شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از وقوع آتش سوزی در سطح سه هکتار از مراتع لنگر کوه از توابع بخش شهیون این شهرستان خبر داد و گفت: این آتش سوزی مهار شده است.

فرهاد قلی نژاد دوشنبه به ایرنا گفت:این آتش سوزی که مراتع لنگرکوه در شمال دزفول رخ داد با تلاش اهالی بومی و تعدادی از محیط بانان و نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

وی افزود:با تلاش صورت گرفته توسط نیروهای همیاران محیط زیست و نیروهای منابع طبیعی آتش سوزی مهار و از سرایت آن به جنگل های بلوط حاشیه زاگرس جلوگیری شد. وی گفت: آتش سوزی در مراتع لنگرکوه بدلیل بی احتیاطی گردشگران اتفاق افتاده است.

لنگرکوه از مناطق ارزشمند زیستگاهی زاگرس در شمال خوزستان بوده که این منطقه رویشگاهی ارزشمند از گونه های گیاهی اکوسیستم زاگرس و زیستگاه انواع گونه های جانوری نظیر پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای و سمندر امپراطور است.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج مورد آتش سوزی در حوزه زاگرس اتفاق افتاد و موجب خساراتی به جنگل ها و مراتع قلعه شاداب،لیوس،بوالحسن و لنگرکوه شد.

یکشنبه شب نیز گزارشی از آتش سوزی جزیی در بخشی از جنگل های منطقه باریکاب بخش الوار گرمسیری اندیمشک دریافت شد که مقام های محلی آنرا تایید نکردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار