شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶

استاندار خوزستان در آیین تجلیل از ورزشکاران ، مربیان و داوران اعزامی به مسابقات المپیک 2012 لندن ، قهرمانان خوزستان را افتخاری برای استان دانست و گفت: خوزستان به خود می بالد که چنین جوانان ارزشمندی را در خود پرورش داده و ما به وجود آنها افتخار میکنیم.

وی افزود: چندین ماه پیش در همین مکان از قهرمانان جهانی قرآن کریم تجلیل شد و امروز تمام آن شکوه و عظمت در بخش ورزش انجام میشود و این نشان دهنده این است که خوزستان در بخش های مختلفی قهرمان دارد.

سید جعفر حجازی با اشاره به دستاوردهای نخبگان استان در جشنواره دستاوردهای نخبگان کشور خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از جشنواره دستاوردهای نخبگان در تهران انجام شد مشخص شد که از بین بهترین ابتکارات کشور 2 طرح متعلق به استان خوزستان است و این باعث افتخار است که در 2 سال متوالی جوانان خوزستان این افتخار را از آن خود کنند و این نشان دهنده این است که در هر عرصه به جوانان امکانات کافی و حمایت جدی شود می توانند زبانزد کشور شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از زیرساخت هایی که نداشتیم تامین شده ، و با حمایت مجموعه شرکت ها و بخش های صنعتی روحیه تلاش در بین جوانان ایجاد شده است. امروزه ما پایه گذاری یک بخش را برای آینده انجام دادیم و این برنامه اگر تداوم پیدا کند بعدها ده ها ورزشکار دیگر چون نصیر شلال ، سعید عبدولی و ... را تقدیم کشور خواهیم کرد.

استاندار خوزستان ضمن قدردانی از بخش صنعت و همچنین شرکت های استان در جهت حمایت ویژه از ورزشکاران به ویژه ورزشکاران اعزامی به المپیک تصریح کرد: در حمایت از ورزشکاران برخی شرکت ها اگرچه با محدودیت از سوی مرکز مواجه بودند و برخی مصوبات آنها به نوعی محدودد کننده در بخش ورزش بود اما هیچ گاه از حمایت و پشتیبانی ورزشکاران دست برنداشتند و در جهت حمایت در تامین امکانات ، فضا و .. تلاش بیشتری کردند .

وی ادامه داد: از مجموعه خانواده نفت در بخش مناطق نفت خیز،پتروشیمی، و .. وارد کار شدند و حمایت جدیدی کردند هر چند انتظار از خانواده نفت همین و بالاتر از این هاست. شرکت فولاد خوزستان و سایر شرکت ها نیز که در زمینه ورزش سرمایه گذاری میکنند تشکر ویژه داشت.

حجازی مربیان و پیشکسوتان ورزش را سرمایه دیگر استان در بخش ورزش دانست و عنوان کرد: سرمایه دیگر ورزش ما مربیان و پیشکسوتان ورزش هستند که سالها تلاش کردند و جوانانی برومند را تقدیم جامعه کردند.

وی ادامه داد: خوزستان به عنوان سومین استان صنعتی کشور و یک استان صنعتی بزرگ شناخته شده و باید کمک کرد تا با افزایش دو برابری تیم های ورزشی تعداد قهرمانان را نیز افزایش دهیم.

استاندار خوزستان همچنین از احداث ساختمانهای کشتی و وزنه برداری خبرداد و گفت: به منظور توسعه ورزش های کشتی و وزنه برداری ساختمان جدیدی با عنوان خانه وزنه برداری در اهواز و خانه کشتی در اندیمشک در دستور کار شورای ورزش قرار گرفته و به زودی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: قهرمانان ما سالها برای افتخار آفرینی تلاش میکنند و بهترین سالهای رشد خود را وقف ورزش میکنند و نباید اجازه داد این قهرمانان برای مسائل آتی خود چون اشتغال، مسکن،رفاه و .. دغدغه داشته باشند.بر حسب این امر نحوه حمایت ها تصویب شده و این منابع با همکاری بخش های مختلفی در استان تامین شده و به زودی اجرا خواهد شد.

وی خطاب به جوانان خوزستان اظهار کرد: من از همه جوانان خوزستان تقاضا میکنم که وارد این عرصه شوند و این قول را به همه جوانان میدهم که فضا و امکانات را برای حضور شما فراهم کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار