شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
استاندار خوزستان تاکید کرد:
شوشان: به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی در جریان سومین جلسه بررسی مشکلات آموزش وپرورش استان با حضور مدیران آموزش وپرورش شهرستان باوی و بخش زیدون گفت: فرمانداران و مسوولین محلی باید با  همت گماشتن به مسائل مربوط به آموزش و پرورش ، آن  را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند و با توجه به اینکه فرمانداران در مناطق به اوضاع عمومی شهر ها مسلط هستند، باید به رشد و توسعه آموزش و پرورش در شهرهای خود توجه کنند. 

شریعتی افزود: فرمانداران باید در کنار اعضای شوراها، شهرداران ودهیاران، معتمدین محلی، ایمه جمعه و جماعات، در جلسات و برنامه های آموزش وپرورش منطقه خود حضور یابند، تا جامعه و مسوولین متوجه اهمیت موضوع شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان و وزارت آموزش وپرورش مبنی بر احداث  28 مدرسه در مناطق محروم  اطراف اهواز  افزود: استانداری تمام تلاش خود را می کند تا بتواند مناطق محروم را از لحاظ فضاهای آموزشی تامین کند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان باوی در این جلسه گفت: شهرستان باوی در بخش سرویس های بهداشتی مدارس، حصار کشی مدارس، زیبا سازی ، بهینه سازی مدارس و ایجاد فضاهای ورزشی دچار مشکل است..در مقطع ابتدایی هشت کلاس کانکسی و هشت مدرسه کانکسی و  همچنین در مقطع متوسطه اول 18 فضای آموزشی شهری و شش فضای آموزشی روستایی مورد نیاز است. 

  مجید موحدیان افزود: در بحث پوشش نوآموزان پیش دبستانی سال تحصیلی 94-95 تعداد یک هزار و 960   نفر ثبت نام صورت گرفت که در سال تحصیلی 95 -96 با توجه به تمهیدات و هماهنگی صورت گرفته پیش بینی می شود 2 هزار و 500 نفر  ثبت نام انجام شود و پوشش 100 درصدی محقق شود.در مقطع ابتدایی هم 530 کلاس درس پیش بینی شده است که با کمبود 170 نفر آموزگار مواجه هستیم.

وی افزود: در جذب و شناسایی بیسوادان از مجموع یک هزار و 470  نفر شناسایی شده که تعداد یک هزار و 82 نفر از این افراد  جذب مقاطع مختلف سواد آموزی شدند. 

موحدیان گفت: در امتحانات نهایی سال سوم در رشته ریاضی از رتبه 30به رتبه 29، تجربی از 35 به 33 و در علوم انسانی از 33 به 31. ارتقاء رتبه داشتیم.

خلیفه آقاجری، مدیر آموزش وپرورش زیدون نیز در این دیدار به بیان مشکلات آموزش وپرورش زیدون پرداخت و گفت: بیشترین مشکل این بخش تعدد مدارس روستایی و پراکندگی آنها است و مدارس روستایی نیاز به بهسازی و تعمیر دارند. مدارس فاقد هرگونه محوطه و فضای بسته هستند. 

وی افزود :در امتحانات نهایی پایه سوم زیدون در رشته ریاضی رتبه 25 در تجربی رتبه 20. ودر رشته انسانی رتبه دوم استان را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار