شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰

1- شرکت نفت آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی و یادآوران از زیرمجموعه های فعال وزارت نفت در محدوده تالاب هورالعظیم به شمار می روند.

2- در عرصه تالابی، جاده سازی‌های غیرضروری صورت گرفته و عرض مورد توافق در مورد جاده‌ها رعایت نشده است.

3- جانمایی کالورت‌ها نامناسب است و در نتیجه ارتباط آبی بین بخش‌های مختلف تالاب برقرار نیست به همین دلیل در برخی قسمت‌ها تالاب به حالت مردابی درآمده است.

4- مقادیر فراوانی زباله و فضولات دیگر به ویژه پسماندهای استحصال شده از حفاری چاه‌ها و پساب‌ها در محدوده تالاب هورالعظیم به طور روزانه تخلیه شده و در این زمینه توافقات میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت رعایت نشده است.

5- اینک هورالعظیم با کم آبی مواجه است و حق‌آبه مورد انتظار آن تامین نشده است.بخشی از این کم‌آبی ناشی از آبگیری سد سیمره در بالادست هورالعظیم و کاهش آورد رودخانه کرخه به عنوان منبع تامین کننده آب این تالاب است و خشکسالی نیز مزید بر علت شده است.

6- طی جلساتی که به قرار اطلاع تا کنون برگزار شده استاندار خوزستان مترصد است تا سازمان آب و برق و نیشکر را متقاعد نماید تا سهم آب هورالعظیم را تامین و کم آبی گذشته را جبران نماید.

و در آخر اینکه؛«محمدجواد محمدی‌زاده» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به خوزستان درگفت‌وگویی پیشرفت عملیات استخراج نفت در این میادین و سرمایه‌گذاری صورت گرفته را مناسب ارزیابی کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار