شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
  سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی چگونگی پرداخت بدهی دولت به سازمان بیمه سلامت در لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور خبر داد.

محمدنعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در نشست امروز آقای یوسفی نماینده اهواز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مورد مرگ 4 نفر از بیماران دیالیزی در اهواز گزارشی را به نمایندگان این کمیسیون ارایه داد.

وی ادامه داد: بر این اساس کشت میکروبی هر چهار نفر مشخص شده اما هنوز چگونگی ورود این میکروب به بدن این بیماران مشخص نشده که این نیز از سوی کارشناسان درحال بررسی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: همچنین بررسی اصلاح لایحه بودجه سال 95 موضوع دیگر مطرح شده در در کمیسیون بود که در تبصره 37 این لایحه به دولت اجازه داده می شود تا 50 هزار میلیارد ریال از بدهی های سازمان بیمه سلامت ایران به طلبکاران از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی را تسویه کند.

وی با اشاره به اینکه طیف وسیعی از بیمارستان های دولتی و خصوصی طلبکاران دولت و بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت اکنون به شدت دچار کمبود منابع است تا جایی که رئیس کمیسیون بهداشت به طور ویژه این موضوع را از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرده است.

امینی فرد تصریح کرد: همچنین بررسی طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات آسیب رسان به سلامت درفضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای اعاده شده از شورای نگهبان و طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می نمایند اعاده شده از شورای نگهبان، از دیگر مواردی بود که در کمیسیون بررسی شد.

وی با بیان اینکه در طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده به جهت داشتن بار مالی نیاز است که بررسی های زیادی انجام گیرد، خاطر نشان کرد: مقرر شد نشست هایی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی برگزار شود، از سوی دیگر در طرح منع تبلیغات نیز با توجه به اینکه ممکن است موازی کاری در تصدی گری تبلیغات بین سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی به وجود می آید لذا قرار است از هر دو ارگان دعوت شود تا در نشست های کمیسیون حضور یابند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار