شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

استاندار خوزستان توانمندسازی نیروی انسانی و مهارت آموزی جوانان را اصلی ترین محور و برنامه برای توسعه استان عنوان کرد.

سید جعفر حجازی اظهار کرد: جوانان بزرگترین سرمایه و موتور محرکه عمرانی و اقتصادی استان هستند و سرمایه گذاری و توجه به آنها منجر به پیشرفت و توسعه استان می شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی از مهمترین محورها و برنامه های استان است، گفت: اگرچه در این عرصه تاکنون خوب کار شده اما کاستی هایی نیز وجود دارد که سعی در رفع آنها داریم.

حجازی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توانمند سازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای برای  جوانان و مهارت آموزی آنها از جمله این برنامه ها است.

وی با اشاره به ضرورت اتصال افزاد آموزش دیده به بازار کار و مراکز تولیدی افزود: سازماندهی نیروهای آموزش دیده پس از آموزش و قبل از رهایی در جامعه از دیگر برنامه ها ست.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به این منظور مقرر شده با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر تشکلهای کارآفرینی نسبت به سازماندهی آموزش دیده ها و ورود آنها به بازار کار اقدام شود.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به متقاضیان آموزش دیده، اظهار کرد: در این راستا  بیش از دو هزار و 400 میلیارد تومان از اعتبارات بنگاه های زود بازده برای استان احیا شده است.

حجازی افزود: آمارها نشان می دهد از 150 هزار نفری که در مراکز فنی و حرفه ای مهارت آموزی شده اند، بیش از 30 هزار نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار شده و بخش دیگر از این افراد در کارگاه ها و بخشهای مختلف شاغل شده اند.

وی همچنین از توانمند سازی در بخش آموزش عالی از ظرفیت 70 هزار به حدود 238 هزار دانشجو خبر داد و گفت: ورود این افراد به عرصه کار نشان خواهد داد چه اندازه در توسعه استان موثر بوده اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان ایجاد 137 هزار شغل بود که 104 درصد این تعهد در استان محقق شد، امسال نیز تعهد ما ایجاد 131 هزار شغل است که باید اشتغال موجود را حفظ و با ایجاد و اجرایی شدن طرح ‌های جدید نسبت به افزایش اشتغال در استان اقدام کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار