بيش از هزار واحد مرغداري وجود دارد که در حال حاضر 30 درصد این واحدها در خوزستان تعطيل يا ورشكسته هستند .

"> تعطيلي 30 درصد مرغداري‌هاي خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

بيش از هزار واحد مرغداري وجود دارد که در حال حاضر 30 درصد این واحدها در خوزستان تعطيل يا ورشكسته هستند .

 

مرغداری‌ها یکی از بخش‌های تولیدی استان هستند که در تولید گوشت مرغ استان نقش کلیدی دارند. در این زمینه محمدحسین زمانی‌راد، عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی ایران گفت: متاسفانه سوياي وارداتي با نرخ تمام شده 835 تومان وارد مي‌شود اما در نهايت با نرخ بيش از 2 هزار تومان به دست توليدكنندگان مي‌رسد.

وي ادامه‌داد: مسوولان متولي با هدف تنظيم بازار و تعديل قيمت مرغ، سويا كه يكي از مهمترين نهاده‌هاي دامي است را فقط از طريق يك بخش‌خصوصي وارد كشور كردند، اما در واقع به جاي اين‌كه سويا به دست توليدكننده برسد، در دست واسطه‌ها مي‌چرخد. اگر قرار است نهاده‌هاي دام با نرخ دولتي به دست توليدكننده برسد، بايد اين نهاده به صورت مستقيم و بدون هيچ محدوديت يا واسطه‌اي در اختيار بخش‌هاي توليدي قرار گيرد.

زماني‌راد تصريح‌كرد: در خوزستان بيش از يك هزار واحد مرغداري وجود دارد كه از اين تعداد هم‌اكنون 700 واحد فعال و مابقي غيرفعال هستند. به عبارتي در حال حاضر 30 درصد واحدهاي مرغداري در خوزستان تعطيل يا ورشكسته هستند.

عضو اتحادیه سراسری مرغ گوشتی ایران عنوان‌كرد: بايد براي مرغداري‌هاي مشكل‌دار و تعطيل فكري ‌كرد تا مجددا راه‌اندازي شده و در چرخه توليد قرار گيرند؛ حل مشكلات اين واحدها نياز به همت و همكاري همگاني دارد.

وي ادامه‌داد: معتقديم ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي لازم براي توليد مرغ در استان وجود دارد و اگر واحدهاي مرغداري مشكل‌دار فعال شوند قطعا توليد افزايش مي‌يابد و قيمت‌ها تعديل مي‌شوند. برخي از واحدهاي مرغداري با كمترين هزينه و سرمايه فعال مي‌شوند و مسوولان استاني و دولتي بايد فكري براي حل مشكلات آن‌ها كنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار