شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: یکی از مشکلات ما خروج نخبگان از این شهر و ورود آنها به مدارس اهواز است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: یکی از مشکلات ما خروج نخبگان از این شهر و ورود آنها به مدارس اهواز است.

عزیز مزرعه در جلسه بررسی مشکلات آموزشی شهرستان های کارون و گتوند که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، با اشاره به رشد و ارتقای آموزشی این شهرستان محروم اظهار کرد: این شهرستان مدت سه سال است که از ناحیه ۳ اهواز جدا شده و یکی از مشکلات ما خروج نخبگان از شهر و ورود آنها به مدارس اهواز است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۱ هزار دانش آموز در کارون مشغول تحصیل هستند که می توان با احداث پژوهش سرا و آزمایشگاه و ارتقای سطح کیفی فضاهای آموزشی میزان خروج نخبگان را کاهش داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون در ادامه از بهبود شاخص های برنامه توسعه آموزشی در شهرستان کارون خبر داد و افزود: با وجود مشکلات موجود که همه از آن اطلاع داریم، آموزش و پرورش این کارون توانسته یک هزار و ۸۰۰ نوآموز پیش دبستانی را جذب و تحت پوشش قرار دهد.

مزرعه در مورد رتبه آموزشی کارون نیز گفت: امسال در رشته علوم انسانی ۱۴ درصد و در رشته علوم تجربی نیز هشت درصد رشد داشته ایم و امید است با برگزاری کلاس های تقویتی کنکور شاهد پیشرفت بیشتر باشیم.

وی بیان کرد: امسال، استقبال از کلاس های کنکور خوب بود و ۲۰۰ دانش آموز در کلاس ها شرکت کردند، این در حالی است که خانواده ها استطاعت مالی چندانی ندارند.

ضرورت توسعه پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه جلسه به ضرورت توسعه پیش دبستانی  در کل استان و به ویژه در شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز اختلالات یادگیری مدارس استثنایی و توسعه فضاهای فیزیکی می تواند در بهبود و ارتقای کیفیت تحصیلی مناطق موثر باشد.

اردشیر شجاعی عنوان کرد: هوشمندسازی کلاسهای ابتدایی باید به صورت جدی دنبال شود و همزمان با هوشمندسازی کلاسها توانایی علمی و حرفه ای معلمان نیز باید ارتقا یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار