شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

 

شهردار اهواز درباره استفاده از آثار حجمی و زيباسازي شهر اهواز تصریح کرد: آثار حجمي در میدان‌هاي شهر وجود دارد و بخشي از فرهنگ شهر را تشكيل مي‌دهند. براي نصب برخي آثار نيز باید پیش از نصب، فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا سوءتفاهمي در مورد برخي آثار حجمی ايجاد نشود. در بخش زیباسازی قرارداد آبنمای رودخانه کارون را منعقد شده و در مجاورت پل سوم نیز پلی به نام پل طبیعت ایجاد می شود که دو پارک حاشیه کارون را به هم متصل می کند.

کتانباف خاطرنشان کرد: همچنين نصب يك راپل توسط بخش خصوصي به طول 500 متر از شرق به غرب رودخانه پیش بینی شده است كه به صورت يك بازي هيجاني مورد استفاده قرار می گیرد. مشابه این طرح در سنگاپور، مالزي و لندن اجرا شده است و اميدواريم تا نوروز سال آينده با همكاري شرکت نفت مقدمات نصب اين راپل فراهم شود. این پروژه در زمین های متعلق به شرکت نفت اجرایی می شود و در این زمینه موفقت وزیر نفت و استاندار اخذ شده و تنها موافقت شرکت مناطق نفت خيز جنوب باقي مانده است. با اجراي دستور وزير نفت مي‌توان يك فرصت گردشگري و تفريح براي شهر اهواز فراهم كرد كه براي نوروز سال آينده شاخص خوبي براي شهر، استان و كشور خواهد بود.

وی ادامه داد: ساخت آبنما در میان رودخانه، به صورتی که طراحی شده است تاکنون سابقه اجرا نداشته و تنها در کشور چین مشابه چنین پروژه ای وجود دارد؛ این آبنما در حدفاصل پل های چهارم و هشتم نصب می شود و با اجرای این پروژه، جمعیت شهر اهواز در ساحل کارون متفرق می شوند و از تجمع جمعیت در بخش های شمالی شهر و ساحل کیان پارس پیشگیری می شود. جزیره موجود در حدفاصل پل های چهارم و هشتم اکنون در حال جمع آوری است.

شهردار اهواز اظهار کرد: دو جزيره ديگر موجود در شمال و جنوب پل سوم نیز توسط سازمان آب و برق جمع آوري مي‌شوند. این کار نیز تاثیر بسیاری بر زیبایی رودخانه دارد. همچنین مطالعات ساخت باغ پرندگان نيز در حال اتمام است؛ در اين باغ ستون‌هایی به ارتفاع 40 متر ساخته مي‌شود و پرندگان در فضایی که ایجاد می شود، رهاسازی می شوند. در این باغ پرندگانی که با شرایط اقلیمی استان سازگارتر باشند نگهداری می شود؛ با اجرای این پروژه ها فرصت‌هاي گردشگري در شهر افزایش می یابد و باید شرایطی فراهم شود که یک گردشگر پنج روز در اهواز بماند.

کتانباف درباره پروژه هایپرمارکت اهواز گفت: براي اجرای این پروژه توافقات نهايي انجام شده است؛ در بخش وظایف مربوط به شهرداري، تغيير كاربري زمین باقي مانده كه بايد به كمسيون ماده 5 ابلاغ شود. اکنون حد و حدود كار مشخص است و این پروژه در مکانی به مساحت هشت هكتار اجرایی می شود.

وی درباره تهیه دستگاه زباله سوز افزود: قرار است سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌‌هاي كشور چند دستگاه زباله‌سوز براي برخي شهرهاي كشور تهيه كند كه اهواز نيز جزء اين شهرها است. البته بخش خصوصي هم برای ورود به این پروژه تمايل دارد. در اين طرح با درنظر گرفتن محل و نوع پسماند شهري اهواز و تامين زمين، پروانه و پسماند و داشتن توجيه اقتصادي، بخش خصوصي پروژه را اجرايي خواهد كرد. در اين زمينه اميدواري زيادي وجود دارد، زيرا زباله‌هاي شهر اهواز واقعا طلاي كثيف هستند و می توان از آنها استفاده های زیادی کرد.

شهردار اهواز درباره وضعیت حمل و نقل عمومي در شهر اهواز تصریح کرد: در شهر اهواز تعداد تاکسی ها در مقایسه با دیگر کلانشهرها کمتر است و البته در بازه زمانی خرداد تا شهريورماه سال گذشته يك هزار و 400 دستگاه تاكسي بازسازي شده و جديد به ناوگان اضافه شد و بايد 12 هزار تاكسي ديگر نیز تهیه شود. هم اكنون خودروساز، راهور و ستاد مدیریت سوخت كشور دچار اختلافاتي در اين زمينه هستند و با رفع اين اختلاف، مشكل کمبود تاكسي در اهواز نيز حل مي شود. برخی رانندگان مسافربرهای شخصی برای فرار از نظارت تاکسیرانی تمایلی برای تشکیل پرونده ندارند، این در حالی است که در صورت مراجعه به سازمان تاکسیرانی از مزایایی مانند سهمیه سوخت بهره مند می شوند


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار