شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

مراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان در این اداره برگزار شد.

در این مراسم دکتر شهرام رفیع رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان و معاون بهداشتی دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به اصل مهم خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت : همه انسانها در هر جایگاهی نقشی را ایفا می کنند ، ما مسئولین باید از فرصتی که برای خدمتگزاری در اختیار ما گذاشته شده است نهایت استفاده را نموده و تلاش کنیم تقوا و انصاف را در تمام امور رعایت کنیم و بدینوسیله وظیفه خطیری که خداوند بر دوش ما نهاده است را با اولویت بندی دقیق در امور شهرستان به نحو درستی انجام نمائیم.

دکتر شهرام رفیع ضمن تشکر از رئیس شورای سلامت در شهرستان اندیمشک اضافه کرد : ما در وحله اول باید به دنبال پیشگیری و تغییر در رویکرد باشیم اگر نظام سلامت ما درست نشود همه از مشکلاتی که در بخش درمان وجود دارد رنج خواهیم برد .

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت بهداشت و سلامت در جهان و ایران اشاره نمود و اظهار داشت: نگاهها باید نگاه های درستی باشد تا انشاءا... همه بتوانیم در فضایی صمیمی و پر از مهر و دلسوزی دست به دست هم دهیم و مجموعه را پیش ببریم.

وی ضمن تشکر از زحمات دکتر روحانی مدیر سابق مرکز شبکه بهداشت شهرستان اندیمشک دکتر احمد مجیدی را به عنوان مدیریت جدید این شبکه معرفی و منصوب نمود و اضافه کرد: دکتر مجیدی از بچه های رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس و از نیروهای بسیار توانمند هستند که امیدواریم با تیم کارشناسی که در اختیار دارند، مشکلات را مرتفع نموده و کار را به سوی ارتقاء پیش ببرند.

دکتر مجیدی رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان اندیمشک در جمع مسئولین گفت : شهرستان اندیمشک دروازه ورودی اصلی استان خوزستان محسوب می شود و بنا به موقعیت استراتژیک خاص منطقه و جاده ترانزیتی ، حمل و نقل راههای ریلی و زمینی و همچنین ورود و خروج مسافران ، زائران و راهیان نور به استان از اهمیت زیادی برخوردار است .

لذا چون بحث سلامت از مباحث مهم در هر شهرستانی است و اگر سلامت در یک جامعه به خطر بیافتد قسمت های دیگر هم در خطر می افتند ما از مسئولین عزیز شهرستان و استان انتظار داریم ما را یاری کنند تا با شناسایی و اولویت بندی نمودن مشکلات در راستای مرتفع نمودن آنها پیگیری و تلاش کنیم.

دکتر مجیدی اذعان داشت : بنده هیچ رغبتی برای مدیریت نداشتم اما حال که آمده ام فقط برای کار کردن آمده ام؛ فقط برای این آمده ام که در پیشگاه مردم و خداوند روسفید باشم.

در بخش بهداشت و درمان ، بهداشت مقدم بر درمان است اما در برخی جاها کار از بهداشت گذشته و نیاز به امکانات درمان داریم. در بعضی موارد ما از حداقل ها محروم هستیم و با کمبودهایی که داریم واقعاً نمی توانیم جوابگوی نیاز شهروندان باشیم لذا انتظار داریم مسئولین سیاسی امنیتی شهرستان ، استان و دانشگاه کمک کنند تا به حول و قوه الهی در مرتفع ساختن آنها گام برداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت : متاسفانه برخی ها شعاری زیادی به مردم دادند اما متاسفانه به شعارهای خود عمل نکردند و خواسته ها و انتظارات قانونی مردم اندیمشک را برآورده نساختند و حال درخیلی از قسمت های بخش درمان شهرستان کاستی هایی وجود دارد. بنده وظیفه خودم می دانم در اینجا به برخی از این مشکلات اشاره کنم تا انشاءا... دیگر مسئولین در جریان باشند.

وی در ادامه سخنان خود از کمبود امکانات درمانی در شهرستان سخن گفت و بیان داشت: در تنها بیمارستان 125 تختخوابی شهرستان اندیمشک MRI وجود ندارد و شهروندان برای رفع نیاز خود ناچارند به مرکز استان و یا دیگر شهرستانهای مجاور مراجعه نمایند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک ، نداشتن بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان اندیمشک را یکی دیگر از مشکلات مردم این شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به جاده ترانزیتی و تصادفاتی که در این مسیر اتفاق می افتد بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک باید افتتاح شود .

در این خصوص اگر تمام امکانات اتاق عمل را برای ما تجهیز کنند من قول میدهم خودم جراح مغز و اعصاب به شهرستان بیاورم چرا که این یکی از خواسته های به حق شهروندان عزیز ماست.

دکتر مجیدی اضافه کرد: ما در بخش اطفال NICU نداریم، NICUیک ضرورت برای بیمارستان است و امیدوارم به حول و قوه الهی و با حمایت مسئولین این بخش فعال شود. شهرستان ما با جمعیتی حدود 200 هزار نفر بانک خون ندارد و در زمینه رفع این کمبود نیز مجبوریم به شهرستان دزفول مراجعه نمائیم.

وی افزود: بحث درمانگاه تخصصی و اورژانس یکی دیگر از مواردی است که صحبتهایی مطرح شد اما هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است، در خیلی از تخصص ها ما تک تخصص داریم و همچنین کمبود جراح عمومی و پزشک بیمه روستایی یکی دیگر از معضلاتی است که جا دارد در شهرستان به آن توجه ویژه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار