمشهر در رابطه با رودخانه کارون گفت: عدم انتقال آب کارون از مطالبات مردمی است و ما مردم خوزستان اجازه انتقال آب کارون به دیگر استان‌ها را نمی‌دهیم.

امام جمعه شهر چمران:جهاد علمی امام صادق(ع) مانند خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد

امام جمعه شهر چمران گفت: قرآن کریم شناسنامه امام صادق(ع) است و جهاد علمی حضرت همچون خون سیدالشهداء(ع) در زنده ماندن اسلام سهم دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهر چمران اظهار کرد: فلسفه عاشورا خونریزی نبوده بلکه هدایت روشنی بوده، هدایتی که در سخنان و راه و روش و جهاد علمی امام صادق(ع) مثل خورشید می‌درخشد و جهاد علمی امام صادق(ع) همچون خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

وی اضافه کرد: نجات ایران، عراق، سوریه و لبنان مدیون شاگردان انقلابی امام صادق(ع) است و با توجه به انقلابی بودن حضرت و تربیت شاگردان و شیعه انقلابی، امروز باید شیعه به تبعیت از آن بزرگوار انقلابی باشد.

وی در این رابطه ادامه داد: تبعیت از راه و سخن آن امام، راه حل تمام مشکلات است، زیرا راه و روش و استدلال و منطق در کنار جهاد نظامی اثرگذارتر است و به تحقق آرمان‌های اسلام کمک شایانی می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهر چمران با بیان اینکه روش مبارزه امام صادق(ع) به شیوه علمی و برگرفته از کلام وحی قرآن کریم است بیان کرد: آن گرامی مهم‌ترین برنامه خود را در رهبری امت، گسترش و نشر اعتقادات خود و معارف ناب اهل‌بیت(ع) که همه برگرفته از کلام وحی بودند قرار داده بود و اگر امروز آن ها عملی شوند، وحدت، عزت و اقتصاد جهان اسلام تحقق می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود حمایت قاطع مردم ولایت‌مدار شهر چمران را از موضع‌گیری عالمانه و دلسوزانه اعلام کرد و گفت: با توجه به سخنان هفته گذشته نماینده معظم ولی فقیه در استان، تبعیت از سخنان حاکم شرع استان را بر مسؤولان تکلیف شرعی و اخلاقی می‌دانیم.

هاشمی ادامه داد: مردم استان شکر‌گزار وجود این شخصیت جامع و دلسوز هستند و جانانه از فصل‌الخطاب‌های آن بزرگوار دفاع می کنند.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن محکوم کردن واقعه مولم مزدوران سعودی روز سه‌شنبه در مسجد روستای الصراری یمن خاطرنشان کرد: با توجه به انفجار اخیر در یمن و کشته شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه سکوت سازمان ملل و حقوق بشر اسلامی پذیرفته نیست و جای سوال است که آنها چه موقع می‌خواهند به وظایف انسانی خود عمل کنند.

وی در پایان ضمن قدردانی از موضع‌گیری‌های انقلابی علی گلمرادی نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس در این مدت با توجه به موضع‌گیری‌های انقلابی خود نشان داده است نماینده‌ای در شان مردم حوزه انتخابیه است و حضورش در متن مردم و بطن مسائل محلی قابل تقدیر است.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر:حذف رهبران شیعی و درگیری بین تمدنی هدف اصلی استکبار است

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی گفت: حذف رهبران شیعی و درگیری بین تمدنی، هدف اصلی استکبار است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به اینکه حذف رهبران شیعی و درگیری بین تمدنی، هدف اصلی استکبار است اظهار کرد: استکبار و ارتجاع بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده در صدد گسترش جنگ بین شیعه و سنی است.

وی اضافه کرد: استکبار در تلاش برای نشان دادن هرج و مرج در امت اسلامی و درگیری بین قومیت‌ها و اقلیت‌هاست که این تنها راه تضمین امنیت منافع آنها و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر در ادامه با بیان اینکه حذف رهبران شیعی بر اساس سناریویی گام به گام توسط حکام مرتجع عربی چیده شده، خاطرنشان کرد: این سناریو در مرحله اول حذف آیت‌الله نمر از صحنه بود که گام اول آل‌سعود بود و پس از آن حذف رهبران دینی منطقه همچون شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم بود که با موضع‌گیری به موقع رهبر معظم انقلاب، بیانیه حماسی سرلشکر سلیمانی و مقاومت مردم نیجریه و بحرین در همان مرحله متوقف شد.

وی ادامه داد: استکبار و ارتجاع عربی باید به این نکته توجه کنند که شهادت علمای شیعی و حذف آنان از صحنه میانی نه تنها امنیت حکومت آنها را تضمین نمی‌کند، بلکه روز به‌روز پایه‌های حکومت آنها را لرزان و سست‌تر می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در این رابطه متذکر شد: خون علمای شیعه به گونه‌ای نیست که در گذر زمان به فراموشی سپرده شود، بلکه مایه حیاتی است برای سر برآوردن شقایق‌ها در اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی که شجاعانه به جنگ دون صفتان می‌روند.

امام جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت شهادت جانسوز امام صادق (ع) اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و علمی حضرت، قطعه‌ای است از جدول بزرگ حیات سیاسی حضرت و راهبرد و شیوه‌ای برای تحقق استراتژی‌های سیاسی حضرت در مواجهه با حکام جور است.

وی افزود: امروز آرمان‌های بلند مقام معظم رهبری سلاله پاک آن حضرت است که ایشان مکررا تولید علم و پیشرفت علمی را مورد تاکید قرار دادند و آن را کارآمدترین راهکار در مقابله امت مبارز ایران با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانسته‌اند.

هاشمی در ادامه به شیوه‌های مبارزاتی حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت از یک‌سو به استحکام کیفی و عمیق مبانی اعتقادی و عملی دین پرداخت که اصل اسلام را مد نظر داشت و از سوی دیگر در شکل تدافعی با تقیه و در شکل تهاجمی با زمینه‌سازی حاکمیت خداپسندانه و تربیت مبارزان و نیز حمایت از مبارزات شایسته و همچنین مطرح کردن انتظار حکومت جهانی، مدل مبارزاتی خویش را شکل می‌دادند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن قدردانی از نطق اخیر علی گلمرادی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نطق اخیر نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بهره بردن از ظرفیت‌های موجود بومی و همچنین مرتفع کردن معضل مدیران پروازی در منطقه بسیار به جا و پسندیده بود، لذا ضرورت دارد مسؤولان در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در پایان پس از تشکر از شهرداری ماهشهر در نام‌گذاری خیابان سربندر این شهرک به نام شهید احمد مکیان، شهید مدافع حرم عنوان کرد: نصب تمثال شهدا در شهرک طالقانی چند سالی است در ورودی و خروجی شهرک به تاخیر افتاده است بنابراین انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه در این زمینه تعلل نکرده و در اسرع وقت رسیدگی کنند.


امام جمعه اهواز: هدف رژیم آل خلیفه وادار کردن مسلمانان به برخوردهای خشن است

امام جمعه اهواز با اشاره به سلب تابعیت و اقدام به محاکمه آیت ا... شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت: این اقدام رژیم آل خلیفه برای تحریک کردن مسلمانان و وادار کردن آنها به برخوردهای خشن است.

به گزارش ایرنا آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، اظهار کرد:اهانت این رژیم به این روحانی شیعه در واقع اهانت به یک رهبر و پیشوای دینی و اهانت به دین است.

وی اضافه کرد: این اقدامات رژیم آل خلیفه بسیار تحریک آمیز است؛ این اقدامات بوی خون می دهد و هدف رژیم آل خلیفه از این رفتار، تحریک مسلمانان است تا آنها را وادار به برخورد خشن کند. وی گفت: به حاکمان بحرین توصیه می کنیم که از رفتن به راهی که عواقبش نامعلوم است دست بردارند زیرا شیخ عیسی قاسم شخصیتی مورد احترام مسلمانان و روحانیان است.

آیت ا... موسوی جزایری، شیخ عیسی قاسم را گرانبهاترین مروارید بحرین توصیف کرد و از مردم این کشور برای مجاهدت و حمایت از این روحانی شیعه تقدیر کرد. وی همچنین با انتقاد از سفر رسمی 'انور عشقی' از مقامات عربستان سعودی به اسرائیل افزود: اظهارات وی در مقابل رسانه ها مبنی بر اینکه ریاض و تل آویو می توانند دشمنان مشترک خود را شناسایی کنند نشانه اتحاد این دو است؛ به این معنی که آنکه خودش را خادم الحرمین می داند می خواهد به اسرائیل متحد شود.

به گفته وی، این راهی است که مقصدی جز جهنم دنیا و آخرت ندارد. امام جمعه اهواز به عربستان هشدار داد که از ادامه این راه شیطانی و خطرناک خودداری کند، در غیراینصورت این کشور به خطر می افتد، زیرا مسلمانان دنیا تحمل این رفتار را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی خود را در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن که 6 مرداد در اهواز برگزار شده بود گفت: این سخنان به صورت مختصر در رسانه ها و فضای مجازی منعکس شده بود که منظور را به صورت کامل منعکس نمی کرد.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت و ملت در رابطه با اقتصاد مقاومتی توضیح داد: در همین راستا از ادارات کل و مدیران می خواهیم که اقدامات خود را درباره تحقق این تکلیف در یک سال گذشته در همه زمینه ها اعم از صنعت، کشاورزی، اشتغال، عمران روستایی و توسعه اقتصادی ارائه کنند.

وی افزود: مدیران استان باید برای احیای مشاغل در زمینه های همچون صنعت و کشاورزی اقدام کنند و پرونده های راکد را تا جای ممکن پیگیری کنند و در صورت لزوم برای احقاق حقوق استان به مرکز بروند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: گزارشی که به دستم رسیده نشان می دهد بیش از 70 درصد کارخانه های موفق بخش خصوصی مربوط به تهران است که در بررسی این مساله به نظر می رسد بالا بودن دسترسی به مقامات بالا و استفاده از نفوذ آنها برای حل مشکلات، چنین نتیجه ای در پی داشته است.

وی از مهمترین شاخص های یک مدیر را شجاعت و تهور و خطر پذیری دانست و گفت: مدیرانی که نسبت به کار مردم و اشتغال جوانان بی اعتنا نباشند، از نظر ما مدیرانی موفق هستند، این در حالیست که بسیاری از مدیران استان به خود زحمت نمی دهند و روحیه قوی برای حل مشکلات حوزه خود ندارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: شرایط کنونی ما همچون میدان جنگ و جبهه است و نمی توان فرماندهان فاقد شجاعت و تهور را به کار گمارد؛ بنابراین مدیرانی که قدرت و توانایی روحی بالا ندارند از مدیریت کنار بروند.

وی همچنین با گلایه از برخی جوانان خوزستانی گفت: بر اساس گزارش مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان در برخی شهرستان ها با وجود فراهم شدن فرصت های شغلی، جوانان رغبتی به آموزش و مهارت آموزی ندارند به طور مثال در رشته جوشکاری زیر آب در ماهشهر، جوشکاری تخصصی و تعمیر موتورهای دریایی در آبادان، ریخته گری، الکترونیک، ماشین آلات و ابزار دقیق در اهواز و جوشکاری آرگون در سوسنگرد و هویزه هیچگونه متقاضی برای آموزش ندارد و داوطلبانی از استان های دیگر برای فراگیری این مهارت ها مراجعه می کنند.

خطیب جمعه دزفول:تعیین مرز هوایی دزفول برای ایجاد اشتغال موثر است

خطیب جمعه دزفول گفت: باید از ظرفیت های منحصربفرد کشاورزی دزفول که در دنیا بی نظیر است از طریق تعیین مرز هوایی این شهرستان استفاده شود تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول افزود:شهرستان دزفول نزدیک به 2 میلیون تن محصولات کشاورزی و 84 نوع محصول دارد که با وجود شبکه آبیاری دز با وسعت 160 هزار هکتار و 710 کیلومتر کانال کشی آب کشاورزی در دنیا بی نظیر است.

وی بر استفاده از این ظرفیت های بی نظیر از طریق تعیین مرز هوایی تاکید کرد و افزود:در دزفول پنج هزار هکتار باغات مرکبات وجود دارد؛ و این شهرستان رتبه نخست کشور در تولید گل مریم و رتبه دوم کشور در تولید گل رز را دارد که اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود مشکل اشتغال جوانان منطقه نیز رفع می شود.

امام جمعه دزفول با اشاره به سخنان اخیر استاندار خوزستان مبنی بر اینکه شهرستان دزفول به پایانه گل و گیاه تبدیل می شود گفت: هم اکنون برخی محصولات کشاورزی دزفول مازاد تولید می شود که به دلیل بی بازاری برداشت این محصولات برای کشاورزان به صرفه نیست و سالانه محصولات بسیاری روز زمین باقی می ماند که اگر مرز هوایی دزفول تعیین شود این محصولات هدر نمی روند و کشاورزان نیز ضرر نمی کنند.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول اظهارکرد: شرکت اتوبوسرانی دزفول با حداقل امکانات نسبت به حمل و نقل شهروندان اقدام می کند ولی نبود کولر در اتوبوس ها موجب ناراحتی مردم شده است که بایددر این خصوص چاره اندیشی شود.

وی همچنین به استفاده سالم از فضاهای تفریحی ساحل رودخانه دز تاکید کرد و گفت:گزارش های نامناسبی از وضعیت ساحل رودخانه دز رسیده بود که جلساتی در خصوص ساماندهی این وضعیت گرفته شد و برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری نماز جماعت در بوستان ساحلی علی کله برگزار شد که موجب رضایتمندی مردم واقع شد و وضعیت تا حدودی کنترل شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: قایق های گشت زنی انتظامی از پارک دولت تا منطقه چال کندی موارد انتظامی را تذکر می دهند ضمن اینکه آئین نامه ای نیز برای شناورها و قایق ها تنظیم شده که در راستای پیوست فرهنگی اجرا خواهد شد.

امام جمعه دزفول در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: افرادی که به تفریح در ساحل رودخانه دز می روند سعی کنند به ساحت امام صادق در شب شهادت ایشان بی حرمتی نشود.

خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه سالروز شهادت آیت ا... شیخ فضل ا... نوری از رهبران نهضت مشروطه را تسلیت گفت و افزود:در قضیه مشروطه برخی افراد بین علمای نجف و برخی شهرهای مذهبی اختلاف افکنی کردند که منجر به اعدام شیخ فضل ا... نوری شد.

وی اظهارکرد: باید از این وحدت و انسجامی که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده حفاظت کرد زیرا اگر این وحدت در زمان انقلاب نبود با شکست انقلاب روبه رو می شدیم. حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین سالروز میلاد کریم اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را گرامیداشت و افزود:دهه کرامت دهه ای مناسب برای ترویج اخلاق رضوی است که باید از آن استفاده کرد.

امام جمعه دزفول همچنین روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را گرامیداشت و گفت:جمهوری اسلامی دشمن ستمگران و حامی مظلومان است و آمریکا که رفتار تبغیض آمیزی با سیاه پوستان کشور خود دارد باید خجالت بکشد که نام حقوق بشر را بیاورد. وی افزود: تاریخ، نسل کشی مردم با بمب اتمی در هیروشیما، جنایت های زندان ابوغریب، سرنگونی هواپیمای ایرانی و کشته شدن 300 انسان بیگناه را توسط آمریکا فراموش نمی کند به طوری که هر جا ظلم و جنایتی بوده نام آمریکا در آن بوده است.

امام جمعه دزفول همچنین به بزرگداشت ایام حج نیز اشاره کرد و گفت: سعودی های خائن بار دیگر به مسلمانان خیانت کردند و راه خانه خدا را به روی مسلمانان بستند و با وجود تلاش مسئولان بالارتبه ایرانی توافقی در این خصوص صورت نگرفت.

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه دزفول به انتقال آب خوزستان به دیگر مناطق کشور اشاره کرد و اظهارکرد: اگر طرح 550 هزارهکتاری کشاورزی با استفاده از آب های کارون و دز و دیگر رودخانه های خوزستان اجرا شود بیش از 80 درصد مشکل بیکاری جوانان این استان حل و اقتصاد کشور از تک محصولی نفت نجات می یابد.
وی افزود: برخی مردم خوزستان از نعمت آب آشامیدنی بی بهره اند و آب استان به دیگر شهرها که اصلا نیازی به آن ندارند منتقل می شود که مردم خوزستان اجازه نمی دهند آب این استان به مناطق دیگر منتقل شود.

دعوت امام جمعه موقت گتوند برشرکت درآیین تشییع دوشهید گمنام در ترکالکی

امام جمعه موقت گتوند اقشار مختلف مردم را برشرکت در آیین باشکوه استقبال و تشییع دو شهید گمنام در شهر ترکالکی دعوت کرد.

 حجت الاسلام حجت اله صالحی درخطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در روز شنبه مصادف با سالروزشهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر ترکالکی، مردم را به حضور در این آیین معنوی دعوت کرد و افزود: مردم با حضور خودشان وظیفه خود را در قبال شهدا انجام خواهند داد و برای پاسداشت حرمت این شهیدان قهرمان و مظلوم در آیین استقبال و تشییع پیکر پاک آنان هرچه باشکوه تر شرکت کنند.

وی درادامه با گرامیداشت یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به بررسی شخصیت برجسته و فضایل گسترده آن حضرت اشاره کرد و افزود:شهید با خونش، عالم با علمش و زن با حجابش اسلام را یاری می کند و لذا حجاب زن و دختر مسلمان، سلاح اوست و دختر با حجاب در حال جهاد با دشمن است و با حجاب، حیا و عفت مجاهد فی سبیل ا... است.

امام جمعه موقت گتوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 14 مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: با اینکه غرب دائم دم از حقوق بشر می زند، ولی مسلمانان را انسان حساب نمی کند و زنان را به فساد، فحشا و وسیله هوسرانی کشانده اند.
وی ادامه داد:حقوقی که برخاسته از دین و مذهب الهی نباشد نتیجه اش فساد جامعه انسانی می شود. حجت الاسلام حجت اله صالحی با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به تبیین شخصیت آن حضرت پرداخت.


امام جمعه شوش:شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است

امام جمعه شوش گفت: شورای نگهبان در تمام صحنه های انقلاب و دفاع از ارزش های نظام حضور داشته، و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

 حجت الاسلام سید محمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شوش با اشاره به سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای نگهبان افزود: تمام قوانینی که در مجلس تصویب می شود باید در شورای نگهبان هم تایید شود، که این اهمیت شورای نگهبان را می رساند.

وی گفت: شورای نگهبان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با وجود تمام توطئه های دشمنان به خوبی ایستادگی کرده و وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده است. 

وی افزود: شورای نگهبان قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در این مورد تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش از اجرا، به تأیید این شورا می رسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد. 

امام جمعه شوش گفت: شورای نگهبان کار بسیار مثبتی که انجام داد دفاتری در مراکز استان ها و شهرستان ها دایر کرد تا اطلاعات لازم جمع آوری و به این شورا ارسال شود.  وی افزود: علاوه بر تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی، نظارت بر انتخابات های ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهروروستا از دیگر وظایف مهم شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: در 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط سالانه یک انتخابات در کمال صحت و سلامت در کشور برگزار شده است.  حجت الاسلام امام همچنین به موضوع برجام اشاره کرد و یادآور شد: با وجود گذشت چندین ماه از این توافق تاکنون در دستیابی به اهداف مورد نظر که همانا رشد اقتصادی بوده چندان توفیقی نداشته ایم و کارشکنی ها آمریکایی ها مانع از برقراری روابط بانکی شده است. 

امام جمعه شوش همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، از این امام بزرگوار به عنوان موسس دانشگاهی با صدها رشته در علوم مختلف یاد کرد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار