شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد سلاح‌های ساخت کره شمالی در سوریه و غزه وجود دارند.
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد سلاح‌های ساخت کره شمالی در سوریه و غزه وجود دارند.

به گزارش فارس، «تال عنبر» مقام اسرائیلی و رئیس بخش پژوهش‌های فضایی رژیم صهیونیستی در پژوهشگاه «فیشر» ادعا کرد تسلیحات کره شمالی به صورت گسترده در مناطق مختلف درگیری در جهان از جمله خاورمیانه و آفریقا و نیز در دست مقاومت فلسطین  وجود دارد .

وبگاه «نبأ» به نقل از «معاریو» اسرائیل نوشت: این سلاح‌ها شامل اسلحه‌های کوچک و مهمات و نیز موشک‌های متنوع (که اغلب آنها از نوع 107 میلیمتر و نیز موشک گراد است) و حتی سامانه‌های پیشرفته از نوع موشک‌های ضد هوایی و نیز موشک‌های ضد تانک است.

وبگاه « spioenkop» اعلام کرد: سخن از موشک‌های پیشرفته روسیه از نوع « K310lgla-1» یا « SA-16» است؛ این موشک‌ها از سال 2003 در سوریه موجود هستند و در طول سه سال اخیر در اینترنت مستنداتی مبنی بر استفاده از این موشک‌ها وجود دارد.

این وبگاه خبری افزود: این موشک‌ها از چند طریق به سوریه یا غزه می‌رسد؛ از طریق دریا به بندر لاذقیه به این صورت که ایران این سلاح‌ها را از کره شمالی می‌خرد یا خود یا کره شمالی آن را به این بندر منتقل می‌کند و سپس میان حزب‌الله و گروه‌های مقاومت تقسیم می‌شود. اما مسیر دیگر، آفریقاست؛ کشتی‌ها به یکی از بندرهای آفریقایی مانند سودان و سودان می‌روند و از آنها به مصر و سپس به غزه می‌رسند.

از سوی دیگر وبگاه « armscontrolwork» اعلام کرد: یکی از سلاح‌های کره شمالی از نوع « Bulsae-2» در دست مقاومت در غزه دیده شده و این سلاح از نوع ضد تانک است و کره شمالی در سال‌های اخیر علاوه بر موشک، سلاح‌های دیگری از جمله اسلحه سبک، خمپاره و بمب دستی و ... را صادر کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار