شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳

با بهره گیری از کانال های پیش ساخته آبیاری، اجرای طرح احیای دشتهای خوزستان موسوم به طرح 550 هزار هکتاری با شتاب بیشتری در حال اجراست.

به گزارش شوشان، مدیر حوزه کارون طرح احیای دشتهای خوزستان و ایلام در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه کانالت سازی واحد عمرانی ویس گفت: این کارخانه که 50 نیروی بومی در آن اشتغال دارند روزانه در دو شیفت 200 متر کانالت تولید می کند. سید عطاء الله ساکبی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه این کارخانه، تولیدات آن به 350 متر کانالت در روز می رسد. وی افزود: با جایگزینی کانالت های پیش ساخته به جای کانال های درجا راندمان مصرف آب از 40 درصد به 80 درصد رسیده است. ساکبی گفت: در قالب طرح عمرانی ویس حدود 67 کیلومتر کانال آبیاری درجه 3 با استفاده از کانالت های پیش ساخته احداث خواهد شد.

وی وسعت واحد عمرانی ویس که از زیر مجموعه های طرح آبیاری و زهکشی شمال شرق اهواز می باشد  را 5200 هکتار برشمرد و گفت: انتقال مکانیزه و تامین آب مورد نیاز اراضی ویس، احداث شبکه های زیر زمینی و شبکه فرعی آبیاری و تسطیح قطعات زراعی، جمع آوری و انتقال روان آب سطحی، افزایش درآمد کشاورزان، افزایش سطح زیر کشت و بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان از جمله مزایای طرح عمرانی ویس است.

مدیر حوزه کارون طرح احیای دشتهای خوزستان و ایلام میزان اعتبار واحد عمرانی ویس را 18 میلیارد و 600 میلیون تومان برشمرد و گفت: برای 206 نفر در واحد عمرانی ویس اشتغالزایی ایجاد شده است.

ساکبی با اشاره به اینکه کلنگ واحد عمرانی ویس در اسفند 89 به زمین زده شده است ابراز امیدوار کرد این پروژه در اسفند 92 به اتمام برسد.

وی همچنین از اجرای تکنیک مهندسی ارزش در پروژه های اجرایی طرح احیای دشت های خوزستان خبر داد و گفت: مهندسی ارزش برای بهینه شدن طراحی ها، حذف کارهای غیرضروری، کاهش زمان و ارتقاء شاخص ها ست.

مدیر کارخانه کانالت سازی ویس نیز در جریان این بازدید مهمترین مزایای کانالت را ارتقای بهره وری آب برشمرد و گفت: مواد اولیه این کارخانه در داخل کشور تولید می شود و برای ساخت کانالت هیچ وابستگی به کشورهای خارجی نداریم.

گفتنی است در جریان این بازدید، خبرنگاران از نزدیک با نحوه ساخت کانالت و بهره برداری آن در زمین های کشاورزی آشنا شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار