اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
رئیس بیمارستان : بخش دیالیز مشکلی ندارد / فعالان اجتماعی هشدار دادند : از به خطر افتادن جان بیماران دیگر جلوگیری کنید / دستور مستقيم رئيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز براي علت يابي دقيق موضوع
روز دوشنبه چهارم مرداد ماه ، 50 بیمار دیالیزی با مراجعه به این بیمارستان ، مراحل تصفیه ی خود را با فرآیند دیالیز در پی گرفتند که روز بعد پنج نفر از این بیماران...


شوشان : بیمارستان سینا واقع در شهرستان کارون ، 85 بیمار دیالیزی دارد که این بیماران یک روز در میان تحت سه الی چهار ساعت دیالیز قرار می گیرند .

به گزارش شوشان ، روز دوشنبه چهارم مرداد ماه ، 50 بیمار دیالیزی با مراجعه به این بیمارستان ، مراحل تصفیه ی خود را با فرآیند دیالیز در پی گرفتند که روز بعد پنج نفر از این بیماران با علائم تب، تهوع، استفراغ و اسهال و بعضا اسهال خونی به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند و بنا بر اظهارات رئیس بیمارستان سینای شهرستان کارون سه تن از آنها در طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه فوت نمودند و نتیجه ی بررسی ها در افراد فوت شده حکایت از عفونت روده ای در این بیماران داشت .

در حالی که حسینی نژاد رئیس بیمارستان سینا اعلام داشته است که بررسی کامل بخش دیالیز از نظر آب، دستگاه و محلول انجام شده و از این بابت مشکلی وجود نداشته است ، فعالان اجتماعی شهرستان کارون معتقدند دستگاه های دیالیز بیمارستان دارای مشکلات بهداشتی است و از مسئولان خواسته اند تا برای جلوگیری از به خطر افتادن جان بیماران دیگر این مساله را بررسی کنند .

گزارش ها حاکی است، علاوه بر پزشکی قانونی، این پرونده در نیروی انتظامی نیز در حال بررسی است و مرگ مشکوک بیماران دیالیزی در پلیس آگاهی خوزستان نیز مطرح شده است. البته هنوز این بررسی ها به نتیجه نرسیده است. برخی منابع خبری تعداد فوت شدگان بیماران دیالیزی این بیمارستان را بیش از 3 تن عنوان می کنند .

بررسی فوت بیماران دیالیزی توسط هیات تحقیقاتی وزارت بهداشت

 علی ساری ،نماینده ی مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شوشان با اعلام خبر پیگیری جدی این پرونده توسط نمایندگان مجلس گفت : از زمانی که متوجه این موضوع شدیم پیگیری هایی را از طریق فرمانداری شهرستان کارون انجام دادیم و حدود ساعت سه نیمه شب فرماندار توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند که البته این توضیحات در ارزیابی اولیه منطقی به نظر نمی رسد .

وی همچنین تاکید کرد: منتظر توضیحات کارشناسی درخصوص مرگ بیماران دیالیزی بیمارستان سینا از سوی مجموعه ی درمانی خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی هستیم . 

ساری گفت: صبح اول وقت با فرماندار کارون جلسه ای در محل فرمانداری این شهرستان برگزار کردیم و صحبت های لازم در این خصوص انجام شد و امروز نیز جلسه ای با ریاست بیمارستان سینا برگزار می شود .

وی افزود: با توجه به اینکه دکتر ایدنی در اهواز نیستند قرار است معاون ایشان در جلسه ی بررسی واقعه ی بیمارستان سینا حضور پیدا کنند . ساری همچنین با اعلام اینکه الباجی نماینده اهواز نیز در این جلسه حاضر خواهند بود ،گفت : الباجی نماینده اهواز نیز پیگیری های زیادی را در این خصوص انجام دادند .

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه از روز دوشنبه تاکنون هیچ پیگیری و فعالیت خاصی در این رابطه انجام نشده است باید با جدیت وارد این قضیه شد و عجیب است که از روز دوشنبه که اولین بیمار فوت کرد تا به امروز، تعداد بیماران فوت شده افزایش پیدا کرده است.

ساری با اظهار اینکه این مسئله با استاندار نیز در میان نهاده شده است ، افزود: شریعتی استاندار خوزستان قول دادند که تعدادی پزشک مراحل مختلف این مسئله را کارشناسی کنند و در این راستا یک گزارش علمی تهیه و تدوین شود. 

وی همچنین گفت: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است با بخش حقوقی وزات بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در میان گذاشته شده است و طی تماسی که با آنها داشتیم ، این وزارت خانه در اسرع وقت نسبت به این موضوع پاسخ داد و گزارش مستدلی توسط معاون وزیر در این خصوص ارائه شد و با دستور ایشان مقرر شد تا در اسرع وقت هیئتی برای پیگیری این موضوع به اهواز اعزام شود.

ساری با اظهار اینکه هیئت ویژه بررسی واقعه ی بیمارستان سینا فردا وارد اهواز می شود، تاکید کرد: تا روشن شدن مسئله ، با جدیت این موضوع پیگیری می شود .

نماینده ی مردم اهواز ،کارون ، باوی و حمیدیه با انتقاد شدید از عدم انعکاس شفاف این مسئله گفت: از اینکه تا به امروز این قضیه به صورت شفاف منعکس نشده است گله مند هستیم . البته وزارتخانه خیلی سریع وارد عمل شد و امیدوارم بعد از اعزام گروه ویژه ی تحقیقاتی، نتیجه را به اطلاح افکار عمومی برسانیم . 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد بیماران دیالیزی فوت شده گفت: اجازه دهید تا تعداد بیماران فوت شده بعد از نظر کارشناسان اعلام شود .


آخرين جزئيات فوت ٣ بيمار دياليزي در بيمارستان سينا

دكتر سید صاحب حسینی نژاد رئیس بیمارستان سینا شهرستان کارون در خصوص فوت ٣ نفر از بیماران دیالیزی مراجعه كننده به اين بيمارستان در هفته گذشته گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینا 85 بیمار دیالیزی دارد که این بیماران به صورت یک روز در میان تحت دیالیز قرار می گیرند، در روز دوشنبه 4 مردادماه 95 تعداد 50 نفر از این بیماران برای انجام دیالیز به بیمارستان مراجعه کردند که خوشبختانه همگی با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی افزود: سه شنبه 6 مردادماه، 5 نفر از بیماران دیاليز شده با علائم عفونت روده ای شامل تب، تهوع، استفراغ، اسهال و بعضاً اسهال خونی به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند که پس از آن متأسفانه روز چهارشنبه یک نفر از آنان فوت کرد و پنج شنبه و جمعه نیز هر روز یک نفر از ٥ مراجعه كننده با علائم عفونت روده اي و جمعاً ٣ نفر از بيماران فوت کردند كه آمار فوت اعلام شده ي چهار نفر صحيح نيست.

وي با بيان اينكه دو بيمار دیگر از ٥ بیمار مراجعه كننده تحت مراقبت و درمان هستند و خوشبختانه وضعیت عمومی آنان مساعد می باشد، ادامه داد: وقوع اين اتفاق ناگوار در حالی بوده است که بخش دیالیز بیمارستان بدون وقفه در حال خدمات رسانی به بیماران بوده و مشکلی برای سایرین پیش نیامده است.

حسینی نژاد با اشاره به مشخصات متوفيان كه دو مرد ۴۰ و ٦٠ ساله و یک زن ۵۰ ساله هستند افزود: بخش دیالیز بیمارستان سینا یک بخش نوساز است که در مدت اخیر در قالب اجراي طرح تحول نظام سلامت به صورت کامل بازسازی و نوسازی شده است و نمونه برداری های انجام شده از دستگاههاي دياليز، هیچ مشکلی در این خصوص را نشان نمي دهند.

رئيس بيمارستان سينا در خصوص اینکه بیماران به دلیل مصرف غذای بیمارستان به این وضع دچار شده اند نیز گفت: این موضوع نیز نمی تواند صحت داشته باشد زیرا همه بیماران بیمارستان از غذای بیمارستان استفاده می کنند و غذای بخش دیالیز در مکان دیگری تهیه نمی شود، به همین دلیل اگر غذای بیمارستان مشکل دارد، باید سایر بیماران بخش های دیگر نیز دچار مشکل می شدند.

اين جراح عمومي با اشاره به وضعیت بد آب و هوایی استان خوزستان و افزایش شیوع بیماریهای منتقله از آب و هوا در فصل گرم تابستان، عدم رعایت بهداشت فردی را از عوامل زمینه ساز بیماریهای روده ای دانست و از شهروندان به خصوص بیماران دیالیزی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند و به تبع آسیب پذیری بیشتری نیز دارند، خواست تا نکات بهداشت فردی را در این فصل بصورت كامل بیش از پیش رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور مستقيم دكتر اسماعيل ايدني رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، كميته ويژه كارشناسي با حضور مسئولان ارشد دانشگاه به ويژه معاونت هاي بهداشت و درمان جهت بررسي دقيق موضوع تشكيل شده است تا علت دقيق فوت ٣ بيمار بررسي و معين گردد كه اين مهم نيازمند مشخص شدت نتايج آزمايشات تكميلي و سم شناسي بوده و در اسرع وقت به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

ورود معاون سیاسی استانداری به مرگ سه بیمار/ احتمال مسمومیت

در پی فوت سه نفر از بیماران دیالیزی خوزستان در بیمارستان سینای شهرستان کارون در دو روز گذشته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان روز شنبه ضمن بازدید از بیمارستان سینا کارون این موضوع را از نزدیک بررسی کرد.

فرج اله خبیر روز شنبه با حضور در بیمارستان سینای کارون با رییس و عوامل این بیمارستان در خصوص وضعیت بخش دیالیز و فوت این سه نفر به گفت و گو نشست.

دکتر حسین زاده رییس بیمارستان سینای شهرستان کارون در این نشست ضمن تشریح زمان مرگ این بیماران گفت تعداد بیماران دیالیزی که در آن ساعت دیالیز شدند 50 نفر بودند که همه از یک نوع دستگاه و تحت شرایط یکسان دیالیز شدند.

وی گفت : احتمال دارد این سه بیمار از یک غذای مشترک که تحت نظر بیمارستان نبوده استفاده کرده باشند و به دلیل پایین بودن سطح ایمنی بدنشان مسموم و فوت کرده باشند.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه بیماران دیالیزی به علت نیاز به دیالیز ممکن است سالها دیالیز شوند گفت: این بیماران به مرور زمان دچار ضعف ایمنی بدن می شوند به همین دلیل باید نسبت به بهداشت فردی و تغذیه و جلوگیری از انتقال عفونت ها مراقبت کنند. 

وی گفت: احتمال دارد این بیماران بعد از دیالیز شدن نسبت به این امر بی توجهی کرده و از غذای مسموم استفاده کرده اند زیرا هر سه بیمار با علائم مسمومیت بعد از دیالیز به بیمارستان مراجعه کرده اند.

فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این نشست با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده های درگذشتگان گفت: باید نسبت به این موضوع و دلیل اینکه چرا این حادثه در شهرستان رخ داده یک تیم کارشناسی تشکیل و موضوع را به سرعت بررسی شود.

وی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرستان کارون یکی از مجهز ترین بخش های دیالیز استان می باشد و بروز این حادثه باید سریعا بررسی و به مردم اطلاع رسانی شود.

پیشتر غلام علیدادی فرماندار شهرستان کارون گفته بود سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای این شهرستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند. 

وی گفت: این سه بیمار که در روز دوشنبه هفته گذشته در این بیمارستان دیالیز شدند دچار اسهال و حالت تهوع شده بودند و به همین دلیل به بیمارستان یاد شده مراجعه کردند. 

وی گفت: از این سه بیمار دو نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند و یک بیمار دیگر نیز در منزل فوت کرد. 

وی گفت: هنوز علت اصلی فوت این بیماران مشخص نشده است و کارشناسان مشغول بررسی این اتفاق هستند که به محض مشخص شدن علت افکار عمومی در جریان قرار خواهند گرفت. 

همایون یوسفی: کمیته ای برای علت مرگ بیماران بیمارستان سینا تشکیل شده است 

همچنین همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای برای علت یابی مرگ سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا شهرستان کارون خبر داد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیته ای با هماهنگی استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شده  و کارخود را آغاز کرده است.

نماینده مردم اهواز با درخواست از مردم برای عدم اظهار نظر غیر کارشناسی در فضای مجازی گفت:به بیمارستان سینا سری زده و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتم. باید منتظر اظهارنظر این کمیته بود و از اظهار نظر غیر کارشناسی پرهیز نمود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار