آيا آب به اندازه كافي در خوزستان و پشت سدها وجود دارد؟ اگر جواب منفي است پس چرا به دنبال انتقال آب هستند و اگر هم جواب مثبت است چرا به كشاورزان آب تخصيص داده نمي‌شود. این سوالی است که سید شریف حسینی از وزیر نیرو دارد !

"> آینده خوزستان مهم تر است یا حفظ سمت ؟

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

آيا آب به اندازه كافي در خوزستان و پشت سدها وجود دارد؟ اگر جواب منفي است پس چرا به دنبال انتقال آب هستند و اگر هم جواب مثبت است چرا به كشاورزان آب تخصيص داده نمي‌شود. این سوالی است که سید شریف حسینی از وزیر نیرو دارد !

 

شوشان : نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: خوزستان با خشكسالي از طرف نزولات آسماني مواجه نيست، بلكه علت بروز اين پديده رابطه مستقيمي با تصميمات غلط مديران دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ایسنا، سيدشريف حسيني اظهاركرد: متاسفانه سياست مركز نشينان و بعضي از وزرا اين است كه به هر طريق مردم استان بپذيرند كه واقعا كم‌آبي و خشكسالي وجود دارد، در حالي كه اصلا اين‌طور نيست.

 

وي تصميمات غلط و اشتباه وزارت‌خانه، مديران و مسئولان مربوطه را علت ايجاد شرايط موجود در استان عنوان ‌كرد و افزود: هيچ خشكسالي‌اي در خوزستان وجود ندارد، بلكه استان با دارا بودن 33 درصد آب‌هاي جاري كشور يكي از پرآب‌ترين استان‌هاي كشور به شمار مي‌آيد.

 

وي ادامه‌داد: اين موضوع به غير از نگاه منطقه‌اي بعضي از مسئولان براي آباد كردن منطقه خودشان و خراب كردن بعضي از مناطق كشور مثل خوزستان و چهارمحال و بختياري چيز ديگري نيست.

 

حسيني اظهارداشت: متاسفانه مسئولان استان نيز نسبت به اين موضوع سكوت كرده‌اند. در واقع براي برخي‌ها حفظ سمت از حفظ آينده خوزستان مهمتر شده در حالي كه همه ما بايد در آينده جوابگو باشيم.

 

وي گفت: وقتي تصميمات استاني توسط مديران مركزنشينان گرفته مي‌شود و با يك كاغذ و بدون اين‌كه از استاندار نظر بخواهند، مسئولي را جابه‌جا و منصوب مي‌كنند، طبيعي است كه با اين مشكلات مواجه باشيم.

 

وی افزود: متاسفانه شرايط طوري است كه حتي كساني كه در مديريت‌هاي آب مشغول به‌كار هستند و دلشان براي استان مي‌سوزد، از دادن اطلاعات ترس دارند. در حالي كه عكس اين مطلب در استان اصفهان وجود دارد. در اين استان براي آوردن آب تعامل و هماهنگي خوبي بين نمايندگان، مديران و وزارتخانه وجود دارد؛ در حالي كه در خوزستان تك صدايي است و يك نفر صحبت مي‌كند و ديگري سكوت كرده و اطلاعات نمي‌دهد. همه اين موارد باعث مي‌شود كه بگويند خوزستان با خشكسالي مواجه است در صورتي كه اين موضوع صحت ندارد.

 

حسيني خاطرنشان‌كرد: زندگي مردم خوزستان در گرو همين آب است و اگر كشاورزي خوزستان از بين برود در واقع زندگي بسياري از مردم استان از بين خواهد رفت. متاسفانه اكنون كانال پشت كانال مي‌زنند و آب را به‌طور غيركارشناسي از سرچشمه‌ها براي كشاورزي مي‌برند. از مسئولان استان انتظار مي‌رود با همدلي بيشتري كار كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار