اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
افشین حیدری

شاید اگر در دنیا رقابتی اتفاق افتد درخصوص تعیین میزان ذخایر هر کشور، ایران در زمره محدود کشورهای دنیا خواهد بود که در بالای جدول کشورهای با استعداد قرار خواهد گرفت و بدون تردید بخش عمده استعداد خود رادر سرزمین خوزستان جستجو خواهد نمود.

ولی این ثروت خداوندی چقدر توانسته با زندگی مردم پیوند برقرار نماید و چقدر توانسته موجب آسایش و تقویت رفاه ساکنین سرزمینش شود. به گواه چهره این خاک حاصلخیز باید گفت نقشی نداشته است و در واقع  تاوان بی تدبیری و شاید بی برنامه ای دولت‌ها را این سرزمین داده است و یکی از دلایل بروز این دغدغه عدم مطالبگری است.

البته باید دقت داشت مطالبه گری با روش و مسیرقانون مدنظر می باشد و یکی از این مسیرهای قانونی حق انتخاب است و این انتخاب می تواند باسطح بندی مختلف حد انتظارات را نیز از انتخاب خودتعیین نمود.

اگر به گذشته خوزستان نگاه کنیم در ادوار مختلف یکی ازنقاط قوت استان محل آسیب پذیری و عدم طلب حق شده و آن اقوام مختلف است که متاسفانه با عدم هدایت صحیح موجب تخریب نخبگان و ظرفیت های انسانی گردید که باید با افسوس گفت این انشعابات آنقدرریشه دار می شود که خواص استان راهم دربعضی موضوعات تحت تاثیر قرار میدهد.

اما امروز با شروع بi کار مجمع نمایندگان یک فرصت جدید ایجادشده است و همچنین از سوی دیگر هم تازه نفس بودن نماینده عالی دولت و ترکیب مجلس خبرگان رهبری فرصتی خوب را برای صف بندی منتخبین این عرصه فراهم نموده است که با تشکیل شورای راهبردی خوزستان متشکل از هجده نماینده مجلس شورایی اسلامی وشش عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و همچنین استاندار محترم فصلی تازه در مطالبه گری ازحقوق خوزستان را رقم زنند و دبیرخانه این شورا که می تواند محلی برای  حضور و ارائه نظرات و طرح های نخبگان استان باشد در مرکز استان راه اندازی شود و به جرات می توان گفت این  آغاز حرکتی نو در جهت توسعه سرزمین خوزستان در ابعاد مختلف خواهد بود.

لذا پیشنهاد می شود اساس نامه این شورا هرچه زودتر تهیه و پس از تصویب با حضور این عزیزان شورای  راهبردی خوزستان کار خود را شروع نماید و در کنار آن با ایجاد کمیته های مختلف زمینه حضور جامعه دانشگاهی و نخبگان را در تصمیم سازی ها وبرنامه ریزی ها فراهم نمایند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
comment
0
0
comment یک ضرب المثل معروف:
تو اگر بیل زنی،تو باغچه خودت بیل بزن


ترجمه:
تو اگر بلد بودی،میراث فرهنگی را با تشکیل یک شورای موثر راهبردی،خوب مدیریت میکردی،پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی خوزستانت پیشکش.

ویززززززز
comment
منجزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
comment
0
0
comment جناب آقای حیدری توضیح دهند ب[...] ایشان چگونه دوران خدمت سربازی خود را در میراث می گذراند و در هفته چند روز در محل خدمت خود (میراث) حضور می یباند بعد نسخه پیچی نمایند.
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
comment
0
0
comment سلام .اقای حیدری شما که عمل کردتون مشخصه پس نظرتون بزارین برا خودتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار