اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
ممبینی یکی از شاخصه های مهم شهری را توسعه فضای سبز شهری دانست که نقش بسیار مهمی در ایجاد روحیه و ارتقای سطح سلامت روح و روان شهروندان دارد.
 شوشان: موسی ممبینی مدیر منطقه هشت با بیان اینکه توجه به فضای سبز به طورعام و خاص مورد قبول همه شهروندان است و علاوه بر آن باعث ارتقای سطح سلامتی روحی و روانی شهروندان نیز خواهد شدگفت: مدیران شهرداری به این اصل مهم توجه ویژه ای دارند که از طریق کاشت چمن، درخت و درختچه، گل های تزئینی و سایر گلها به دنبال توسعه فضای سبز شهری بوده و خواهند بود.

 
ممبینی افزود :ارتقا و بهبود وضعیت فضای سبز شهری یکی از مهمترین راهبرد های شهرداری است که سالانه هزینه های زیادی در این رابطه صرف می کند که برخی از شهرداران آن را هزینه نمی دانند بلکه سرمایه ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه می پندارند.
 
مدیر منطقه 8 مهم ترین اثرات فضای سبز در شهرها را، کارکردهای زیست محیطی آنها دانست که شهرها را به عنوان محیط زیست جامعه انسانی معنی دار کرده و با مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربری نادرست تکنولوژی از یک سو و بالابردن سطح زیبایی از سوی دیگر باعث افزایش کیفیت زیستی شهروندان می شوند.

 

وی تصریح کرد : سرسبزی پارک ها و فضای سبز هموراه محلی برای نشستن خانوادها و برگزاری جشن ها و همایش ها می تواند باشد چرا که سرسبزی و زیبایی فضای سبز نقش مهمی در بهبود وضعیت روحی و روانی شهروندان می تواند ایجادکند. از این رو است که نباید از اثرات مثبت فضای سبز در شهرها مثل: کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، تلطیف هوا و جذب ریزگردها و ارتقای سطح کمی و کیفی فضای شهری غافل شد و به همین دلیل است که توسعه فضای سبز شهری یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداران است.
 
ممبینی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبزشهری در شهری گرمسیری همانند اهوازمی تواند از فشارهای روحی و روانی شهروندان این کلانشهر به واسطه افزایش دمای بالای 40درجه  تاثیر مستقیمی داشته باشدگفت :وجود وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان و ست های ورزشی در پارک ها باعث شده است تا میزان حضور خانواده در پارک های محله ای سطح منطقه دو چندان شود ولی نباید به این مقدار بسنده کرد چرا که با جمعیت 165000 نفری منطقه 8 پارک های سطح منطقه به هیچ وجه جوابگوی جمعیت نمی باشد، لذا شهرداری این منطقه با احداث پارک کودک الوند با مساحتی بالغ بر 8 هزار متر مربع ،پارک سعادت با مساحت 3/2 هکتار وهمچنین با احداث پارک بلوار امام (ره)با مساحتی 2/5 هکتاری به دنبال حل بخشی از این مشکل است که با پیشرفت 50درصدی این پروژه ها خود در آینده نزدیک می توانند سرانه فضای سبز سطح منطقه را افزایش دهندو باعث رضایتمندی  هر چه بیشتر شهروندان منطقه شوند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار