شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
نماینده ماهشهر : وضعیت خوبی در استان حاکم نیست
گلمرادی بیان کرد: وضعیت خوبی در استان حاکم نبوده و مدیران استان باید برای آینده تحول اساسی ایجاد نمایند.


شوشان: نشست هم اندیشی با اعضا شورای شهر و شهرداری امیدیه با حضور نماینده مردم ماشهر و امیدیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 

 نماینده مردم امیدیه در مجلس : 
بدون ایجاد تحول آینده خوبی پیش روی خوزستان نیست

به گزارش شوشان ، در این نشست ، نماینده مردم امیدیه در مجلس گفت: بدون ایجاد تحول آینده خوبی پیش روی  استان خوزستان  نیست.

علی گلمرادی عصر امروزدر نشست هم اندیشی با اعضا شورای شهر و شهرداری امیدیه اظهارکرد: متأسفانه وضعیت استان با رویکرد فعلی بسیار نامناسب می باشد. وی اضافه کرد: اگر تحول در بخشهای مختلف استان صورت نگیرد،آینده خوبی را در پیش نداریم.

گلمرادی بیان کرد: وضعیت خوبی در استان حاکم نبوده و مدیران استان باید برای آینده تحول اساسی ایجاد نمایند. 

وی تصریح کرد: هنر مسئولان ما باید تبدیل تهدیدها به فرصتها باشد، متاسفانه پیکره مدیریتی ما بعضا فرصت ها را به تهدید بدل می کنند. رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: اگر خوزستان نماینده، استاندار، فرماندار و ... نداشت امروز وضعیت استان به مراتب بهتر بود. 

وی خطاب به اعضاء شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر بدون کمک و همراهی امام جمعه، فرماندار، ادارات و نهادها  کاری از پیش نخواهد برد.

وی درخصوص انتقال عملیات منطف 1 گاز به استان افزود: متأسفانه اقدام بسیار نا بجایی از سوی مسئولین وزارت نفت در خصوص انتقال عملیات انتقال گاز از منطقه میانکوه به مرکز استان صورت گرفته که این اقدام را به شدت محکوم کرده و برای جلوگیری از این عمل از ابزارهای نظارتی ام در مجلس بهره می برم.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی شهرستان امیدیه صنایع پایین دستی را پیگیری و از اولویت اصلی خود قرارمی دهم. وی ادامه داد: ارزش افزوده حق مناطق نفتخیز بوده و اداره کل امور مالیاتی موظف به پرداخت آن به شهرداری می باشد.

وی در پایان افزود: در رابطه اعتبارات استانی که به صورت قطره چکان به شهرداری امیدیه اختصاص داده شده را پیگیری نموده تا اعتبارات با درجه شهرداری امیدیه یکسان شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر امیدیه:
 اشتغال جوانان با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی رقم می خورد

به گزارش شوشان ، همچنین در این نشست رئیس شورای شهر امیدیه گفت: برای اشتغال پایدار در امیدیه با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی رقم می خورد.

سید فریدون جلو زاده عصرامروزدر نشست هم اندیشی شورای شهر و نماینده مجلس اظهارکرد:متاسفانه بیکاری جوانان بومی در شهرستان باعث بزهکاری در این قشر شده است .
وی اضافه کرد:وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز در این منطقه جوانان را معطوف به استخدام دولتی نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم استخدام در مجموعه نفت توسط وزیر ایجاد اشتغال جوانان در شرکت بهره برداری نفت و گاز منطقه میسر نمی باشد. جلو زاده خاطرنشان کرد:همجواری شهرستان امیدیه با ماهشهر که 21 مجتمع پتروشیمی را در خود جای داده است.

وی ادامه داد:می توان از ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان امیدیه برای ایجاد اشتغال پایدار  جوانان بومی بهره مند شویم.

رئیس شورای شهر امیدیه تصریح کرد: از نماینده مردم در شهرستان انتظار داریم که نسبت به ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان گام های موثری را انجام دهد.

وی بیان کرد: قطعاً نماینده مجلس  که عضو کمیسیون انرژی بوده با پیگیری های پی درپی با وزرات نفت و صنعت معدن و تجارت این امر محقق خواهد شد. وی در ادامه به سرانه اعتبارات شهرداری امیدیه اشاره کرد و خواستار شد: متاسفانه سرانه اعتبارات تملک دارایی های  شهرداری بسیار اندک بوده و حتی ارزش افزوده نفت را اداره امور مالیاتی به شهرداری پرداخت نمی شود، انتظارداریم که نماینده مجلس از طریق وزارتخانه مربوطه پیگیری نماید.

جلوزاده افزود: متأسفانه اعتبارات تملک دارایی هایی استان شهرداری امیدیه توسط مسئولین نادیده گرفته شده است.

وی از دیگر مشکلات امیدیه را بخش میانکوه دانست: یکی دیگر از مشکلات شهرستان بخش میانکوه بوده که تاکنون تبدیل به شهر نشده و بودجه ناچیز شهرداری به این بخش اختصاص می یابد که انتظار داریم نماینده مجلس با پیگیری به وزارت کشور خواستار تحقق این امر درآینده ای نزدیک باشیم.

وی در پایان به دیگر مشکلات و معضلات شهرستان امیدیه اشاره کرد و افزود: متاسفانه شهروندان ساکن در  شهرک یاسر در خصوص واگذاری منازل مشکلات فراوانی داشته و برای خدمات به این قشر شهرداری با مشکلات عدیده ای از جمله خدمات شهری را دچار  می باشد که انتظار داریم برای رفع این مشکل با وزارت نفت پیگیری های لازم انجام گیرد.


معاون شهردارامیدیه:
 کمبود اعتبارات مانع از خدمات شهری مناسب شهرداری به شهر می شود

همچنین در این نشست ، معاون شهردار امیدیه گفت: کمبود اعتبارات مانع از خدمات شهری مناسب شهرداری به شهر می شود. 

محمد فتاحیان عصر امروزدر جلسه هم اندیشی اعضاءشورای شهر و نماینده مجلس اظهارکرد: متأسفانه اعتبارات شهرداری امیدیه بسیار اندک بوده که مانع از خدمات شهری مناسب به شهرمی شود. وی اضافه کرد: شهرداری امیدیه با امکاتات محدود و اعتباراتی که بصورت قطره چکان اقدامات عمرانی بسیار خوبی در سطح شهر ارائه نموده است.

وی بیان کرد: شهرداری امیدیه بایت ساخت و احداث ساختمان شهرداری ، شورای شهر و آتش نشانی بدهکاری بسیار را متقبل شده است .  معاون شهردارامیدیه خطرنشان کرد:در حال حاضر شهرداری 8 ماه نتوانسته حقوق پرسنل را پرداخت نماید.

فتاحیان تصریح کرد : متاسافانه ارزش افزوده نفت که باید به شهرداری ها ی تحت پوشش مناطق نفتخیز بوده به شهرداری امیدیه پرداخت نمی شود.

وی افزود: نماینده مجلس برای تحقق ارزش افزوده نفت به شهرداری امیدیه با پیگیری وزارتخانه های نفت و اقتصاد و دارایی ملزم به پرداخت نمایند. وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری به مناطقی که در متعلق به شرکت بهره برداری نفت وگازآغاجاری بوده خدمات شهری ارائه نموده و هیچگونه کمک مالی از طریق مسئولین مربوطه به شهرداری داده نمی شود.

وی درپایان افزود: باتزریق منابع مالی قوی به شهرداری امیدیه و ارائه خدمات شهری عمرانی ، رفاهی و فرهنگی بسیار خوبی به شهروندان ارائه می شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
comment
0
0
comment با سلام به نماینده محترم مجلس به این موضوع باید اشاره نمود که تا مدیران ارشد استان که طی سه سال گذشته استان را از نظر مدیریتی بیش از پیش تضعیف کرده اند و مهاجرت نخبگان و صاحبان تجربه را موجب شده اند برکنار نکنید وضع از این هم بدتر می شود
عده ای با باج دادن به تصمیم سازان و تصمیم گیران در حال تقویت پایه های مدیریتشان بر گردهء مردم محروم استان هستند.
همت کنید و تغییر دهید
حرف کافی نیست
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار