شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶

از قدیم و ندیم گفته اند: پزشک محرم اسرار بیمار است. و به همین دلیل بیمار که دردش را از عزیزانش کتمان می کرد در کمال بی پروایی به پزشکش عنوان می نمود و باور داشت که راز دردش بر ملا نمی شد . اما امروز در عصر انفجار اطلاعات کسانی یافت می شوند که با توجه به در اختیار داشتن اهرم هایی ، راز سر به مهر قشری از بیماران جامعه را ملعبه دست خود کرده و به نوعی آبرو و حیثیت گروهی از همین بیماران را که متاسفانه از تمام اقشار جامعه تشکیل شده به کوس و کرنا بزنند!!!

بله اعتیاد مرز نمی شناسد و از صنف و لباس و گروهی قربانی بی شمار گرفته است. در مبارزه با این پدیده خانمان برانداز در سطح شهرها و حتی روستاهای بزرگ مراکزی با مجوز بهزیستی و بهداشت و درمان هرچند دیر اما تشکیل شد و پزشکان و روانشناسان شروع به فعالیت کرده و انصافا سبب ساز نجات افراد زیادی که از این بیماری رنج می بردند شدند. بر اساس این اندیشه علمی که اعتیاد بیماری است این نگرش یعنی درمان بیماران در دستور کار این تشکل ها قرار گرفت . ابتدای امر خیلی ها که از  این بیماری به تنگ آمده بودند صرفا از شناسایی هراسیده و مراجعه نمی کردند اما زمانی که مسلم شد حتی نزدیک ترین فرد به بیمار هم قادر به کشف هیچگونه اطلاعی از بیمار در کلنیک ها نمی شود طیف و سیق تری به این مراکز مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. حال با این مقدمه و توضیح این دوارگان یعنی بهزیستی و معاونت درمان و غذا به طور غیرقانونی و حتی خلاف عرف و شرع بخشنامه هایی صادر کرده و از مراکز ترک اعتیاد خوسته اند ماهانه مراجعه کنندگان را در یک سی دی معرفی و به آنها ارجاع کنند. غافل از اینکه نام بعضی از همکاران خود برملا شده و چه عواقبی در پی خواهد داشت الله اعلم.

باری تمام مراکز ترک اعتیاد به دلیل اعتماد بخشیدن به بیماران مبنی بر فاش نشدن نام آنها در برزخی گرفتار آمده و تاکنون از پاسخ مثبت به ارگان های مربوطه سرباز زده اند زیرا مسلم است با این رویه دیگر بیماری حاضر به مداوای خود نخواهد شد وقتی که بناست رسوایی آنها به صدا درآید حال پرسش این است که بهزیستی و معاونت غذا و درمان طبق چه قانون و مصوبه ای دست به چنین کاری زده اند و اصل پوشش راز مردم و بیماران از کدام راه قانونی مجاز به افشا گردیده است.

نگاهی به دادگاه ها- به ویژه دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی که چهارتن فعلا به اعدام محکوم گردیده اند باتوجه به عمق فاجعه ایی که آفریده اند اما نامشان هنوز افشا نشده است متاسفانه باید یادآوری کرد مسئولین استان در صدور بخشنامه های عجیب و غریب در کشور پرچمدار است. در حالی که بعضی از مصوبه هایی که دولت و شخص رئیس جمهور ابلاغ کرده اند در بایگانی ادارات خاک می خورند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار