شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
سرپرست امور آبفار شهرستان رامشیر خبر داد:
آب شرب روستاهای شهرستان رامشیر به لحاظ کیفی و کمی بهبود قابل توجهی یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ستار اسکندری گفت: خدمت رسانی به 128 روستای شهرستان رامشیر با رویکردی متفاوت و در جهت تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در حال انجام است تا اهالی روستاها از آب شرب با کیفیت و با فشار مطلوب برخوردار باشند.

سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان رامشیر ادامه داد: انشعابات غیر مجاز یکی از مشکلات اصلی در هدر رفت آب است که این امور از ابتدای سال تا کنون بیش  از 40 مورد از اینگونه انشعابات را جمع آوری کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از 350 مورد شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع انجام شده است، گفت: توسعه و بازسازی 500 متر خط انتقال و بازسازی و لایروبی مخازن تاسیسات مشراگه، بلاد مطلب، مرزه و محمدباقر از اقداماتی است که در جهت آبرسانی با کیفیت و با فشار مناسب به روستاییان صورت گرفته است.

اسکندری اظهار کرد: با توجه به اینکه آبرسانی  به برخی روستاها از طریق خطوط انتقال امکان پذیر نبوده، این امور بصورت مستمر از طریق تانکرهای سیار و در قالب 400 سرویس آب شرب اهالی روستاهای فاقد خط انتقال و شبکه توزیع را تامین کرده است.

وی همچنین از تعویض و راه اندازی 4 دستگاه الکتروپمپ و الکتروموتور، تعویض 80 متر کابل 240 زیر زمینی تاسیسات مشراگه، نصب 13 عدد شیر و تعویض ترانس 200 تاسیسات مرزه و 8 عدد تیر برق نیر خبر داد.

سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان رامشیر با اشاره به کاهش مراجعه به اداره برای اصلاح قبوض گفت: بروز رسانی سیستم مشترکین سبب شد تا بیش از 40 درصد از مراجعات به این امور کاهش پیدا کند.

وی افزود: افزایش فشار آب یکی از اولویت های این امور است که با تحول در ایستگاه  های پمپاژ و ارتقاء سطح کیفی پمپ ها این مهم در تاسیسات مشراگه به رامشیر و امیدیه بدست آمد.

اسکندری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه مرکز بهداشت در بیش از 90 درصد از نمونه های گرفته شده از آب شرب روستاها مطلوب بودن کیفیت را تایید کرده است، گفت: این امور ضمن توجه به کیفیت آب شرب اهالی روستاها در جهت تامین و رفع مشکل آب روستاهای منطقه شاوه ها و روستاهای فاقد آب پیگیری های مستمر را نیز انجام داده است.

اسکندری همچنین با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا در این ماه که منجر به افزایش مصرف آب خواهد شد از مشترکین کلیه روستاهای شهرستان رامشیر درخواست کرد از مصرف آب شرب بهداشتی برای مصارف غیر ضروری و غیر خانگی  پرهیز کنند تا کمبود آب شرب در سطح روستاهای این شهرستان به وجود نیاید.
 
گفتنی است آبفاروستایی شهرستان رامشیر بیش از 128 روستا با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر را در قالب 4 هزار و 700 خانوار تحت پوشش دارد.

برچسب ها: آبفار رامشیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار