شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

شوشان : خوزستانی ها منتظر عمران و آبادانی شهرهای شان نباشند. وقتی اسم خوزستان می آید و نفت و گاز و صنایع و ... اگر شهردار باشیم، با خود می گوئیم به به! که چه استانی و چه درآمدی شهرداری ها بابت گرفتن عوارض از این شرکت ها و صنایع دارند و ای کاش ما چند سالی شهردار می شدیم و لیاقت مان را نشان می دادیم و با پول هایی که از عوارض بدست می آیند خود را آماده و مهیا سمت هایی کنیم که باید.

اما به گزارش پایگاه خبری شوشان، اوضاع و احوال در خوزستان جنگ زده و محروم گویا کما فی سابق و همانند روزها و ماه های اول جنگ است.

شهردار دزفول: اعتبارات تملک و دارایی و توسعه و عمران ما در سال گذشته 9میلیارد و 600 میلیون تومان بوده و امسال به 4 میلیارد تومان رسیده!

شهردار شوش: اعتبارات سال گذشته ما 3 میلیارد تومان بوده و امسال به یک میلیارد و 200 میلیون کاهش یافته است!

شهردار هویزه:اعتبار سال گذشته ما یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده و امسال به 850 میلیون تومان رسیده است!

شهردار دارخوین: اعتبار سال گذشته ما یک میلیارد تومان بوده و امسال به 480 میلیون تومان رسیده است!

شهردار رفیع: اعتبارات سال گذشته ما 450 میلیون تومان بوده و امسال به 250 میلیون تومان رسیده است!

شهردار صفی آباد دزفول: کاهش 40 تا 60 درصدی اعتبارات ما را با رکود در کارها مواجه می کند!

شهردار باغملک: اعتبارات ما در سال 87 بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که امسال به 600 میلیون تومان کاهش یافت!

شهردار ملاثانی: اعتبارات ما در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که امسال به 770 میلیون رسیده است!

آری این است حال و روز شهرداری های خوزستان که البته چند موضوع را در ذهن مان متصور می شود و اول آنکه گویا ریاضت اقتصادی واقعا گریبان شهرداری های استان را گرفته است و این دستگاهی که متولی اصلی عمران شهرها که 70 درصد جمعیت کشوری را در خود جای داده اند با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و توانی برای به موقع و با کیفیت انجام دادن پروژه ها برایشان باقی نمانده است، همچنین گمانه دیگر آن که مگر اعتبارات عمرانی استان ها هر سال نسبت به سال گذشته با افزایش روبه رو نیست و استاندار و فرمانداران و نمایندگان مجلس از قدرت رایزنی خود که باعث افزایش اعتبارات شده سخن نمی رانند، پس چگونه است که اعتبارات شهرداری ها با کاهش چشمگیری رو به رو بوده است به نحوی که مردم برخی از مناطق در شهرها آرزوی داشتن یک پارک محله ای که به دست شهرداران ساخته می شود را هنوز در دل دارند و یا اینکه چرا باید تنها و تنها 30 درصد از بودجه ابلاغ شده عمرانی استان توسط دولت به خوزستانی که چند دهه دیگر برای رسیدن به ایده آل ها فاصله دارد آن هم در گذشت 6 ماه از سال پرداخت شود.

حال ما مانده ایم و چند ده سوال دیگر که همگی بدون جواب مانده اند و از مسئولان می خواهیم که جواب قانع کننده دهند. چرا که اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری ها عمران و آبادانی هر شهر را رقم می زند و در آخر روحیه نشاط شهروندی را در یکایک شهروندان می گستراند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار