شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اعلام داشت: به جهت تسهیل در ورود، خروج ، اقامت، اسکان و اشتغال اتباع خارجی در سطح استان خوزستان براساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور، طرح ساماندهی اتباع خارجی از روز شنبه مورخ 23/5/95 اجرا خواهد شد. 

سیلاوی بیان داشت: اتباع خارجی حاضر در استان به دو گروه عمده مجاز و غیرمجاز تقسیم شده که هرکدام از این گروه ها نیز به نوبه خود در چند بخش مجزا دسته بندی می شوند.

وی افزود: گستره این طرح گروهی از اتباع خارجی مجاز و نیز گروهی از اتباع غیرمجاز را که دارای ویژگی های خاصی می باشند در بر خواهد گرفت و کلیه افرادی که واجد این شرایط هستند لازم است جهت بهره مندی از مزایای طرح از روز شنبه مورخ 23/5/95 ضمن در دست داشتن مدارک لازم به محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مراجعه نمایند.مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ضمن بیان  این مطلب که اتباع خارجی مجاز به 4 گروه تقسیم بندی شده و گروه اول الزاماً باید در طرح شرکت نمایند به بیان ویژگی های مربوط به هر گروه از آنها پرداخت.

سیلاوی گفت: گروه اول اتباع خارجی مجاز کسانی هستند که به صورت پناهنده در استان اقامت دارند . دارندگان کارت آمایش و هویت اتباع خارجی می بایست از روز شنبه 23/5/95 با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، نسبت به نوبت گیری و تکمیل پرونده و انجام کارهای مقدماتی برای صدور کارت جدید اقدام نمایند. بدیهی است عدم مراجعه و صدور کارت به منزله خروج از کشور و تبدیل آنان به افراد غیرمجاز خواهد بود که در صورت دستگیری کارت های قبلی باطل و از کشور طرد خواهند شد.

وی با بیان خصوصیات دومین گروه از اتباع خارجی مجاز بیان داشت: گروه دوم اتباع خارجی مجاز کسانی هستندکه در واحدهای تولیدی و صنعتی شاغل هستند این افراد جهت اشتغال و اقامت یا باید کارت کار از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند و یا در صورت نیاز به تخصص آنان، کارفرمایان و پیمانکاران می توانند با مراجعه به دبیرخانه هیأت فنی اشتغال واقع در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق ماده 120 و 121 قانون کار تقاضای اعلام نیاز و تشکیل پرونده نمایند. پس از طرح موضوع در هیات فنی اشتغال در صورت موافقت هیات ویزای آنان از A به F تبدیل و ضمن شروع بکار، اقامت یکساله نیز دریافت خواهند کرد.

در صورت عدم تقاضا یا عدم اخذ موافقت هیات فنی اشتغال استان توسط کارفرمایان ، ضمن طرد اتباع خارجی طبق ماده 181 قانون کار علاوه بر جریمه نقدی ، افراد مرتکب جرم به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد لازم به ذکر است تاکنون بیش از 450 واحد متخلف در این زمینه شناسایی و بالغ بر 52 میلیارد ریال جریمه شده اند.

مدیر کل امور اتباع خارجی خوزستان با بیان این مطلب که گروه سوم اتباع خارجی مجاز کسانی هستند با ویزای A و با قصد زیارت، گردشگری و یا درمان به استان خوزستان سفر می کنند، اعلام داشت: این افراد می بایست در هتل ها اقامت نمایند و حق سکونت در منازل شخصی و یا اجاره کردن منزل را ندارند. یقیناً در صورت شناسایی موارد خلاف در این زمینه اتباع خارجی را دستگیر و طرد خواهیم کرد و بنگاه مشاوراملاکی که نسبت به  عقد قرارداد مبادرت کرده جریمه و لغو پروانه خواهد شد. بنابراین طبق قانون کسی حق سکونت دادن به این گروه از اتباع خارجی را ندارد. مگراینکه با اطلاع به نیروهای محترم انتظامی و اخذ موافقت آنان صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: گروه چهارم از اتباع خارجی مجاز کسانی هستند که به صورت هیات های سیاسی، مذاکره کنندگان و سرمایه گذاران و با هماهنگی قبلی وارد استان می شوند.

دعوت کنندگان از این هیات ها می بایست قبل از ورود آنان، درخواست خود را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اعلام نمایند. در غیر اینصورت عواقب بعدی متوجه دعوت کننده خواهد بود.

سیلاوی در ادامه ضمن بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز حاضر در استان نیز به دو دسته، دسته می شوند اعلام داشت: دسته اول از اتباع غیرمجاز کسانی هستند که دارای کارت  و مدرک باطله ( مدرک اقامتی تاریخ گذشته، شرکت کنندگان در طرح های شناسایی سال های 85 و 89، خانواده های دارای همسر ایرانی، ایرانیان بازگشتی از عراق و خانواده هایی که دارای فرزند دانش آموز ثبت نام شده در مدارس خوزستان) بوده که می بایست از شنبه 23/5/95 به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مراجعه و برای تکمیل پرونده و انجام مصاحبه اقدام نمایند تا در صورت داشتن شرایط لازم از غیرمجاز به مجاز تبدیل شوند.

وی افزود : دسته دوم از اتباع غیرمجاز کسانی هستند که فاقد مدرک اقامتی و ترددی هستند که می بایست هرچه سریعتر استان را ترک کنند ، در غیر اینصورت با اجرای طرح ضربتی دستگیر و علاوه بر اعمال قانون، به کشور خودشان طرد خواهند شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در پایان مجدداً تأکید کرد گروه اول از اتباع خارجی مجاز و همچنین گروه اول از اتباع خارجی غیرمجاز جهت بهره مندی از مزایای طرح ساماندهی لازم است به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار