شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب نيا در گفت و گو با «آرمان» گفت؛ جريان اصلاحات با توجه به شرايط خاص انتخابات مجلس شوراي اسلامي تصميم گرفت با حاميان دولت ائتلاف كند و در يك جبهه قرار بگيرد. بدون شك حزب اعتدال و توسعه جدا از جريان اصلاحات نیست. نزديكي اعتدال و توسعه به جريان اصلاحات باعث شده كه مردم براي اين حزب احترام قائل شوند. اگر اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني حمايت نكنند حزب اعتدال و توسعه نمي‌تواند به تنهايي بار حمايت از آقاي روحاني را به دوش بكشد. بنده به برخي از دوستان هشدار مي‌دهم كه نه خود دچار توهم شوند و نه آقاي روحاني را دچار توهم كنند.

جريان اصلاحات يك حزب نيست بلكه يك انديشه، تفكر و گفتمان سيال و مواج است كه در ميان اقشار مختلف مردم داراي جايگاه و ارزش دارد. هنگامي كه اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني حمايت كنند به معناي اين است كه اكثريت مردم از آقاي روحاني حمايت مي‌كنند. به همين دليل اگر آقاي روحاني از فرصت حمايت اصلاح‌طلبان از خود استفاده نكند دچار يك اشتباه تاريخي شده است. متاسفانه آقاي روحاني دراغلب استان‌ها حداقل انتظارات اصلاح‌طلبان بومي را محقق نكرده است. 

از سوي ديگر برخي از وزراي كابينه ايشان عملكرد قابل قبولي نداشته‌اند. برخي از وزراي دولت كه خاستگاه اصلاح‌طلبي داشتند پس از اينكه از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفتند به همه‌چيز و از جمله دوستان خود پشت كردند و پس از مدتي پشت سر خود را نيز نگاه نكردند. در نتيجه آقاي روحاني بايد يك ارزيابي و تجديد نظر جدي و جسورانه در رويكرد مديريتي خود انجام دهد و يك خانه تكاني جدي در دولت به وجود بياورد. اگر آقاي روحاني در جريان اصولگرايي ذوب شود به صورت طبيعي بين آقاي روحاني و جريان اصلاحات فاصله ايجاد مي‌شود. در چنين شرايطي اصلاح‌طلبان از آلترناتيو خود استفاده خواهند كرد.

برچسب ها: تهدید روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار