شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
شریعتی با اشاره به اینکه بیان نداشته ها تنها باعث یاس و نومیدی وایجاد بی انگیزگی در مسئولان می شود افزود: انصاف آن است که دو جنبه را درنظر بگیریم و واقع بینانه قضاوت کنیم.
 استاندار خوزستان با تبیین ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی شهرستان ایذه گفت: توسعه صنعت ، فرشته نجات بیکاری نیست.

 غلامرضا شریعتی عصر روز پنجشنبه در جریان سفر به ایذه و نشست بررسی مشکلات این شهرستان در محل فرمانداری افزود:در شهرستان ایذه فرصت های نظیر گردشگری و کشاورزی و دامداری وجود دارد که هنوز از این ظرفیت ها برای توسعه این شهرستان استفاده مطلوب نشده است.

وی این نظریه که صنعت می تواند فرشته نجات باشد و این شهرستان را از معضل بیکاری برهاند رد کرد و اظهار داشت:در شهرستانی مثل ماهشهر که صنایع پتروشیمی وجود دارد صنایع بلای جان مردم شده و محیط زیست را به خطر انداخته است.

نماینده عالی دولت در این نشست که شماری از مدیران کل اجرایی ،محلی و نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند با تاکید بر اینکه هر برنامه ای توسعه ای باید بر اساس آمایش سرزمین باشد افزود: در اجرای طرح ها باید جوانب و الزامات زیست محیطی و ظرفیت های بالفعل مد نظر قرار گیرد و از بخشی نگری در اجرای طرح ها اجتناب شود.

شریعتی با تاکید بر راه اندازی صنایع سبز که متضمن حفظ محیط زیست باشد را مورد تاکید قرار داد وافزود: ما به تازگی جیوه را که ماده بسیار خطرناک و آلوده کننده محیط زیست بود را در پتروشیمی حذف کردیم واین بدین معناست که تاکنون در توسعه صنعتی استان مسایل زیست محیطی رعایت نشده است. 

استاندار خوزستان درادامه افزود:هنوز محیط های بکر در بخش های گردشگری آبی و کشاورزی وجود دارد که استفاده چندانی در راستای توسعه اقتصادی این منطقه نشده است و این وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین تر می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اصرار به کاری کنیم که لطمات و مضرات آن بیشتر از منافع آن باشد اظهار داشت: مطالعاتی که در ایذه انجام شده این منطقه بهترین نقطه گردشگری پشت سدی در کارون 3 را دارد و می توان این منطقه را با جذب سرمایه گذاری به قطب گردشگری آبی در استان تبدیل شود.

فقط به نداشته ها نپردازیم

استاندار خوزستان با انتقاد از افرادی که معتقدند هیچ کاری در این منطقه صورت نگرفته است گفت: فقط به نداشته ها نپردازیم به کارهایی که انجام شده نیز توجه کنیم.

شریعتی با اشاره به اینکه بیان نداشته ها تنها باعث یاس و نومیدی وایجاد بی انگیزگی در مسئولان می شود افزود: انصاف آن است که دو جنبه را درنظر بگیریم و واقع بینانه قضاوت کنیم.

•راه آهن اهواز –ایذه - اصفهان این منطقه را از بن بست نجات می دهد

استاندار خوزستان گفت: احداث راه آهن اهواز- ایذه – اصفهان این منطقه را از بن بست نجات می دهد و اشتغال و رونق اقتصادی این منطقه را بدنبال دارد.
وی گفت: این طرح با توجیه اقتصادی قرار بود در سال 1347 توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شود ولی به دلایل اجرایی نشد.

شریعتی افزود: این طرح با هزینه 4.5 تا 5 میلیارد یورو اجرا خواهد شد که نیمی از این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و نیمی دیگر از محل فاینانس خارجی تامین می شود که در اجرای این طرح کره ای ها در اولویت هستند.

وی گفت: احداث این خط آهن ، ایذه را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد چرا که راه آهن عامل توسعه در همه کشورها و مناطق است.

در این جریان سفر مشکلات و چالش های پیش رو در شهرستان ایذه مورد بحث و بررسی مدیران قرار گرفت.

این پانزدهمین سفر شهرستانی استاندار خوزستان در مدت انتصابش است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار