شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
درگیری دو طایفه و آتش زدن مراتع و جنگل های اندیمشک
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: در این حادثه نیز یک نفر دیگر این دو طایفه که عامل این آتش سوزی بود دستگیر شد.
 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: اختلافات طایفه ای برای سومین بار باعث آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه ریت کوه اندیمشک شد.

سرهنگ محمد عزیزی شنبه  بیان کرد: عامل آتش سوزی منطقه ریت کوه اندیمشک که از ساعت دو بامداد روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و در ساعت یک بامداد روز جمعه مهار شد، فردی به نام (ب.م) است که دستگیر و روانه زندان شد.

وی افزود: پارسال این منطقه دو بار دچار آتش سوزی شد که توسط دو طایفه که با هم اختلاف داشتند رخ داد و این آتش سوزی نیز برای سومین بار توسط یکی دیگر از افراد این طایفه انجام گرفت. وی گفت: پارسال سه نفر از عاملان آتش سوزی جنگل های ریت کوه اندیمشک دستگیر شدند و همچنان در زندان هستند و در این حادثه نیز یک نفر دیگر این دو طایفه که عامل این آتش سوزی بود دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان اظهار کرد: از سال 1354 این دو طایفه با یکدیگر اختلاف دارند و به دلیل این اختلاف بر سر چرای دام خود در مراتع منطقه، مراتع را آتش می زنند که در نهایت به جنگل های منطقه سرایت می کند.

سرهنگ عزیزی گفت: قاضی برای رسیدگی به این جرم در منطقه حضور یافت و برای فرد خطاکار حکم 10 سال حبس صادر شده است.

وی اظهار کرد: برای مهار این آتش سوزی از دو بالگرد، 150 نفر نیرو از شهرستان های دزفول، شوش و اندیمشک استفاده شد.

منطقه کوهستانی ریت کوه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال خوزستان که دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است، قرار دارد.

منبع : ایرنا

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
comment
0
0
comment کار هر کسی بوده اتیشش بزنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه.اقا جمع کنید این بساط طایفه گری رو [...].هنوز ام مثل ادمای عصر حجر زندگی میکنن.البته اگه معنی این کلمات رو درک کنن،وشما هم چاپ کنی.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
comment
0
0
comment [...] ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار