وزارت نفت از اين موضوع سرباز زده است / استخدام نيروهاي غيربومي در خوزستان / افزایش 17 درصدی بيماران آسمي در خوزستان / برخی ها فقط به فكر مرغ و تخم ‌مرغ هستند

"> بی مهری وزارت نفت به خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

وزارت نفت از اين موضوع سرباز زده است / استخدام نيروهاي غيربومي در خوزستان / افزایش 17 درصدی بيماران آسمي در خوزستان / برخی ها فقط به فكر مرغ و تخم ‌مرغ هستند

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: روزي داعيه آن را داشتيم كه 33 درصد آب‌هاي جاري و تجديدشونده كشور در خوزستان است و با وجود 5 رودخانه، پرآب‌ترين استان كشور بوديم اما متاسفانه اكنون صداي بي‌آبي خوزستان به گوش مسئولان مي‌رسد اما هيچ حركتي از سوي آن‌ها نمي‌بينيم.

سيدشريف حسيني اظهاركرد: امروز استان ما در زمينه آب شرب و كشاورزي با مشكل مواجه است و حتي در بعضي از نقاط كشور موضوع آب كشاورزي مهمتر از آب شرب است.

وي به استخدام نيروهاي غيربومي در ارگان‌هاي مختلف استان اشاره كرد و افزود: متاسفانه امروز تعداد سهميه استخدام نيروهاي بومي استان در بعضي از ارگان‌ها كاهش يافته است و اين به اصطلاح استان نيست. مهمترين موضوع براي از بين بردن بيكاري عدالت است و اين خواسته ما از دستگاه‌هاي اجرايي است.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي بيان‌كرد: اگر اشتغالي وجود داشته باشد بايد به صورت عادلانه بين جوانان استان تقسيم شود. استخدام دو نفر از يك خانواده در يك ارگان بايد در اولويت دوم قرار گيرد و در واقع بايد حاشيه‌نشين‌ها در اولويت باشند.

وي يكي‌ديگر از معضلات استان را موضوع بهداشت و گرد وغبار عنوان‌كرد و گفت: ‌در حال حاضر 5 هزار نفر به تعداد بيماران ناشي از اين پديده در استان اضافه شده و مراجعه بيماران آسمي به بيمارستان‌ها 70 درصد بيشتر شده است. همچنين شاهد آن هستيم كه تعداد بيماران آسمي استان 17 درصد افزايش پيدا كرده است.

حسيني ادامه‌داد: همچنين اين پديده مشكلات عديده‌اي براي كشاورزان استان به‌وجود آورده و علاوه بر كاهش سطح زيركشت، موجب بي‌كيفيتي محصولات كشاورزي شده است. لذا در جلسه‌اي كه با مجمع نمايندگان استان برگزار شد؛ مقرر گرديد نشستي در اين خصوص با معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان محيط زيست داشته باشيم. مالچي كه بايد در اختيار جهاد كشاورزي قرار داده شود بايد رايگان باشد اما متاسفانه وزارت نفت از اين موضوع سرباز مي‌زند.

وي افزود: متاسفانه امروز شركت‌هاي صنعتي استان يكي پس از ديگري با مشكل مواجه شده و به دليل عدم پرداخت سهم هدفمندكردن يارانه‌ها به بخش صنعت در حال تعطيل شدن هستند. در ابتدا قرار بود كه 30 درصد از سهم هدفمند كردن يارانه‌ها به بخش صنعت، كشاورزي و توليد واگذار شود اما متاسفانه اين امر ميسر نشد.

عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه بخش صنعت در بلندمدت با مشكل مواجه خواهد شد، گفت:‌ متاسفانه توجه وزارت‌خانه به بخش صنعت كم شده و معتقدم كه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه بازرگاني بر نگاه صنعتي غلبه كرده است و همه به فكر مرغ و تخم‌مرغ و مواردي از اين قبيل هستند.

وي ادامه‌داد: اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي صنعت را موتور محركه اقتصاد كشور مي‌دانند و اگر اين موتور از كار افتد اقتصاد كشور دچار مشكل مي‌شود؛ پس بايد ديدمان را بازتر كرده و به صنعتي نيز توجه بيشتر كنيم.

حسيني تصريح‌كرد: ‌ما نمايندگان مجلس نبايد صداقت مردم را با سياست جواب دهيم؛ بلكه با صداقت در كار، جوابگوي مشكلات آنان باشيم. اگر سياست در مقابل صداقت مردم قرار گيرد نوعي خيانت است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار