شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
همزمان با انتشار این خبر که نرخ شهریه مهد کودک‌های استان تهران و مناطق ۲۲‌ گانه در سال ۹۵ از سوی بهزیستی اعلام شد، ‌یک مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره رایگان یکساله برای حدود ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز پیش دبستانی اجرا می شود.

 بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کشور نرخ شهریه های مهدکودک های تهران به این شرح است: شهریه مهدهای کودک شمیرانات (یک ستاره مشروط) در گروه سنی شیرخوار، شش ماه تا دو سال، تمام‌وقت، چهار میلیون و ۹۲۸ هزار ریال و نیمه‌وقت، سه میلیون و ۷۶۷ هزار ریال ، نوپا، دو تا سه سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۰۰ ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۶۴۴ هزار ریال، نوباوه، سه تا شش سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۵۸۰ هزار ریال است و شهریه مهدهای کودک مناطق دو تا هشت و ۲۲ (یک ستاره مشروط) در گروه سنی شیرخوار، شش ماه تا دو سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۴۷۲ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۶۴۴ هزار ریال، نوپا، دو تا سه سال، تمام‌وقت، دو میلیون و ۸۷۹ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۲۱۰ هزار ریال، نوباوه، سه تا شش سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۱۰۳ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۳۷۵ هزار ریال است.

 شهریه مهدهای کودک مناطق ۹ تا ۱۴ و ۲۱ (یک ستاره مشروط) در گروه سنی شیرخوار، شش ماه تا دو سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۳۶۰ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۵۷۹ هزار ریال، نوپا، دو تا سه سال، تمام‌وقت، دو میلیون و ۸۷۹ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۲۱۰ هزار ریال، نوباوه، سه تا شش سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۳۷۹ هزار ریال و نیمه‌وقت، یک میلیون و ۸۲۶ هزار ریال است. شهریه مهدهای کودک مناطق ۱۵ تا ۲۰ و شهرستان ری (یک ستاره مشروط) در گروه سنی شیرخوار شش ماه تا دو سال، تمام‌وقت، سه میلیون و ۴۰۵ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۶۹۵ هزار ریال، نوپا، دو تا سه سال، تمام‌وقت، دو میلیون و ۶۱ هزار ریال و نیمه‌وقت، یک میلیون و ۵۸۴ هزار ریال، نوباوه، سه تا شش سال، تمام‌وقت، یک میلیون و ۹۲۷ هزار ریال و نیمه‌وقت، یک میلیون و ۴۸۱ هزار ریال است. شهریه مهدهای کودک استان تهران/ شهرستان‌های تابعه (یک ستاره مشروط) در گروه سنی شیرخوار، شش ماه تا دو سال، تمام‌وقت، دو میلیون و ۷۶۹ هزار ریال و نیمه‌وقت، دو میلیون و ۲۰۷ هزار ریال، نوپا، دو تا سه سال، تمام‌وقت، دو میلیون و ۲۷۹ هزار ریال و نیمه‌وقت، یک میلیون و ۸۱۱ هزار ریال، نوباوه، سه تا شش سال، تمام‌وقت، یک میلیون و ۱۳۴ هزار ریال و نیمه‌وقت، ۹۱۲ هزار ریال است.

تخلف مراکز پیش‌دبستانی در اخذ شهریه‌ها

همزمان با انتشار این خبر روز گذشته معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴ استان در کشور وجود دارد که زبان مادری دانش‌آموزان و مردم در آنجا با زبان معیار متفاوت است، گفت: به این منظور که بچه‌ها با زبان فارسی آشنا شوند و از مهارت‌های سه‌گانه در دوره پیش‌دبستانی استفاده کنند، این دوره رایگان یکساله برای حدود ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز در این مناطق در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اجرا می‌شود.

محمد دیمه‌ور عنوان کرد: امسال برای اولین بار ردیف ویژه‌ای برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش پیش‌دبستانی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب بودجه ۹۵ گنجانده شد. او افزود: بخش دوم این اعتبار، در ارتباط با ارائه دوره یک ساله رایگان پیش‌دبستانی در مناطق محروم کشور هزینه خواهد شد. هدفگذاری ما این است که علاوه بر رقمی که سال‌های گذشته اختصاص داده می‌شد، با اعتباری که امسال در نظر گرفته شده، چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر علاوه بر ظرفیت معمول استان‌ها و شهرستان‌های کشور به پوشش تحصیلی ما در حوزه پیش‌دبستانی اضافه خواهد شد.

دیمه‌ور خاطرنشان کرد: سال گذشته پوشش پیش‌دبستانی در سال ۹۲، ۲/۳۸ درصد بود که با تلاش سه ساله، در حال حاضر به ۵۷ درصد افزایش یافته است. امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی که سال آینده اجرا می‌شود، به پوشش تحصیلی بالغ بر ۷۰ درصد برسیم. به گزارش ایلنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این مراکز باید براساس الگوی تعیین شهریه و بر اساس ضوابط، شهریه را دریافت کنند، اما در بعضی شهرستان‌ها به خصوص تهران در اخذ شهریه‌ها اجحاف می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار