اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
در نشست خبری مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان مطرح شد: نصب 35 سامانه هوشمند کنترل سرعت و سبقت در راه های استان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ های خوزستان اظهار داشت: استفاده از خودروهای پلاک اروند ضریب ایمنی در راه های استان را افزایش و تلفات جاده ای را کاهش داده است.
شوشان: نشست خبری مسعود مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با حضور خبرنگاران  و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.


شوشان: ابتدای نشست با پخش فیلم عملکرد سال گذشته مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان آغاز و بعد از پخش فیلم مصدقی مدیرکل این اداره ضمن خوش آمدگویی و تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار از زحمات خبرنکاران در عرصه حمل و نقل تشکر و قدردانی کرد.

مصدقی در این نشست از عملکرد حمل و نقل و پایانه های خوزستان در سال گذشته و 4 ماهه نخست سال جاری گزارشی به خبرنگاران ارائه داد و اظهار کرد: تلاش کردیم جاده های استان را در راستای ایمنی بیشتر مجهز به سیستم های هوشمند کنیم و در همین رابطه سال گذشته اولین همایش سراسری آی تی اس با موضوعیت سیستم های حمل و نقل هوشمند برگزار شد و خوشبختانه توانستیم  مقالات و گزارش های خوبی در حوزه حمل و نقل دریافت کنیم و امسال هم در نظر داریم دومین جشنواره آی تی اس را با موضوعات و محوریت های اهداف حمل و نقل و ارتقاء ایمنی عبور و مرور در جاده های کشور در تهران برگزار کنیم.

وی در ادامه یکی از مهمترین دغدغه های حوزه حمل و نقل را ایمنی جاده ها عنوان کرد و افزود: زمانی که کار خود را آغاز کردم،  بحث مدیریت سرعت در شبکه راه های خوزستان را پیگیری کردم، زیرا دو فاکتور بسیار مهم در تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز می باشد که  70 درصد سهم تصادفت و تلفات جاده ایی مربوط به همین دو عامل است، همچنین در حوزه سرعت و مدیریت سبقت در جاده ها  12 سامانه در2 سال گذشته نصب و راه اندازی شد و امسال هم در نظر داریم 35 سامانه هوشمند دیگر با اعتبار 7 میلیارد تومان در حد فاصل پل زال وردی استان خوزستان از سمت استان فارس و از سمت اهواز به سمت دهدز در سطح جاده های استان نصب و راه اندازی کنیم.


مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان در ادامه از کارایی دیگر سیستم های هوشمند ایمنی در سطح جاده ها به بحث کمربند ایمنی سرنشینان خودروها اشاره کرد و گفت: سامانه سیستم های هوشمند ایمنی به طریقی برنامه ریزی شده اند و از ماشین های در حال عبور از زیر این سامانه که کمربند نبسته اند عکس برداری کرده و ثبت و ضبط می شود همچنین به مراجع زیربط جهت بررسی تخلفات ارجاع و قبض جریمه به فرد متخلف ارسال میشود.

مصدقی اضافه کرد: سال جاری ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه های استان را مجهز به سامانه مدیریت سرعت قرار خواهیم داد و اگر بتوانیم از اعتبارات سرریز استان های ناموفق در زمینه این سامانه ها استفاده کنیم، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص مجتمع های خدمات رفاهی بیان داشت: تاکنون 36 مجتمع با سرمایه گذاری 1000 هزار میلیارد ریال در استان راه اندازی شده است که در رتبه چهارم کشور قرار داریم.


وی همچنین با بیان اینکه برای احداث هر مجتمع اعتباری بالغ بر  300 میلیون تومان نیاز است گفت: به منظور توسعه مجتمع‌های رفاهی و زیرساخت ها نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم.

مصدقی افزود: در چهار ماهه سال‌جاری 300 هزار نفر از طریق ناوگان عمومی جابه‌جا شدن که این آمار 12 درصد کاهش سفر نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و در بخش جابه‌جایی مسافر 2 میلیون و 400 هزار نفر از طریق ناوگان عمومی جابه‌جا شد که نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش مسافر داشتیم.

مدیر حمل و نقل و پایانه های خوزستان ماشین های پلاک اروند را یکی از فرصت های بسیار خوب ایجاد شده برای استان برشمرد و تصریح کرد: تردد ماشین های پلاک اروند موجب افزایش ضریب ایمنی در شبکه راه های استان شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش سفر به رغم این که با ظرفیت خالی 50 درصدی ناوگان مینی بوس و اتوبوس مواجه هستیم با کاهش 12 درصدی و در بخش مسافر نیز با کاهش 17 درصدی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: تردد با وسایل نقلیه شخصی در زمان موجود به صرفه نیست و اگر مردم به سمت ناوگان عمومی روی بیاورند این ناوگان نیز توجیه اقتصادی پیدا کرده و در زمینه اشتغال جوانان نیز موثر خواهد بود.

مصدقی با بیان این که 20 درصد ترافیک کشور در خوزستان است گفت: درسال گذشته حدود یکصد میلیون تردد در شبکه راه های استان به ثبت رسید که کنترل این شبکه را برای متولیان راه های استان دشوار کرد.

وی همچنین به پایانه های مرزی استان اشاره کرد و گفت: پایانه های مرزی چذابه و شلمچه جایگاه خاصی را از نظر معنوی و صادرات به خوزستان بخشیده اند چرا که این پایانه های مرزی هرساله محل عبور زائران اربعین حسینی بوده و همین امر بر اهمیت این دو پایانه می افزاید. 


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: دربحث صادرات نیز باتوجه به بازارهدفی که در کشورعراق پیش بینی شده است سعی می شود که به ایجاد اشتغال ومعیشت مردم استان کمک شود.

وی افزود: سال گذشته حدود پنج میلیون تن صادرات از دومرز چذابه و شلمچه داشتیم که سهم چذابه 1.5 میلیون تن و سهم شلمچه3.5 میلیون تن بوده است.

وی یادآور شد: تاکنون حدود 500 میلیارد ریال در دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه از اعتبارات ملی هزینه شده است اما شهرداری بستان در پایانه چذابه تاکنون عملکرد خوبی در زمینه تجارت نداشته و منطقه آزاد اروند نیز درپایانه مرزی شلمچه است که با تخلیه مضاعفی که در این پایانه صورت می گیرد مشکلاتی برای تردد ایجاد شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: در زمان حاضر پایانه مرزی چذابه دو سالن مجزای تجارت و مسافربری دارد و پایانه شلمچه نیز دارای یکی از بزرگترین سالن های مسافربری در کل کشور است که در مساحت هفت هزار متر مربع احداث شده است.

وی افزود: همچنین از اعتبارات سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور برای بهسازی محور سوسنگرد به چذابه حدود یکصد میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سالانه یک هزار و 200 میلیارد ریال از اعتبارات ملی به راه و شهرسازی استان به منظور امور راهداری پرداخت می شود و اگرچه راهداری جزو وظایف سازمان حمل و نقل و پاینه های استان است اما این مسئولیت هنوز عملیاتی نشده است.

مصدقی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان در پایان با معرفی سامانه ۱۱۴ به مردم در جهت اطلاع از راه های کشور بصورت صورت پیامکی، تلگرامی، اپلیکیشنی و تلفن گویا خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار