شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
رئیس‌جمهور آمریکا گفت توافق هسته ای دقیقا همان طور که انتظار می‌رفت عمل کرده است.
   باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه تاکید کرد مبلغ 400 میلیون دلاری که آمریکا اوایل سال از طریق پرواز هوایی به ایران فرستاد باجی برای آزادی زندانیان امریکایی نبود.

وی در یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: «برخی از شما ممکن است یادتان باشد که ما این پرداخت را در ماه ژانویه اعلام کردیم. یعنی چند ماه قبل‌تر. اینها مخفی نیست.» پرداخت نقدی پول به ایران به خاطر قوانین دشوار تحریم‌های بانکی صورت گرفت

وی افزود آمریکا هیچگاه باج پرداخت نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبر در پنتاگون  ضمن تشریح دستاوردهای مبارزه این کشور و متحدانش با داعش ، گفت :این کشور در نبرد علیه داعش وقفه نداشته است حملات روز به روز گسترده خواهد شد . 

باراک اوباما در اظهارات خود در پنتاگون درباره نبرد با گروه داعش افزود:من از اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا و ژنرال دانفورد که از دیدار اخیر با شرکای ائتلافی در خاورمیانه بازگشته اند ، تشکر می کنم . آنها میزبان ما بودند.

رئیس جمهور آمریکا گفت:آخرین باری که من به مردم آمریکا درباره کارزار(علیه داعش) گزارش داده بودم ماه ژوئن بود ، آن موقع مدت کوتاهی از حمله در اورلاندو گذشته بود. در هفته های پس از آن تاریخ ، ما همچنان در نبرد علیه داعش بی وقفه بوده ایم.

رئیس جمهور آمریکا ، شکست گروه داعش را اجتناب ناپذیر دانست.

باراک اوباما در اظهارات خود در پنتاگون گفت داعش اذعان دارد که به احتمال زیاد شهرهای موصل و رقه را از دست خواهد داد.

وی افزود: شکست داعش اجتناب ناپذیر خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا مطرح کردن ایده نبرد تمدن های غرب و اسلام را نادرست دانست.

باراک اوباما گفت از پیشرفت بدست آمده در مقابله با داعش در عراق و سوریه خشنود است.

وی گفت: اگر ما اشتباه کنیم و راهبردهای نادرست داشته باشیم نتیجه عکس دارد. ما نمی توانیم این نبرد را نبرد تمدن ها ، بین غرب و اسلام بدانیم چون به نفع داعش است.

باراک اوباما درادامه  گفت داعش احتمالا حتی بعد از شکست در عراق و سوریه نیز خود را حفظ خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار