شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۳۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:
وی با اشاره به فرافکنی رسانه ای برخی از بساز بفروش ها در چندماه اخیر مبنی بر افزایش تعرفه های سازمان از سوی نظام مهندسی...
شوشان: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به استناد قانون نظام مهندسی ساختمان، وظیفه اجرای مقررات ملی ساختمان در سطح ساخت و سازهای شهری استان را دارد و در تلاش است این وظیفه را به نحو شایسته ای انجام دهد.

کورش لطفی با اشاره به تعهدات چندین ساله مهندسان ساختمان از زمان ساخت و پس از اتمام کار اظهار کرد: این مسئولیت، تا سال های متمادی بر دوش مهندسان ساختمان سنگینی خواهد کرد که البته حق الزحمه این مسئولیت در مقابل گردش مالی فوق العاده زیاد در ساخت و ساز ناچیز است در حالیکه بساز بفروش ها در این زمینه هیچگونه تعهدی ندارند.

وی با اشاره به فرافکنی رسانه ای برخی از بساز بفروش ها در چندماه اخیر مبنی بر افزایش تعرفه های سازمان از سوی نظام مهندسی عنوان کرد: براساس محاسبات، حداکثر هزینه ای که نظام مهندسی بابت خدمات مهندسی از سازندگان دریافت می کند معادل چهار درصد قیمت تمام شده یک ساختمان احداث شده است که در مقابل سود ناشی از فروش این ساختمان رقم ناچیزی محسوب نمی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: مقاومت در برابر تعرفه خدمات مهندسان به بهانه هایی مانند افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز، در نهایت به ضرر شهروندانی خواهد بود که سرمایه یک عمرشان را برای ساخت یک واحد مسکونی اختصاص داده اند.

وی با تاکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان گفت: وقتی به کار کارشناسی اعتقاد داشته باشیم بحث های افزایش هزینه های ساخت،  بعنوان اصل قضیه قرار نمی گیرد و شعارهای عامه پسند نمی تواند راهگشای مشکلات مردم باشند.

لطفی افزود: بساز بفروش ها اگر به فکر شهروندان هستند، سطح کیفی ساخت و سازها را افزایش داده و سود خود را کاهش دهند نه از هر تریبون و رسانه ای، نظام مهندسی را مورد هجمه رسانه ای قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: ساخت یک واحد یا مجتمع مسکونی، مستلزم طراحی و نظارت مطلوب است که در قانون به عهده نظام مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در خصوص افزایش تعرفه های خدمات مهندسی گفت: تعرفه های نظام مهندسی مانند تعرفه های نظام پزشکی، آب و برق و خدمات عمومی و براساس قانون افزایش می یابد و این در حالی است که تعرفه خدمات مهندسی در خوزستان در سال های اخیر و بدلیل بروز مسائلی مانند هشت سال دفاع مقدس و مشکلات معیشتی مردم از میانگین تعرفه کشوری پایین تر است.

وی در خصوص سایر خدماتی که نظام مهندسی انجام می دهد گفت: براساس قانون، تفاهم نامه هایی با شرکت آبفا، توزیع برق و ثبت اسناد و املاک منعقد شده است که با نظارت بیشتر، خدمات بهتری به شهروندان خوزستانی ارائه می شود.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نظام مهندسی یک مجموعه تخصصی با بیش از 17 هزار عضو است که توانسته از زمان تاسیس و با شش دوره هیات مدیره در 20 سال گذشته نقش مهمی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز استان ایفا نماید.

وی در پایان اظهار کرد: از مدیران ارشد استانی انتظار می رود در ارائه خدمات مهندسی و ارتقای کیفی ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی ساختمان حمایت نمایند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
comment
comment
كريم
|
United Kingdom
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
comment
0
1
comment ايشان مهندس نيستند وليسانس جغرافيا وفوق ودكتري برنامه ريزي شهري دارند وعملا از مهندسي وقوانين لطلاع ندارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
comment
0
0
comment متاسفانه نظام مهندسی فقط باعث افزایش هزینه های تولید می شود.بیشتر مهندسین فقط مهر خود را می فروشند و عملا حضور مفیدی در پروژها ندارند و وقتی یه روز زمان پروانه زیاد شود مطالبات غیر معقولی دارند.از طرف دیگی بدلیل تعدد مراکز تصمیم گیری و اعمال نظر در ساختمان سازندگان همواره تحت استرس شدید هستند،پلیس ساختمان، مسکن شهر سازی، شهرداری اداره کار و.. سازمانهایی هستند کهبدلیل خلل و فرج های قانونی همواره می توانند برای سازنندگان مسکن مشکلات ایجاد کنند.کم تجربه بودن بیسیاری از مهندسی ناظر باعث می شود مشکلات احتمالی ایجاد شده را نتوانند رفع کنند و دفاتر فنی هم در بیشتر مواقع مواقع بسیاری از ضمائم را بصورت کپی پست همراه نقشه تحویل سازنندگان می دهند.
یکی دیپر از هزینه های بی دلیل که بر سازنندگان تحمیل می شود بیمه تامین اجتماعی است که با تعرفه قدیم بالغ بر سی هزار تومان به هر متر مربع هزینه ساخت اضافه می کنند و در عوض هیچ خدماتی ارائه نمی دهند و سازند مجبور می شود ساختمان خود را نیز بیمه کند.عدم هماهنگی بی ادارات محتلف باعث می شود مثلا برای فعلان اشتراک ماهها در نوبت قرار گیرند مشکات خیلی بیشتره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
comment
0
1
comment سازمان نظام مهندسی یک سازمان دولتی نیست و غیردولتی است

وظایف سازمان نظام مهندسی باید به یک سازمان دولتی مانند سازمان راه و شهرسازی واگذار شود تا هزینه های سازندگان و مصرف کنندگان کاهش یابد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
comment
0
1
comment سازمان نظام مهندسی یک سازمان دولتی نیست و غیردولتی است

وظایف سازمان نظام مهندسی باید به یک سازمان دولتی مانند سازمان راه و شهرسازی واگذار شود تا هزینه های سازندگان و مصرف کنندگان کاهش یابد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
comment
0
1
comment جناب رییس نظام مهندسی لطفابجای "بساز بفروش " از "سازندگان مسکن" استفاده کنید.فراموش نفرمایید حقوق شما از پول زوری است که از سازندگان مسکن اخذ می کنید.بجای اظهار نظر و توهین به سازندگان زحمتمکش مسکن بهتر است فکری به حال تغییر در طراحی ساختمان و خروج از طرحهای سنتی و زشت داشته باشید که هر گونه تحول و تغییر را از سازنندگان گرفته است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
comment
0
1
comment قانون باید اصلاح شود
بهتره کار نظارت بر ساخت و ساز به سازمان مسکن و شهرسازی محول بشه تا نتیجه بهتری داشته باشیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
comment
0
1
comment آقای کورش لطفی شمااول غرورکاذب خودراآزادکن بعد به فکرجبران باش لطفا
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
comment
0
0
comment قطعا حضور نظام مهندسی در پروسه ساخت و ساز تاثیر مثبتی در اجرای ساختمانها داشته است و طبق تعرفه های سازمان نظام مهندسی کمتر از 3 درصد از هزینه های ساختمان سهم طراحی و نظارت آن می گردد که رقم بسیار ناچیزی در مقابل تاثیرات مثبت آن می باشد. در این مورد جهت بررسی موضوع باید به دلایل عده قلیل ذینفع در حوزه ساخت و ساز نگریست که بخش عمده آنها فقط به دلیل در دست داشتن سرمایه های کلان بدون هیچ گونه دانش فنی و بدلیل سود زیاد وارد این عرصه شده اند.سازندگان مسکن با توجه به نفوذ سیاسی بالای خود در رده های بالای استانی و حتی کشوری و با استفاده از بعضی رسانه های سطح پایین و جانب گرا سعی در افزایش سود خو به هر نحوی دارند و قطعا یکی از موارد افزایش سود آنها نبود ناظر سازمان نظام مهندسی و کاستن از کیفیت بواسطه نبود ناظر میباشد.
افزایش قیمت مسکن از سال 84 الی 92 بقدری زیاد بوده و به اندازه ای برای سودجویان عرصه ساخت و ساز سوددهی داشته که الان بدلیل ثبات بازار به هر طریقی سعی در تغییر آهنگ بازار دارند. در این راستا از تمامی نهادهای ذیصلاح خواهشمندم که با نظارت بیشتر و در نظر گیری ابزارهای مهندسی( بعنوان مثال فعال سازی مجریان ذیصلاح) دست این سودجویان را از عرصه ساخت و ساز کوتاه کنند تا اینکه کسانی که توانایی و علم در این زمینه دارند وارد این عرصه گردند.....
امید است با شفاف سازی بیشتر در این عرصه شاهد توازن همیشگی در بازار باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار