شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
  آب برخی مناطق شهر دزفول از صبح روز دوشنبه و در گرمای 50 درجه قطع شده است.

به دلیل افزایش دمای هوا به بالای 50 درجه سانتیگراد در استان خوزستان در روز دوشنبه ساعت کاری اداره ها امروز در این استان 2 ساعت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا شبکه آب آشامیدنی مناطق مختلف شهر دزفول از جمله کوی آزادگان ، مناطق شمال ، غرب و جنوب دزفول از حوالی ساعت 11صبح روز دوشنبه شده است. آب مناطق مختلف شهر دزفول که تا لحظه مخابره خبر همچنان قطع می باشد در گرمای طاقت فرسای منطقه شهروندان دزفولی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان دزفول در خصوص علت قطع آب آشامیدنی مناطقی از شهر دزفول گفت:قطع آب در شمال شهر دزفول و برخی مناطق به علت شکستگی خط انتقال آب خیابان آفرینش می باشد.

جمال الدین برفر با اشاره به علت شکستگی خط انتقال آب خیابان آفرینش گفت:نوسان و تنش داخل شبکه،عوامل بیرونی ، عبور خودرو از روی خطوط انتقال و حرکت خاک زیر لوله ها می تواند علت شکستگی خط انتقال آب باشد که برخی از این دلایل غیرقابل پیش بینی و کنترل است. 

وی افزود:به دلیل تعمیر جهت حل مشکل شکستگی خط انتقال آب خیابان آفرینش آب شمال شهر دزفول از جمله بلوار 15 خرداد محل استقرار اداره ها و دستگاههای اجرایی دزفول قطع شده همچنین آب بقیه مناطق دزفول از جمله آزادگان ،فرهنگ شهر با مشکل افت فشار همراه می باشند.

برفر گفت:در حال حاضر گروه عملیات شرکت آب وفاضلاب در حال تعمیر شکستگی خط انتقال هستند و تا ساعت 17 عصر عملیات تعمیر انجام و مشکل قطعی آب این مناطق رفع خواهد شد.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان دزفول در خصوص مشکل کم آبی و قطع آب در برخی بلوک های مهرشهر دزفول نیز گفت: فشار شبکه آب مهرشهر دزفول جوابگوی حدود سه هزار واحد مسکونی نیست لذا قرار شده برای حل این مشکل سه حلقه چاه حفر و در اختیار آب وفاضلاب قرار گیرد که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

برفر افزود:همچنین برای حل مشکل قطع آب و افت فشار در مهرشهر دزفول مقرر شده بود یک منبع بتنی 10 هزار متر مکعبی آب طراحی و ساخته شده و در اختیار آبفا قرار گیرد که این منبع ساخته شده ولی هنوز منتقل نشده است.

وی نبود اعتبار را مشکل عدم تکمیل این طرح ها دانست و گفت: در حال اصلاح شبکه و افزایش ظرفیت خط انتقال هستیم تا زمان تامین اعتبار مشکل شهروندان حل شود.

شهرستان دزفول بیش از 105 هزار مشترک آب و 33 هزار مشترک فاضلاب دارد. از حدود 500 هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول 300 هزار نفر شهرنشین هستند.

برچسب ها: قطع آب ، گرما ، دزفول
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار