شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از بازدید بیش از 30 هزار نفر از مناطق طبیعی و گردشگری تحت حفاظت این نهاد در ایام نوروز خبر داد.

تورج همتی  قابلیت‌های طبیعی و گردشگری خوزستان را یادآور شد و گفت: بیش از 30 هزار نفر از گردشگران در ایام نوروز از مناطق تحت حفاظت محیط زیست شامل تالاب شادگان، پارک‌های ملی کرخه و دز، منطقه حفاظت شده شیمبار و موزه‌های تاریخ طبیعی بازدید کردند.

به گفته وی، گشت‌های ویژه نوروزی این نهاد در ایام نوروز فعال بوده و ماموران در عرصه‌های محیط زیست طبیعی، شهری و اماکن تفرجی حضور مستمر داشتند. همچنین 35 هزار قطعه بروشور و کاتالوگ معرفی جاذبه‌ها، چشم‌اندازها و مناطق تحت حفاظت میان گردشگران توزیع شده است. وی استقبال گردشگران از تالاب بین‌المللی شادگان را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: از 25 اسفند 90 تا 13 فروردین ماه امسال، یک هزار و 200 مسیر رفت و برگشت قایق از روستای صراخیه (روستای واقع در تالاب شادگان) به جزایر تالاب انجام شده است.

همتی عنوان کرد: امسال یک مسجد در روستای صراخیه احداث شده که تسهیلات بیشتری برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است.رئیس کمیته پاکسازی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گفت: با وجودی که با پخش فیلم، توزیع بسته‌های آموزشی، مصاحبه و پیام‌های رادیویی سعی شد توصیه‌های لازم به شهروندان ارائه شود، اما 30 مورد آتش سوزی در جنگل‌های کرخه و دز در ایام نوروز اتفاق افتاد.به گفته وی، به 20 هزار و 400 مترمربع از این جنگل‌ها در اثر آتش سوزی خسارت وارد شده است.

همتی متذکر شد: در این ایام 70 شعله آتش نیز در جنگل‌ها رخ داده که توسط محیط بانان خاموش شده و 45 مورد از آن‌ها در جنگل‌های حفاظت شده دز بوده است.

وی در پایان اذعان داشت: در تعطیلات نوروز همچنین 10 نفر متخلف در زمینه شکار و صید نیز بازداشت شده‌اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار