شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی خوزستان با بیان این‌که این مرکز از اولین مراکز علمی‌کاربردی استان است، گفت: شاید مهم‌ترین کار جهادانشگاهی خوزستان در حوزه علمی‌کاربردی آن بود که سریع اقدام کرد و منتظر نماند تا اول دیگران وارد این عرصه شوند و نتیجه کار آن‌ها را ببینند.
 
دکتر علی بردیده در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: مرکز علمی‌کاربردی جهاد‌دانشگاهی استان از سال 77 با 2 رشته کاردانی و 40 دانشجو با امکانات محدود آغاز به فعالیت کرد و اکنون نزدیک به سه هزار و 200 دانشجو در 16 رشته کارشناسی ناپیوسته و 14 رشته کاردانی در این مرکز تحصیل می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که در هر ترم نزدیک به 150 استاد به‌صورت پاره‌وقت در مرکز تدریس می‌کنند، گفت: این مرکز در قالب گروه‌های آموزشی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، شیمی، حقوق، حسابداری و زبان خارجه فعالیت می‌کند و 2 گروه علوم پایه و عمومی نیز به این گروه‌ها خدمات ارائه می‌دهند.
 
رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاد‌دانشگاهی خوزستان با اشاره به این‌که سال گذشته بین 550 تا 600 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: این مجموعه از ابتدا تا‌کنون روند رو به رشدی داشته و سعی بر آن است که با توسعه رشته‌ها این روند استمرار یابد؛ در یکی، 2 سال اخیر نیز تلاش شده است که هم تنوع رشته‌ها و تعداد رشته‌های میان‌رشته‌ای گسترش داده شوند.
 
بردیده ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی این مرکز پذیرفته می‌شوند و همواره تلاش شده که کادر هیأت‌علمی مدعو از میان اساتید توانمند دانشگاه شهید چمران و اساتید برجسته دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور باشند؛ همچنین از توانمندی‌های هیأت‌علمی جهاددانشگاهی در رشته‌های مرتبط با رشته‌های مرکز استفاده می‌شود.
 
وی عنوان کرد: اگر مرکز علمی‌کاربردی را یک درخت 20 ساله در نظر بگیریم، این درخت روی زمین جهاددانشگاهی به‌طور اعم و جهاد خوزستان به‌طور اخص رشد کرد و جهاددانشگاهی زمینه‌ی رشد این مرکز را فراهم کرده است؛ شاید یکی از بال‌های قوی حوزه آموزش عالی جهاددانشگاهی مرکز علمی‌کاربردی آن باشد که با توجه به پتانسیل جهاددانشگاهی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است.
 
رئیس مرکز علمی‌‌کاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان افزود: در این سال‌ها جهاددانشگاهی با پرورش اساتید مجرب و فراهم کردن امکانات فیزیکی، زمینه بروز و ظهور قابلیت‌های مرکز علمی‌کاربردی را فراهم کرده است؛ مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی در استان، عنوان‌های اولین بسیاری را کسب کرده است و به‌طور مثال جزو اولین مراکز تأسیس‌شده، اولین مراکز دارای بیشترین تعداد دانشجو و اولین مراکز از لحاظ فیزیکی و دارابودن مجموعه کامل فضای آموزشی، ورزشی، سلف‌سرویس، کتابخانه و ... است.
 
بردیده با بیان این‌که از سال 77 اولین مجوزهای راه‌اندازی مراکز علمی‌کاربردی از سوی دانشگاه صادر شد، گفت: جهاددانشگاهی خوزستان این اعتماد را به نیروهای خود داشت که به این حوزه ورود پیدا کند و شاید این مهم‌ترین کار جهادانشگاهی خوزستان در این بخش بود که سریع اقدام کرد و منتظر نماند تا اول دیگران وارد این عرصه شوند و نتیجه کار آن‌ها را ببیند.
 
وی تصریح کرد: این اقدام جسارت مدیران خوزستانی را می‌رساند و نشان‌دهنده آشنایی آن‌ها با توانمندی‌های مجموعه است که از همان سال‌های اول توانستند مراکز جهاددانشگاهی را تأسیس کرده و به گسترش آن بپردازند؛ اکنون نیز بسیاری از نیروهایی که در مجموعه‌های جهاددانشگاهی کار می‌کنند در همین مراکز دوره تحصیل خود را طی کرده‌اند.
 
رئیس مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی خوزستان تصریح کرد: در حوزه آموزش عالی از دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها انتظار می‌رود، دانشجویانی را که در مراکز علمی‌کاربردی تحصیل کرده‌ و کار را فرا گرفته‌اند، بپذیرند و از آن‌ها بیشتر حمایت کنند.
 
بردیده با تأکید بر این‌که جهاد‌دانشگاهی در حوزه آموزش عالی اهداف بزرگی ترسیم کرده است، خاطرنشان کرد: اول بودن جهاد دانشگاهی در بسیاری از زمینه‌ها، سبب شده که کار در آینده دشوارتر شود چراکه مراکز علمی‌کاربردی هر ساله از سوی دانشگاه تأسیس می‌شوند و همواره باید سعی کنیم خود را در شرایط مطلوب حفظ کنیم؛ مهم این است که بهترین خدمات را ارائه داده و بهترین اساتید را دعوت کنیم و باید همواره ایده‌ای داشته باشیم تا خود را به‌روز نگه داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار