اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
حاشیه هایی از نشست راه های برون رفت از مشکلات زنان با حضور همسر استاندار خوزستان / همسر استاندار : صدای بانوان شهرستان کارون را به گوش استاندار می رسانم / وجود بانوان توانمند و پیگیر در شهرستان کارون
به مناسبت روز جهانی شیر مادر نشستی با حضور دکتر مریم محبی همسر استاندار خوزستان با محوریت زنان آسیب پذیر و راه های برون رفت از ...
 
شوشان: به مناسبت روز جهانی شیر مادر نشستی با حضور دکتر مریم محبی همسر استاندار خوزستان با محوریت زنان آسیب پذیر و راه های برون رفت از مشکلات پیشروی بانوان در شهرستان کارون برگزار شد که حاشیه های مختلفی در برداشت. 

به گزارش شوشان ، بنر خوش آمدگویی و خیرمقدم تحت عنوان "مشاور حقوقی بانوان استانداری خوزستان" واکنش دکتر مریم محبی را برانگیخت و در همان ابتدای نشست ، گفت : به عنوان یک شهورند و پزشک و سپس به عنوان همسر استاندار در اینجا حضور دارم و هیچ گونه سمت و پستی در استانداری ندارم.

پس از انتشار تصاویر این نشست در شبکه های مجازی و ایجاد ابهام در رابطه با یک انتصاب ، علیرضا سیلاوی هماهنگ کننده این برنامه در توضیحات ارسالی خود نوشت: به اشتباه نام همسر استاندار به جای مسول امور حقوقی و اجتماعی بانوان استانداری در بنر خوش آمدگویی درج شده بود و در هملان ابتدای امر نیز دکتر مریم محبی اعلام نمودند که هیچ سمتی در استانداری ندارند. متاسفانه برخی سایت ها و شبکه های مجازی و عده ای که می خواهند پای مسئول و دلسوزی در شهرستان کارون باز نشود در این زمینه جوسازی نموده و موضوع را وارنه جلوه دادند.

به گزارش شوشان ، در این نشست كه توسط موسسه ريحانه در شهرستان كارون برگزار شد، دکتر مریم محبی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع بانوان شهرستان کارون گفت: این قول را می دهم که صدای بانوان این شهرستان را به گوش استاندار خوزستان برسانم.

مریم محبی حمایت استاندار خوزستان را از سازمان های مردم نهاد اعلام نمود و گفت: بايد زمينه را براي بسط و گسترش  فعاليت سازمان هاي مردم نهاد مهيا كنيم و سازمان هاي دولتي نيز بايد ملزم به همراهي و استفاده از نقطه نظرات  سمن ها باشند.

وی افزود: استاندار خوزستان همواره تاکید بر حمایت از سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی داشته اند و برای توسعه و گسترش فعالیت های آن ها برنامه های متعدد مد نظر دارند.

محبی با بیان اینکه برای ساختن جامعه ای مطلوب باید از افراد جامعه آغاز کرد، گفت: جامعه ایده ال ساخته نمی شود مگر به همت و تلاش تک تک افراد همان جامعه که در نهایت موجب رشد و تعالی افراد جامعه نیز می شود.

وی ضمن ابراز خوشحالی از وجود بانوان توانمند در شهرستان کارون گفت: همین که بانوان تلاشگر و دلسوز در این منطقه وجود دارند که همه تلاش خود را برای بیان مشکلات منطقه به کار گرفته اند جای خوشحالی است و مطمئنا به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد.

دکتر مریم محبی در پایان گفت: می توان در قالب یک بسته پیشنهادی به استاندار خوزستان درخواست کرد تا ابلاغیه ای به کلیه سازمان ها و ادارات دولتی صادر کنند تا ملزم به همکاری با سازمان های مردم نهاد شوند، چرا که باعث توانمندی فعالان اجتماعی و جلب اطمینان بیشتر مردم می شود.

در ادامه این نشست مدیر امور پزشکی موسسه ریحانه با اشاره به اهمیت بهداشت زنان و مشارکت آنها در رشد سطح بهداشت جامعه گفت: بهداشت زنان تا آن اندازه اهمیت دارد که در کلیه نشست های بین المللی با موضوع زنان بخشی از اسناد تنظیم شده به بهداشت زنان اختصاص پیدا کرده است.

دکتر فاطمه لویمی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب بهداشت بانوان در شهرستان کارون، چندی است که موسسه فرهنگی و اجتماعی ریحانه در بخش امور پزشکی اقدام به فعالیت و خدمات رسانی به این قشر آسیب پذیر اما اثرگذار جامعه کرده است.

وی با بیان اینکه امور پزشکی موسسه ریحانه اقدام به راه اندازی قطار سلامتی کرده است، گفت: این طرح تاکنون در دو  کشور جهان اجرایی شده که ایران سومین کشور در اجرای طرح قطار سلامتی است.

لویمی افزود: با توجه به نقش زنان در افزایش جمعیت جوان کشور، شناسایی دختران و زنان مبتلا به فقر آهن و ارجاع به پزشک جهت درمان، آموزش پیشگیری از بیماری های منتقل شونده از راه تقارب جنسی و با توجه به افزایش نگران کننده آمار بیماری های خاص مانند سرطان سینه ، موسسه ریحانه با قرار دادن تسهیلاتی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و در جهت کاهش این آمار گام بلندی برداشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مادر سالم و بانشاط می تواند جامعه ای سالم و بانشاط به همراه داشته باشد در زمینه آگاهسازی و آموزش ، فعالیت جدی تری انجام می دهیم چرا که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

مسوول امور پزشکی موسسه ریحانه در پایان یادآور شد: کمیته تخصصی و عملیاتی «بهداشت کارگروه بانوان» با هدف اجرای برنامه های بهداشتی می تواند در ارتقاء شاخص سلامت بانوان استان و پیشگیری از بیماری صعب العلاج موثر واقع شود.

در پایان این نشست زینب محمداوی سخنگوی موسسه ریحانه با اشاره به چرایی تشکیل و تاسیس موسسه ریحانه گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زنان اعم از شاغل و خانه دار، پیشگیری از اعتیاد دختران و زنان، اشتغالزایی برای زنان و مادران بد و بی سرپرست، بازیابی هویت زن مسلمان و آشنایی با حقوق شهروندی و اسلامی زن و مادر مهمترین اهدافی است که توسط موسسه ریحانه دنبال می شود.

مدیر برگزاری جشن حره موسسه ریحانه بیان کرد: این موسسه از سال 1393 فعالیت های اجتماعی خود را آغاز و کار خود را با محوریت خانواده و زن و در جهت ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی خانواده دنبال کرد.

گفتنی است این نشست به همت خانم ها ایمان مجدم، زینب گلابی زاده و عاطفه بروایه و با تلاش آقایان علیرضا سیلاوی، کج کلاه و حزباوی در سجادیه حاج محمد غانم نواصری برگزار شد.













comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
comment
0
1
comment واقعا شوشان خبر نبود بزنی اینو زدی !!!!
comment
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
1
0
comment سلام حتماً لیاقتش داشته اگر هم مشاور حقوقی چه اشکالی دارد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار