اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
 فرماندار شهرستان شوش گفت: به دستور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر به بازسازی و راه اندازی کارخانه قند شوش اختصاص یافت.

کارخانه قند شمال خوزستان در کیلومتر هفت جاده شوش، دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی از حدود 10 سال پیش تعطیل شد.

دولت یازدهم به منظور احیا و راه اندازی مجدد این کارخانه پارسال 100 میلیارد ریال اعتبار از محل صرفه جویی یارانه ها پرداخت کرده و عملیات بازسازی این کارخانه عملا در سال 1394 کلید خورد. 

رضا نجاتی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در پی دیدار استاندار خوزستان از این کارخانه در سفر اخیر به شهرستان شوش و پیگیری صورت گرفته دولت با پرداخت 100 میلیاد ریال دیگر اعتبار به این کارخانه موافقت کرد. 

وی افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و راه اندازی مجدد این کارخانه بیش از 500 میلیارد ریال می باشد که در نخستین گام 100 میلیارد ریال پارسال اختصاص یافته و هزینه شد که امسال نیز با موافقت دولت 100 میلیارد ریال دیگر برای راه اندازی این کارخانه هزینه خواهد شد. 

نجاتی با ابراز امیدواری مردم شمال استان خوزستان برای راه اندازی مجدد کارخانه قند شوش گفت:راه اندازی این کارخانه رونق کشاورزی ، اشتغال و تولید را در شهرستان شوش و شمال خوزستان به دنبال دارد. 

وی گفت: تلاش مجموعه شهرستان شوش ، استاندار خوزستان و نیز دولت یازدهم بازسازی مجدد این کارخانه و قرار گرفتن در چرخه تولید می باشد.  فرماندار شهرستان شوش در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:دولت با توجه به اهمیت بازسازی کارخانه قند شوش اهتمام ویژه ای را در این خصوص داشته و اعتبار لازم را پیش بینی کرده است. 

وی بر شتاب بخشی به روند بازسازی کارخانه قند شوش به صورت کیفی تاکید کرد و افزود:مردم شهرستان شوش و سایر شهرهای شمال استان خوزستان از وزارت صنعت ، معدن و تجارت انتظار دارند تا روند بازسازی این کارخانه با شتاب بیشتری پیگیری شود.  کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید. 

این کارخانه پس از تعطیلی با اعلام ورشکستگی در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت.  

تعطیلی کارخانه قند شمال خوزستان علاوه بربیکاری کارگران این شرکت و تشدید بیکاری در منطقه موجب توقف کشت محصول چغندر قند در شمال خوزستان شد.  در پی اهتمام دولت تدبیر و امید برای احیای مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شهرستان شوش طرح احیای کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان پس از وقفه ای 10 ساله از سال 1392 در این منطقه آغاز شده است. 

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان با وجود صنایع بزرگی چون کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، کاغذ پارس هفت تپه و حریر خوزستان همچنین تولید 1،8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب بزرگ کشاورزی و صنعتی در استان خوزستان است. 

برچسب ها: کارخانه قند شوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار