شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از معرفی دو نفر از سبزی کاران متخلف به مراجع قضایی به دلیل آبیاری با فاضلاب خبر داد.

آرمین صارمی‌فر در مورد نتایج پیگیری‌ها و مقابله با متخلفات برای جلوگیری استفاده از فاضلاب برای سبزی کاری در اهواز گفت: دو نفر از کشاورزانی که به تذکرات عمل نکرده و مزارع سبزی خود را همچنان با فاضلاب آبیاری می‌کردند به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: برداشت غیرمجاز تعدادی از سبزی کاران از فاضلاب در کوی مشعلی در شورای سلامت استان مطرح و مقرر شد شرکت آب و فاضلاب اقداماتی انجام دهد.

صارمی فر افزود: با لایروبی‌هایی که شرکت آبفا در مسیر فاضلاب ورودی به کارون انجام داده فعلا استفاده از فاضلاب برای آبیاری ممکن نیست.

وی با بیان اینکه نظارت‌های اداره حفاظت محیط زیست متوجه شرکت آبفا است، اظهار کرد: این شرکت باید اقدامات اساسی برای جلوگیری از دسترسی به فاضلاب انجام دهد.

عضو شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب ظرف 10 روز برای کاهش دسترسی به فاضلاب مسیر را لوله گذاری کند که این مورد با گذشت مهلت مقرر هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون از این مسیر انجام می‌شود، تأکید کرد: بر اساس مصوبه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون شرکت آب و فاضلاب موظف شده ظرف مدت سه ماه ورودی فاضلاب به کارون را در این محل مسدود کند.

برخلاف اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی مدت هاست که 10 هکتار از مزارع سبزی اهواز در منطقه کوی مشعلی با فاضلاب آبیاری شده و با وجود هشدار یک سال پیش مرکز بهداشت این مسئله حل نشده است.

اخیرا با رسانه‌ای شدن این مسئله و طرح مشکل در شورای سلامت استان شرکت آبفا مسیر فاضلاب ورودی را لایروبی کرده و دو نفر از سبزی کاران متخلف تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار